Pagina 1 van 1

start motor.

Geplaatst: 01 jul 2017, 20:29
door arend52
Hallo die GW drivers, :lol: Mijn start motor heeft de geest gegeven. :oops: en was ik op zoek naar een ander. mijn start motor heeft op het einde (dus aan accu kant ) een plus en min aansluiting, ik kreeg een andere start motor toegestuurd
met alleen aan de accu kant 1 aansluiting te weten de + . maar waar sluit ik nu die min relai op aan. ik kan hem terug sturen en krijg mijn geld terug . prima toch . maar nu vroeg ik me af. kan ik niet gewoon een lange min kabel aan het relai aan sluiten. en dan aan 1 van de 3 schroeven waar de start motor meevast zit aan het blok.
offfffff is dat te simpel gedacht van mij. moet ik echt naar een zelfde start motor. met 2 aansluitingen,
ZO JA weet er iemand dan nog een goeie start motor voor mij te koop. voor de GW 1500 aspengade van 1990 met de goeie aansluitingen. zodat ik die kan overnemen en monteren. zou je me een mail willen sturen.

al vast harstikke bedank voor het mee denken. arend

aspengade1952@gmail.com

Re: start motor.

Geplaatst: 01 jul 2017, 20:37
door RonalT
Het verhaal is me niet helemaal duidelijk, maar een startmotor ziet er toch zo uit?

Afbeelding

Re: start motor.

Geplaatst: 01 jul 2017, 20:57
door peter
Vaag verhaal. De startmotor heeft toch maar 1 kabel? Op je relais heb je de plus van de accu en de andere dikke gaat naar de startmotor. Massa maakt hij via je motorblok

Re: start motor.

Geplaatst: 01 jul 2017, 21:29
door arend52
hoi Peter en RonalT. het verhaal is niet zo vaag als het lijkt. op de foto zie je 2 start motors . de rechtse is mijn start motor, en op de foto zie je 2 aansluitingen. een plus en min. op de foto zie je de door mij gekregen startmotor. (de zelfde als op jou afbeelding) met maar 1 aansluiting de +. dit zijn dus 2 verschillende start motors voor de zelfde motor.
dat is vaag , maar het is zo. dus nu zit ik met mijn _ aansluiting . ik denk ook via het motor blok maar er zal toch een draad naar toe moeten. van de - relai naar het blok dan denk ik. maar kan dat.

maar als je een start motor weet met 2 aansluitingen zoals op de foto graag
Afbeelding

Re: start motor.

Geplaatst: 03 jul 2017, 09:47
door Antoon Aarts
Bouwjaar 88en 89 hebben twee aansluitingen , heeft betrekking op de achteruit in schakeling.

Re: start motor.

Geplaatst: 03 jul 2017, 11:03
door arend52
Dank je wel antoon.
Antoon Aarts schreef:Bouwjaar 88en 89 hebben twee aansluitingen , heeft betrekking op de achteruit in schakeling.

Dit is het juiste antwoord, en meer duisteren zaken komen aan het licht.
ik geef op bouw jaar 1990. Dat was de datum van de eerste nederlandse goedkeuring,
het is een americaan in gevoerd 1990, met als bouw jaar waarschijnlijk 88-89
zou ik eens moeten kijken op het frame.

dus ik zoek een start motor met 2 aansluit punten,
voor een Glodwing GL1500 aspengade bouwjaar 88-89.

als U die nog ergens een hebt liggen of weet hoor ik het graag
aspengade1952@gmail.com

Re: start motor.

Geplaatst: 03 jul 2017, 13:16
door pbeeren
Mijn GL1500 is van 1992 en heeft ook de achteruit er op zitten.
De achteruit is echter mechanisch omschakelbaar via een hefboom en niet electrisch.
Wordt ook via de startknop bediend.
Meet anders de kabel eens door die op de rechter schroef zit , waar de "min" bij gescheven staat.
Accu even losmaken en dan met een universeelmeter , op weerstand zetten , en dan kijken of deze kabel aan massa hangt

Re: start motor.

Geplaatst: 03 jul 2017, 17:26
door Cas
Als de achteruit via de startknop wordt bediend wordt hij aangedreven door de startmotor en is dus elektrisch. Alleen het inschakelen van de achteruit is dan mechanisch en dat gaat bij de 1800 ook elektrisch.

Re: start motor.

Geplaatst: 10 sep 2017, 18:22
door arend52
zaak op gelost in oss kocht ik tegen een vriendelijke prijs een start motor met 2 aansluit punten.
gemonteerd aan gesloten en hij werkt prima het starten gaat een stuk sneller
dan voor heen. ik maakte de oude start motor open, en zag dat er van
het anker 4 stukken afgebroken waren. en 3 van de 4 koolborstels zaten vast. ja beestje van 88 en dan pas in 2017
problemen geven met de start motor, beren goed dat hij het zolang heeft vol gehouden. :lol: