Goedendag,
Ik zal me eerst even in het kort voorstellen. Ik ben Jeffrey, 28 jaar oud en heb onlangs samen met mijn vriendin een Goldwing uit 1988 gekocht waarmee we naar Portugal willen rijden.
De GW heeft +/- 2jaar stil gestaan toen we hem kochten. Ik heb als eerste de olie en bougies vervangen, maar bij het verwijderen van de bougies stuitte ik op het volgende;
De 3 rechter bougies zijn zwart, daar waar de linker 3 bougies geheel wil zijn.
Als ik bij het stationair draaien van de motor de bougidoppen stuk voor stuk een keer los trek, dan merk ik bij de linker bougies duidelijk verschil. Maar bij het lostrekken van de rechter bougiedoppen merk ik haast geen verschil in het stationair draaien. Alle 6 de bougies vonken.
Nu weet ik even niet meer waar ik moet beginnen, dus ik hoop dat jullie me een beetje in de goede richting kunnen sturen Wil graag vanwege het budget de motor zelf helemaal klaar maken. En als het even kan, wil het het demonteren van de carburateur vermijden
Naar mijn idee loopt de motor goed, al weet ik niet of het wel vol vermogen is...
Bougiekleur, afstelling motor?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 aug 2016, 23:10
- Type Goldwing: GL1500
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Bougiekleur, afstelling motor?
Welkom en alvast veel plezier met de 1500.
Jou probleem is vrijwel zeker een synchrokwestie. Niet ingewikkeld, wel n klusje. Je hebt 2 vaccuummeters nodig en n lange schroevendraaier om de beide carb s gelijk te zetten. Dit is t meest eenvoudige.
T andere zou de afstelling luchtschroeven KUNNEN zijn, of dr zijn her en/of der o ringetjes, pakking of inlaatrubbers lek. De zwarte kant krijgt teveel brandstof. Loopt dat ook iets minder gecultiveerd.
Goed afgesteld.......waow, als n turbine, Suc6..
Ps, wat heeft de wing op de teller staan? Europees of amerikaanse import?? De europeese hebben de minste slangetjesellende, de type s uit Californie.....pfoei...lijken wel ondergrondse riolen...zoveel slangen.
Nogmaals succes.
Jou probleem is vrijwel zeker een synchrokwestie. Niet ingewikkeld, wel n klusje. Je hebt 2 vaccuummeters nodig en n lange schroevendraaier om de beide carb s gelijk te zetten. Dit is t meest eenvoudige.
T andere zou de afstelling luchtschroeven KUNNEN zijn, of dr zijn her en/of der o ringetjes, pakking of inlaatrubbers lek. De zwarte kant krijgt teveel brandstof. Loopt dat ook iets minder gecultiveerd.
Goed afgesteld.......waow, als n turbine, Suc6..
Ps, wat heeft de wing op de teller staan? Europees of amerikaanse import?? De europeese hebben de minste slangetjesellende, de type s uit Californie.....pfoei...lijken wel ondergrondse riolen...zoveel slangen.
Nogmaals succes.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 aug 2016, 23:10
- Type Goldwing: GL1500
Re: Bougiekleur, afstelling motor?
Dank voor de reactie!
Het is Amerikaanse import met 69000 miles op de teller.
Ik hoopte inderdaad al dat het aan de synchronisatie zou liggen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij de synchronisatie schroef kunt komen zonder heel de boel te demonteren....
Weet iemand een goedkope webshop voor de juiste vacuüm meters? Dan ga ik hier eens mee aan de slag
Groeten,
Jeffrey
Het is Amerikaanse import met 69000 miles op de teller.
Ik hoopte inderdaad al dat het aan de synchronisatie zou liggen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij de synchronisatie schroef kunt komen zonder heel de boel te demonteren....
Weet iemand een goedkope webshop voor de juiste vacuüm meters? Dan ga ik hier eens mee aan de slag
Groeten,
Jeffrey
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Bougiekleur, afstelling motor?
Je zult de vaccuummeterslangen op t inlaattrajekt moeten zetten. Lowers ff demonteren is......zo gebeurd.synchroschroef is.....als je t weet goed te vinden. Goeie ledlamp erbij en je zult m vinden. Waar woon je?? Weet wel iemand met meters en....kennis.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 aug 2016, 23:10
- Type Goldwing: GL1500
Re: Bougiekleur, afstelling motor?
Ik woon in Zwijndrecht.
Lowers zijn die panelen die je ook moet demonteren om bij je bougies te komen toch?
Lowers zijn die panelen die je ook moet demonteren om bij je bougies te komen toch?
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Bougiekleur, afstelling motor?
Klopt. Sorry. Reageer wat laat. Als je wilt...kan ik contact leggen met degene die ik bedoel. Zonder lowers kan je erheen rijden.....r dam dus.. stukkie. Ik heb geen meters anders zou ik je wel willen helpen...
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Bougiekleur, afstelling motor?
Oh ja. De rechter zou voldoende zijn maar.....haal ze er beide af....is er veel te controleren. Wil je t framenr s doorgeven via pb? Ff zien welk type je hebt...
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Bougiekleur, afstelling motor?
GL-1000 schreef:... Wil je t framenr s doorgeven via pb? Ff zien welk type je hebt...
In '88 was er maar 1 type.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!