favoriete band ......

Technische vragen, tips, trucs, enz.
wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: favoriete band ......

Bericht door wijnz » 16 jun 2017, 12:32

Ik weet niet eens wat voor banden er bij mij opliggen, volgens mij maakt het ook niet zoveel uit alle banden zijn nu zoveel beter dan een aantal jaren geleden en mocht dat niet zo zijn dan moet je je snelheid een beetje aanpassen. Hoe hoog moet trouwens de bandenspanning minimaal zijn voor een 1500 mijn voorband wer de laatste keer behoorlijk warm van een snelwegritje zonder noemswaardige bochten je kon er je hand niet langdurig op houden.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: favoriete band ......

Bericht door GL-1800 » 16 jun 2017, 14:09

Als ze zwart zijn is t goed.....

Voor 2.25, achter 2.5, 90 kg belast, 2.8 max belast. Hitte neemt af om ze met stikstof op te laten pompen, stikstof neemt geen warmte op.....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: favoriete band ......

Bericht door RonalT » 16 jun 2017, 19:24

En dan is het mooie dat lucht voor 79% uit stikstof bestaat. De zuurstof moleculen lekken weg, je pompt hem weer op met 79% stikstof dus uiteindelijk heb je (geschat) 95-96% stikstof in je band....
Mooi toch, helemaal gratis. :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: favoriete band ......

Bericht door GL-1800 » 17 jun 2017, 08:18

Tsjahhh...t is allemaal wat...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: favoriete band ......

Bericht door wijnz » 04 apr 2018, 00:37

Vanavond in de stromende regen gereden met een dunlop achterband. Wekelijks rijd ik van den haag naar leiden, toevallig heb ik zowel vorige week als vanavond regen gehad. Vorig jaar heb ik vlak voor de winter een nieuwe dunlop achterband gemonteerd en ben daar deze winter mee doorgereden. al die tijd nauwelijks regen gehad tot vorige week en toen viel op dat de motor als een dweil reed; hij glibberde over witte strepen en pijlen en waar het wegdek versleten was daar was het ook 'all over the place'. Vanavond had het even flink geregend toen ik mijn reis begon, maar de motor voelde meteen stabiel aan. Op de terugweg goot het met bakken uit de hemel en ook nu stuurde de motor onverwacht stabiel. het kan natuurlijk aan mijn rijkunsten liggen maar ik denk zelf dat de dunlop minder slecht is dan wij denken. Een beginnend buitje weekt ook een hoop troep los uit het asfalt dus vermoedelijk was dat het probleem?

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: favoriete band ......

Bericht door GlimWas » 05 apr 2018, 15:57

Ik rij alweer een tijdje met de E4's van Dunlop en ben er zeer tevreden over, prima in de regen en op het droge. Als bestuurder vind ik de band ook lekker stil, maar van de achteropkomende mederijders vernomen dat er een hoop herrie vanaf komt? Ikzelf merk daar dus niks van..............
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: favoriete band ......

Bericht door wijnz » 26 apr 2018, 19:43

Vandaag in een klaverbad een auto geprobeerd bij te houden, dus dat ging best langzaam. Het wegdek was echter nattig van een kort buitje dus geen plassen. Dunlop voorband begon heel licht te sturen dus zat qua grip al op de limiet, ik vind dat dat eigenlijk niet mag kunnen.

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: favoriete band ......

Bericht door wijnz » 13 mei 2018, 11:41

Ik zag net dat de dunlop voorband allemaal kleine scheurtjes heeft op de plaats waar hij op de velg ligt daarnaast is hij ook erg gecupt dus vervangen dus. ik wil dan eens een ander merk proberen ondanks de nieuwe dunlop die achterop ligt.

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: favoriete band ......

Bericht door wijnz » 30 jul 2018, 22:09

Afbeelding
Betreffende de regeneigenschappen van dunlop.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: favoriete band ......

Bericht door RonalT » 30 jul 2018, 22:32

wijnz schreef:
26 apr 2018, 19:43
Vandaag in een klaverbad een auto geprobeerd bij te houden, dus dat ging best langzaam. Het wegdek was echter nattig van een kort buitje dus geen plassen. Dunlop voorband begon heel licht te sturen dus zat qua grip al op de limiet, ik vind dat dat eigenlijk niet mag kunnen.
De ANWB schrijft er over:
Veel motorrijders proberen rijden in de regen te vermijden. Ze hebben het idee dat regen het wegdek spekglad maakt waardoor motorrijden minder leuk is. Op zich valt dat best mee; een gemiddelde motorband heeft in de regen nog steeds 70% van de grip die de band zou hebben bij droog weer.
Alleen wel opletten als het net als nu een tijd lang droog is en dan ineens gaat regenen. Dan wordt de weg wel tijdelijk glad
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: favoriete band ......

Bericht door Rongoos » 13 aug 2018, 21:46

Dat is grappig dat ze schrijven op zich valt het best mee. je hebt nog maar 70% grip??? hoezo dat is toch shit. je wilt toch geen 70% grip??
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: favoriete band ......

Bericht door RonalT » 13 aug 2018, 21:58

De meesten,ik ook, rijden alsof ze maar 25% grip hebben. Je hebt veel meer grip dan je denkt in de regen en dat wilt de ANWB duidelijk maken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: favoriete band ......

Bericht door GL-1800 » 13 aug 2018, 22:02

T grote gevaar is de verf op de weg. Zebrapaden strepen enz. Ook t midden van de rijstrook kan vetter zijn dan de rest. Ivm evt lekolie...en met water.....feest dus.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: favoriete band ......

Bericht door wijnz » 20 sep 2018, 10:43

RonalT schreef:
13 aug 2018, 21:58
De meesten,ik ook, rijden alsof ze maar 25% grip hebben. Je hebt veel meer grip dan je denkt in de regen en dat wilt de ANWB duidelijk maken.
De foto die ik hierboven heb gepost was op het midlandcircuit in lelystad in stromende regen na een hele lange periode van droogte. De 'zeepbellen' dreven over het asfalt, maar ik dacht als al die sport machines dat kunnen dan kan ik het ook! Alleen bij het uitacceleren was het oppassen want daar begon de handel te glijden. er is echt veel meer grip in het natte als we denken!

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: favoriete band ......

Bericht door GL-1800 » 23 sep 2018, 09:49

Heb vorige week Metzelers erop laten zetten. Rijden heerlijk. Voor 170 plus...niet erg stabiel maar....dat rijden we toch niet. Ben n hoop stugheid kwijt. Dat waren we zat. Maar de org fabrieksbanden hebben t 19000 volgehouden en konden nog ff. Of deze dat doen....zien we later weer.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie