Hyper pro

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Hyper pro

Bericht door GL-1800 » 06 jun 2016, 19:19

Zoals eerder ergens getypt heb ik de voorvork geheel gerenoveerd. Bij uitelkaar halen zag ik dat ik 1 lange veer heb...blijkt hyper pro te zijn???. Prima misschien maar vind m nogal.... aggresief bij korte oneffenheden/richels. T hele gedoe gaat tekeer dan en t voelt oncomfortabel. Ik kon geen gegevens vinden over hoeveelheid oie oer poit en wellicht...zit er teveel in? Of is dit t gedrag van deze configuratie? Dan gaat t er domweg uit. Nieuwschierig hoeveel olie er per poot in moet.. bedankt vast. Oh ja.1.5 1999....
Gr Rob.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Hyper pro

Bericht door GlimWas » 08 jun 2016, 18:44

Het gaat bij progressieve veren ook om de hoogte van luchtkamer. Hoeveel olie dat dan is is niet bekend bij mij uiteraard, maar je zou toch denken dat ze die info wel bij Hyperpro hebben en willen delen? Ik heb er een ander merk (Wilbers) inzitten en herken het wat harde veergedrag wel. Maar qua wegligging ben ik er wel een stuk op vooruit gegaan.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Hyper pro

Bericht door GlimWas » 08 jun 2016, 18:48

Even Googlen levert een luchtkamer van 140 mm op (Ook op deze site te lezen)

Ook een van 170mm , dus ik zou het even navragen bij Hyperpro......
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

peter

Re: Hyper pro

Bericht door peter » 09 jun 2016, 09:03

Denk ook aan de dikte van de olie voor de demping. De dikte bepaald de snelheid waarmee het inveren wordt afgeremd. Dikke olie geeft een harder gevoel.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Hyper pro

Bericht door GL-1800 » 11 jun 2016, 09:03

Jongens, bedankt voor de info...

Zal hier mee aan de gang, had er 194 mm in gedaan, de hoeveelheid van standaard veren...

Bedankt.

Gr Rob.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hyper pro

Bericht door RonalT » 12 jun 2016, 23:33

als er mensen zijn die een paar berichten missen, ivm het wijzigen door Patrick van zijn eerste bericht over mousse, was de rest onbegrijpelijk geworden. Vandaar dat ik een paar berichten die over de vraag 'wat is mousse en wat heeft het met een Goldwing te maken' heb verwijderd.


RonalT

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Hyper pro

Bericht door Robin » 13 jun 2016, 13:27

RonalT schreef:als er mensen zijn die een paar berichten missen, ivm het wijzigen door Patrick van zijn eerste bericht over mousse, was de rest onbegrijpelijk geworden. Vandaar dat ik een paar berichten die over de vraag 'wat is mousse en wat heeft het met een Goldwing te maken' heb verwijderd.


RonalT
Bedankt, snapte er niks meer van! :mrgreen:
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Plaats reactie