Sinds enkele tijd zit ik met een soort gehobbel in mijn voorvork .
Is al 2 x open geweest voor nieuwe dichtingen maar niks veranderd.
Ook vandaag terug een 220 km gereden en wat opvalt dat de motor zeer hard begint te lopen .
Ieder hobbeltje of putje of overgang van asfalt naar beton voel ik met een ferme smak in de rug .
Zou het vernieuwen van de achterste veren hulp bieden ?
Heeft iemand die ervaring ?
Mvg
Vering voor en achter
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2016, 16:32
- Type Goldwing: GL1500
Re: Vering voor en achter
Hobbelende voorvork zou ik zoeken in het voorwiel. Lagers of de band niet helemaal top.
Achter zou ik de druk in de vering eens controleren en anders een andere veer laten monteren. Met klappen in je rug zou ik denken aan te weinig druk in je achtervering. Weet je niet hoe je de druk verhoogt dan kan je beter even opzoek gaan naar een instruktieboekje.
Achter zou ik de druk in de vering eens controleren en anders een andere veer laten monteren. Met klappen in je rug zou ik denken aan te weinig druk in je achtervering. Weet je niet hoe je de druk verhoogt dan kan je beter even opzoek gaan naar een instruktieboekje.
- mothergoose
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: Vering voor en achter
Kan een slecht lager ook hobbelen veroorzaken? Ook een 'af en toe hobbel terwijl het asfalt recht lijkt hobbel' ?
Gr.. Jurgen
Gr.. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Vering voor en achter
Welke vorkolie hebben ze gebruikt bij de keerring wissel? 10w is standaard, 15w is stugger. De achtervering is misschien af, of de veerdruk niet hoog genoeg, maar ook zonder veerdruk zou je niet zulke klappen moeten krijgen, dus hel lijkt me aan een slechte schokbreker te liggen..... Het hobbelen is 9 van de 10 keer je voorband....... Haal tijdens het stallen van je motor gedurende de winter het voorwiel van de grond zodat je geen flatspot krijgt van het lange staan op een punt. Dit kan door met een krik onder het motorblok de boel op te tillen en een paar blokken hout onder te leggen zodat het voorwiel van de grond blijft. Niet o hoog dat je achterwiel op de grond beland natuurlijk
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2016, 16:32
- Type Goldwing: GL1500
Re: Vering voor en achter
Er ligt al een splinternieuwe voorband op en het blijft hetzelfde .ik dacht al aan een krom wiel maar dan zouden ze het niet perfect kunnen uitbalanceren zegt de honda dealer .
Ook achteraan verschillende druk toegepast maar niets helpt ,misschien toch overgaan op een nieuwe progressieve veer ?
Mvg
Ook achteraan verschillende druk toegepast maar niets helpt ,misschien toch overgaan op een nieuwe progressieve veer ?
Mvg
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Vering voor en achter
Keerringen zullen niet t hobbelen veroorzaken lijkt mij. Wel versleten glijbussen. Vorkpoten gecontroleerd op speling bij gedemonteerd wiel? Bij grmonteerd hoef je dit niet te voelen door evt spanning....ik heb ze vervangen. Paar tientjes als je t zelf doet...klap achter lijkt op n versleten achterveer links....lekkagesporen olie?
Luchtveer ook niet lek? Of oliesporen? Blijft op druk??
Luchtveer ook niet lek? Of oliesporen? Blijft op druk??
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.