koelvloeistof lek op R-cylinderhoofd.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
BillyR
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2022, 16:32
Type Goldwing: GL1500

koelvloeistof lek op R-cylinderhoofd.

Bericht door BillyR » 11 jan 2022, 16:37

hallo,
ik heb een vraagje, ben nu al 9 maanden eigenaar van een goldwing GL1500SE van 1996 en ben er super tevreden van. maar maandje geleden is hij beginnen koelvloeistof te lekken vanvoor aan de radiator en was dit verbindingslang tussen de 2 radiatoren over. helemaal sprok. nu heb ik dit vervangen allemaal goed, maar nu ineens heb ik last van koelvloeistof op me cylinderkop aan de rechterkant en het loopt er echt aan uit. ervoor had de motor helemaal geen last van dit probleem. het is echt begonnen sinds ik de verbindingsslang heb vervangen tussen de 2 radiatoren en ik heb bang dat ik het enkel erger maakt. maar voor de rest is de motor helemaal droog. hij drupt nergens buiten bovenop de Rechter cylinderblok. iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: koelvloeistof lek op R-cylinderhoofd.

Bericht door cooper » 14 jan 2022, 09:41

Buiten het feit dat je hoofdletters vergeet bij het begin van je zin :wink: heb je mss ook wel de aansluitingsmof van je rechterradiator losgewrikt. deze zijn op de radiator gesoldeerd en worden door de jaren ook wat kwetsbaarder wat sterkte van de las betreft. Heb je dit al gecheckt? Het darmpje van de overloop bij je radiatorvuldop kan ook evt gescheurd zijn.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten