alarm inbouw

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

alarm inbouw

Bericht door johnj » 30 apr 2006, 07:18

ik heb er een alarm ingezet, je weet wel , een klein ding van taiwan wat wel goed werkt, alleen ik zit toch ergens mee, dat alarm(pje) heeft ook een shock sensor en is vrij gevoelig
nou is et zo dat de hele boel aangesloten zit op de accu (natuurlijk)
maar ik kan soms denken als een dief en het eerste wat ik deed was na activering de rechterzijdeksel voorzichtig lostrekken en ik kon eigenlijk zo de dikke +draad van de batterij afknippen wat betekent dat er weer geen alarm is
de volgende gedacht is dan om dat alarm op een extra kleine batterij te laten draaien, helemaal apart maar die batterij moet wel constant opgeladen worden door de motor
is er iemand die een schema heeft hoe ik dat kan aansluiten?
met klein bedoel ik iets van 12 volt 1 amp, kan me niet voorstellen dat ik het zomaar paralel aan de gewone accu kan binden
moet dus echt apart staan en toch opladen
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: alarm inbouw

Bericht door RonWing » 17 mei 2006, 12:59

In princiepe kan je direct je 2e accu op je standaard accu aansluiten.
Echter, het is slim om in de + een diode op te nemen zodat jet 2e accu niet belast wordt door alle andere gebruikers van je motor, en dan ook niet wordt leeggetrokken bij het starten.
De Diode moet dan uiteraard wel de maximale laadstroom voor je 2e accu aan kunnen. Als je met Nicad of NiMh of Lion wild werken moet je er een 12V laadapparaatje bijzetten omdat de laadstroom voor dit soort accu's nogal citisch is. Het nadeel daarvan is dat je maar 1.2V per cel hebt en dat je nogal wat serie moet zetten hetgeen weer een probleem oplevert met het laden. Ik zou zeggen neem ook eens contact op met Janaccu.nl. Die heeft veel oplossingen voor een heel schappelijke prijs.

Succes, en laat even iets weten als het gelukt is
Ronwing

Plaats reactie