hallo
ik heb een probleem.
wanneer ik de accu door meet met het contact uit meet ik 12.6 v.
maar wanneer ik hem op contact zet loopt hij langzaam terug.
en wanneer ik hem start loopt de volt meter ook langzaam terug.
en bij 3000 toeren komt hij niet omhoog.
het het een en ander doorgemeten en kan geen lekstroom vinden.
ik zit sterk de dynamo te verdenken maar misschien weet iemand hier iets.
gary
accu laad niet
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 apr 2017, 15:07
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: accu laad niet
Er kunnen hier 3 zaken zwak zijn, de dynamo, de spanningsregelaar en de accu. Verder kan er, vooral bij oudere motorfietsen, weer ergens sprake zijn van een slecht contact, kijk ook zeker of de contacten van de accu goed vastzitten en schoon zijn.
Controleer in ieder geval eerst de stekker, met de 3 fasedraden, van de dynamo en die andere stekker van de spanningsregelaar, die willen nogal eens voor problemen zorgen en zelfs in de fik vliegen.
Is je accu nog goed, zo ja, dan moet de oorzaak bij de dynamo of spanningsregelaar liggen.
Controleer in ieder geval eerst de stekker, met de 3 fasedraden, van de dynamo en die andere stekker van de spanningsregelaar, die willen nogal eens voor problemen zorgen en zelfs in de fik vliegen.
Is je accu nog goed, zo ja, dan moet de oorzaak bij de dynamo of spanningsregelaar liggen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 apr 2017, 15:07
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: accu laad niet
ten eerste de accu is nieuw en volledig opgeladen.
aansluitingen zijn goed.
ik heb aan de dynamo geen stekker zitten met 3 fasedraden alleen een klein stekkertje waar 2 draadjes uit komen een groendraad die gaat naar ? en een zwarte die naar de aansluiting van de dikke draad op de dynamo gaat.
waar zit de spanningsregelaar bij de gl1500?
gary
aansluitingen zijn goed.
ik heb aan de dynamo geen stekker zitten met 3 fasedraden alleen een klein stekkertje waar 2 draadjes uit komen een groendraad die gaat naar ? en een zwarte die naar de aansluiting van de dikke draad op de dynamo gaat.
waar zit de spanningsregelaar bij de gl1500?
gary
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: accu laad niet
gekkegerke schreef:ten eerste de accu is nieuw en volledig opgeladen.
aansluitingen zijn goed.
ik heb aan de dynamo geen stekker zitten met 3 fasedraden alleen een klein stekkertje waar 2 draadjes uit komen een groendraad die gaat naar ? en een zwarte die naar de aansluiting van de dikke draad op de dynamo gaat.
waar zit de spanningsregelaar bij de gl1500?
gary
in de dynamo
als je hem bij 3000 rpm meet moet je ongeveer 14,2 volt meten haalt hij dat niet kan het wel eens voorkomen dat de koolborstels in je dynamo of versleten zijn of blijven hangen
groeten uit de Zeg
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: accu laad niet
Je hebt het forum goed gelezen, maar een 1500 heeft een heel andere dynamo dan bv een 1200... en de drie gele draden ontbreken bij een 1500Cas schreef:Controleer in ieder geval eerst de stekker, met de 3 fasedraden, van de dynamo
En inderdaad, zoals Chris (bowser) al schreef kan het probleem in de koolborstels zitten.
Voor een volledige reportage hoe de koolborstels te demonteren en monteren zijn vind ..... JE HIER
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Wehoo
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Baarlo (Baolder)
Re: accu laad niet
Een vraag t.a.v. de koolborstels bij een 1500. Bij welke kilometerstand vervang je deze preventief. M.a.w. wat zijn de ervaringen t.a.v. de levensduur van de koolborstels. Ik ben geadviseerd om deze bij 100.000 km preventief te vervangen.
Groet,
Werner.
Werner.
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: accu laad niet
bij me oude 1500 deed ik elke winter de koolborstels vervangen reed per jaar dan ongeveer 25000km
als je een beetje handig ben en kan solderen kan je het zelf doen
Ze kosten geen drol
als je een beetje handig ben en kan solderen kan je het zelf doen
Ze kosten geen drol
groeten uit de Zeg
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: accu laad niet
Hier bij de twee 1500's op zeven jaar tijd nog nooit koolborstels vervangen en nog geen probs gehad met laden.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!