niet willen starten

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

niet willen starten

Bericht door Borretje » 27 okt 2016, 13:16

voorgeschiedenis,

Na een behoorlijk aantal weken niet te hebben kunnen rijden (pink luxatie), twee weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en op de Wing naar Arnhem gereden voor een reunie. Starten was een klein probleem door vermoedelijk een gammele accu. Gestart met een stel startkabels. Druk op de knop en motor startte gelijk. Tijdens de rit nog wel een beetje bijgeladen (denk ik) want wegkomen deed ik, na een 4 uur stilstaan op de reunieplaats, wel. Bij tanken onderweg echter, kreeg ik hem op eigen kracht niet meer aan de praat. Mbv een auto en startkabels toch verder kunnen rijden. Nieuwe accu gekocht en ingebouwd. Hierna met een accukabel vastgeschroefd en een met de hand op de accu te hebben gehouden, de motor gestart. Dit geschiedde zonder problemen en vrijwel meteen. Na uitzetten en vastzetten van de
kabels was het echter gebeurd.
Net de startmotor uitgebouwd en na gekeken. Niets mee aan de hand. Na inbouw en aansluiten van alle kabels ging het echter mis. Blok gaat bijna niet rond en starten dus helemaal niets.
Voor ik eea in de soep draai of veel onnodig werk ga doen is er iemand met een soort gelijk probleem geweest en wat was zijn/haar oplossing.

Ook bleek dat de topkoffer niet meer opgaat. Zijkoffers geen probleem alleen de topkoffer wil niet meer open. Na verwijderen van de afdekplaat tussen de top en zijkoffers kan ik het sluitmechanisme zien maar na bijna op alles gedrukt of aan getrokken te hebben is de topkoffer nog steeds dicht. Iemand hier nog een tip?

Thks for response
Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
pbeeren
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 jan 2014, 15:34
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leveroy

Re: niet willen starten

Bericht door pbeeren » 30 okt 2016, 08:40

Dag Borretje , het eerste wat je eigenlijk moet doen is de motor weer proberen te starten met startkabels en als hij loopt de spanning meten. Met de lampen uit en op 2000 toeren moet je toch zeker op een 14,3 volt uitkomen . Als dat niet is zal de dynamo stuk zijn en dan trekt de motor de accu leeg net zoals een zaklamp met batterijen die na verloop van tijd uit gaat.
Als hetd e startmotor is adviseer ik je een gereviseerde te halen bij bv Frenken in Weert . 150 euro.
Ik heb dit begin van het jaar gehad en heb een voltmeter ingebouwd op de plaats waar de CB normaal gesproken zit. Tevens USB ( dubbel ) gemonteerd
Afbeelding
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2007
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: niet willen starten

Bericht door GlimWas » 30 okt 2016, 11:06

Ik hoop dat je Engels een beetje ontwikkeld is Rob. Dit is de manier om je topkoffer te openen

http://goldwingdocs.com/forum/viewtopic ... 44c21c1edb
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Plaats reactie