Pagina 2 van 2

Re: linker achter schokbreker reviseren

Geplaatst: 17 nov 2016, 20:27
door G.winger
Teto schreef:Dubbel lucht set met aansluit materiaal

https://www.wingchrome.de/de/shop/1633GLA.html
dat zou mooi zijn alle bij gelijk op druk in te stellen.
wel erg prijzig, zou ik wel doen als mijn wing niet te oud is.
is dit niet zelf te maken lucht links monteren en een extra slang erbij met Tstuk er tussen.
of moet er nog iets anders bij.


Peter, op de achterbrug lagers terug te komen, die zullen toch wel vernieuwd zijn als die waren versleten.

Re: linker achter schokbreker reviseren

Geplaatst: 17 nov 2016, 22:09
door peter
Gewoon even trekken aan je achterbrug om te controleren. Misschien een bout losgelopen of iets dergelijks.
Ik moet wel zeggen dat mijn 1500 in snelle bochten ook wat wiebelde maar nooit de indruk gehad dat hij scheef zou veren. Ook niet met verschillende drukken in de luchtveer.

Re: linker achter schokbreker reviseren

Geplaatst: 17 nov 2016, 23:37
door RonalT
In snelle bochten wat slingeren is logisch. Het frame is te lang en het gewicht van de motor is te hoog.
Vergelijk het eens met een Buell .... :oops:

Wielbasis van 1,32 mtr tegenover 1,69 mtr (voor de slechte rekenaars, da's 37 cm meer voor de Gold Wing).
Gewicht van 179 kg tegenover 360 kg (beide drooggewicht, maar de Gold Wing weegt dus gewoon 2 maal zo zwaar als een Buell)

Op beide fronten is de Buell XB12S in het voordeel als het om snelle bochtjes gaat. :shock:

Re: linker achter schokbreker reviseren

Geplaatst: 19 nov 2016, 11:34
door GL-1800
Wellicht heb je iets aan jd shocks.nl?????

Heb je wel de vork met de aanbevolen spanning bij de lagering aangetrokken?? T ding kan niet torderen eigenlijk of, ja....verrot maar je hebt m vernieuwd dus..dat zal ok zijn. Maar goed, de 1.5 is best dweilerig.....

Re: linker achter schokbreker reviseren

Geplaatst: 28 nov 2016, 15:24
door G.winger
GL-1000 schreef:Wellicht heb je iets aan jd shocks.nl?????

Heb je wel de vork met de aanbevolen spanning bij de lagering aangetrokken?? T ding kan niet torderen eigenlijk of, ja....verrot maar je hebt m vernieuwd dus..dat zal ok zijn. Maar goed, de 1.5 is best dweilerig.....

heb hem niet zelf vernieuwd
was voor vervanging van de distributie riemen bij Ger in Oss
en daar heb ik het verhaal ook verteld die is met een zaklamp en lange schroevendraaien gaan kijken
en die vond aan weerskanten gaten in de achterbrug en ik mocht van hem niet meer met de wing naar huis.
dus ik neem aan dat alles goed is vast gemaakt en vervangen indien nodig.

maar zoals peter al zij zit het misschien in de 1500 dat het zo hoort.
en zit het misschien ook een beetje tussen m`n oren :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ga ieder geval de rubbers van de ophanging van de veren nog vernieuwen en nog een
paar kleine dingetjes en dan is de wing weer klaar voor volgend seizoen.

Re: linker achter schokbreker reviseren

Geplaatst: 24 dec 2016, 11:04
door G.winger
van de week een setje schokbrekers gevonden op kapaza.
de eigenaar wilde er maar 170 euries voor hebben.
het enigste wat er aan gebeuren moet is dat er olie in de luchtschokbreker moet.
daar al info over gekregen, er moet 140cl er in gepompt worden.
maar nu de dilemma wat gaat het worden word het 2x lucht of 1 veer en 1 lucht.
bij 1 veer en 1 lucht zal ik de veer moeten omruilen, bij mij licht er een hyperpro veer om.

