Bougiekleur, afstelling motor?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Fastback71
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2016, 23:10
Type Goldwing: GL1500

Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door Fastback71 » 20 aug 2016, 10:22

Goedendag,

Ik zal me eerst even in het kort voorstellen. Ik ben Jeffrey, 28 jaar oud en heb onlangs samen met mijn vriendin een Goldwing uit 1988 gekocht waarmee we naar Portugal willen rijden.
De GW heeft +/- 2jaar stil gestaan toen we hem kochten. Ik heb als eerste de olie en bougies vervangen, maar bij het verwijderen van de bougies stuitte ik op het volgende;

De 3 rechter bougies zijn zwart, daar waar de linker 3 bougies geheel wil zijn.
Als ik bij het stationair draaien van de motor de bougidoppen stuk voor stuk een keer los trek, dan merk ik bij de linker bougies duidelijk verschil. Maar bij het lostrekken van de rechter bougiedoppen merk ik haast geen verschil in het stationair draaien. Alle 6 de bougies vonken.

Nu weet ik even niet meer waar ik moet beginnen, dus ik hoop dat jullie me een beetje in de goede richting kunnen sturen :) Wil graag vanwege het budget de motor zelf helemaal klaar maken. En als het even kan, wil het het demonteren van de carburateur vermijden :wink:
Naar mijn idee loopt de motor goed, al weet ik niet of het wel vol vermogen is...

Afbeelding

Afbeelding

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door GL-1800 » 20 aug 2016, 14:02

Welkom en alvast veel plezier met de 1500.

Jou probleem is vrijwel zeker een synchrokwestie. Niet ingewikkeld, wel n klusje. Je hebt 2 vaccuummeters nodig en n lange schroevendraaier om de beide carb s gelijk te zetten. Dit is t meest eenvoudige.
T andere zou de afstelling luchtschroeven KUNNEN zijn, of dr zijn her en/of der o ringetjes, pakking of inlaatrubbers lek. De zwarte kant krijgt teveel brandstof. Loopt dat ook iets minder gecultiveerd.

Goed afgesteld.......waow, als n turbine, Suc6..

Ps, wat heeft de wing op de teller staan? Europees of amerikaanse import?? De europeese hebben de minste slangetjesellende, de type s uit Californie.....pfoei...lijken wel ondergrondse riolen...zoveel slangen.

Nogmaals succes.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Fastback71
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2016, 23:10
Type Goldwing: GL1500

Re: Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door Fastback71 » 20 aug 2016, 21:45

Dank voor de reactie!
Het is Amerikaanse import met 69000 miles op de teller.
Ik hoopte inderdaad al dat het aan de synchronisatie zou liggen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij de synchronisatie schroef kunt komen zonder heel de boel te demonteren....
Weet iemand een goedkope webshop voor de juiste vacuüm meters? Dan ga ik hier eens mee aan de slag :)

Groeten,
Jeffrey

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door GL-1800 » 20 aug 2016, 21:58

Je zult de vaccuummeterslangen op t inlaattrajekt moeten zetten. Lowers ff demonteren is......zo gebeurd.synchroschroef is.....als je t weet goed te vinden. Goeie ledlamp erbij en je zult m vinden. Waar woon je?? Weet wel iemand met meters en....kennis.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Fastback71
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2016, 23:10
Type Goldwing: GL1500

Re: Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door Fastback71 » 20 aug 2016, 22:10

Ik woon in Zwijndrecht.
Lowers zijn die panelen die je ook moet demonteren om bij je bougies te komen toch?

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door GL-1800 » 21 aug 2016, 16:46

Klopt. Sorry. Reageer wat laat. Als je wilt...kan ik contact leggen met degene die ik bedoel. Zonder lowers kan je erheen rijden.....r dam dus.. stukkie. Ik heb geen meters anders zou ik je wel willen helpen...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door GL-1800 » 21 aug 2016, 16:48

Oh ja. De rechter zou voldoende zijn maar.....haal ze er beide af....is er veel te controleren. Wil je t framenr s doorgeven via pb? Ff zien welk type je hebt...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Bougiekleur, afstelling motor?

Bericht door cooper » 22 aug 2016, 22:34

GL-1000 schreef:... Wil je t framenr s doorgeven via pb? Ff zien welk type je hebt...

In '88 was er maar 1 type. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie