niet willen starten


Technische vragen, tips, trucs, enz.

niet willen starten

Berichtdoor Borretje » 27 Okt 2016, 13:16

voorgeschiedenis,

Na een behoorlijk aantal weken niet te hebben kunnen rijden (pink luxatie), twee weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en op de Wing naar Arnhem gereden voor een reunie. Starten was een klein probleem door vermoedelijk een gammele accu. Gestart met een stel startkabels. Druk op de knop en motor startte gelijk. Tijdens de rit nog wel een beetje bijgeladen (denk ik) want wegkomen deed ik, na een 4 uur stilstaan op de reunieplaats, wel. Bij tanken onderweg echter, kreeg ik hem op eigen kracht niet meer aan de praat. Mbv een auto en startkabels toch verder kunnen rijden. Nieuwe accu gekocht en ingebouwd. Hierna met een accukabel vastgeschroefd en een met de hand op de accu te hebben gehouden, de motor gestart. Dit geschiedde zonder problemen en vrijwel meteen. Na uitzetten en vastzetten van de
kabels was het echter gebeurd.
Net de startmotor uitgebouwd en na gekeken. Niets mee aan de hand. Na inbouw en aansluiten van alle kabels ging het echter mis. Blok gaat bijna niet rond en starten dus helemaal niets.
Voor ik eea in de soep draai of veel onnodig werk ga doen is er iemand met een soort gelijk probleem geweest en wat was zijn/haar oplossing.

Ook bleek dat de topkoffer niet meer opgaat. Zijkoffers geen probleem alleen de topkoffer wil niet meer open. Na verwijderen van de afdekplaat tussen de top en zijkoffers kan ik het sluitmechanisme zien maar na bijna op alles gedrukt of aan getrokken te hebben is de topkoffer nog steeds dicht. Iemand hier nog een tip?

Thks for response
Cheers
Rob
Jaaahaaa, het is een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)
Gebruikers-avatar
Borretje
GL 1500 rijder
 
Berichten: 994
Geregistreerd: 08 Jun 2008, 15:08
Woonplaats: De Lier
Type Goldwing: GL1500

Re: niet willen starten

Berichtdoor pbeeren » 30 Okt 2016, 09:40

Dag Borretje , het eerste wat je eigenlijk moet doen is de motor weer proberen te starten met startkabels en als hij loopt de spanning meten. Met de lampen uit en op 2000 toeren moet je toch zeker op een 14,3 volt uitkomen . Als dat niet is zal de dynamo stuk zijn en dan trekt de motor de accu leeg net zoals een zaklamp met batterijen die na verloop van tijd uit gaat.
Als hetd e startmotor is adviseer ik je een gereviseerde te halen bij bv Frenken in Weert . 150 euro.
Ik heb dit begin van het jaar gehad en heb een voltmeter ingebouwd op de plaats waar de CB normaal gesproken zit. Tevens USB ( dubbel ) gemonteerd
Afbeelding
Goldwing GL 1500 uit 1992 zwart
Gebruikers-avatar
pbeeren
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 Jan 2014, 16:34
Woonplaats: Leveroy
Type Goldwing: GL1500

Re: niet willen starten

Berichtdoor GlimWas » 30 Okt 2016, 12:06

Ik hoop dat je Engels een beetje ontwikkeld is Rob. Dit is de manier om je topkoffer te openen

http://goldwingdocs.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=23051&sid=f5c346aeef108666e1543544c21c1edb
Groetsels, Willem

GL1100 '80
GL1200 '87
GL1500 '94
Het loopt mooi gelijkmatig op, die bouwjaren.....
Gebruikers-avatar
GlimWas
 
Berichten: 373
Geregistreerd: 19 Apr 2013, 09:38
Woonplaats: Oudkarspel (Wfrl)
Type Goldwing: GL1500


Terug naar GL1500

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: albert en 2 gasten