Afbeelding

Re: linker achter schokbreker reviseren

Geplaatst: 24 dec 2016, 11:29
door GL-1800
Voordeel is dat de vork evenredig word belast. Vraag mij af of t niet TE deinerig word. verder....KRIJG je lekkage, gebeurt dus best redelijk vaak, sta je aan de kant maar met die ene schroefveer kom je thuis.......of waar dan ook..... of je zult met terugslagklepjes moeten werken denk ik....

Re: linker achter schokbreker reviseren/VERNIEUWEN

Geplaatst: 28 dec 2016, 18:32
door G.winger
intussen zijn de veren binnen.
luchtveer zonder olie helaas maar dat is ook bij gevuld via een infuus.

Afbeelding
de oude veren zijn ook verwijderd en zoals ik al dacht de rubbers zijn kapot zowel boven als onder
onder zitten zelf de bussen los.
en er is waarschijnlijk uit de luchtveer olie gelekt bij de aansluiting met de luchtslang, niet veel
geweest maar je ziet wel een spoor lopen naar beneden.

Afbeelding

Afbeelding
word toch veer en luchtveer omdat deze vrij nieuw zijn.
dan zal het in het voorjaar de wing een stuk beter op de weg liggen.

heb zelf geprobeerd de veer van de linkerveer te verwijderen maar lukte mij helaas niet.
ga vrijdag langs Oss (kom er toch langs) laat ik het door Ger wel over zetten.

Re: linker achter schokbreker reviseren/ VERNIEUWEN

Geplaatst: 08 jan 2017, 16:57
door G.winger
heb ze allebei vervangen ben gewoon bij de standaard veren gebleven links veer rechts lucht.
bij de oude veren waren de rubbers aan de onderkant en bovenkant versleten
bij de luchtveer zat te weinig olie in en bij licht schudden klonk het als een glaasje water.
tevens zat er op de buitenkant een klein spoor van olie vanaf de luchtslang aansluiting.
nieuwe luchtveer voor zien van nieuwe olie en de linkerveer is de veer omgeruild bij mij zat een hyperpro om,
dus die op de nieuwe laten zetten.
nu wachten tot het een beetje redelijk weer word zonder zout op de weg en dan kijken of voel of er verschilt in zit.
Afbeelding

Re: linker achter schokbreker reviseren/ VERNIEUWEN

Geplaatst: 11 aug 2018, 09:30
door barrel
En toen bleef het (helaas) stil.
Heb zelf wat problemen met de wegligging en zoek naar de juiste oplossing.

Vond de Duitse luchtveringset wel interessant.

Iemand op dit forum daar ervaringen mee?

En hoe is de wegligging gebleken na de revisie en bijvullen van de originele veringset?

Re: linker achter schokbreker reviseren/ VERNIEUWEN

Geplaatst: 11 aug 2018, 13:56
door bomihe

Re: linker achter schokbreker reviseren/ VERNIEUWEN

Geplaatst: 12 aug 2018, 15:39
door zijspanpiet
Voor wie een Hypero veer zoekt, zonder schokbreker ik heb er nog 1 hier.
Heeft even op Mn 1500 gezeten tot die werd verkocht en de nieuwe eigenaar wilde liever de originele veer er op.
Heb je interesse dan aub een persoonlijk bericht aan mij.

Re: linker achter schokbreker reviseren/ VERNIEUWEN

Geplaatst: 24 aug 2018, 18:12
door G.winger
barrel schreef:
11 aug 2018, 09:30
En toen bleef het (helaas) stil.
Heb zelf wat problemen met de wegligging en zoek naar de juiste oplossing.

Vond de Duitse luchtveringset wel interessant.

Iemand op dit forum daar ervaringen mee?

En hoe is de wegligging gebleken na de revisie en bijvullen van de originele veringset?
na de vervanging van de veren heb ik er nog mee gereden gelukkig.
de wegligging was ik tevreden mee helaas de wing is in februari 2018 verkocht
en rij nu gl1800.

Re: linker achter schokbreker reviseren/ VERNIEUWEN

Geplaatst: 29 aug 2018, 08:21
door GlimWas
Ik heb laatst de veren achter vervangen met de set van cyclemax , ik kan je verzekeren dat ie daarna niet meer zwabbert in snelle bochten! Wat een verschil zeg!
Kost ff wat, maar is de centen voor mij dubbel en dwars waard geweest........