hallo ,hier iemand nog een mening hoe ik vocht buiten de motorbekabeling houdt afgelopen winter bobinekabels na gemeten en geen verlies maar nu alweer twee keer stil gestaan met vocht (denk ik) heden morgen dito na lang starten niet lopen maar een straalkachel er naast gezet en voilà na 20min doet ze het weer als vanouds, maar hou me hart vast als het weer nat wordt.
nog geen anti vocht spray gebruikt ben in de veronderstelling dat dat meer kwaad als goed doet mar wil van het idee af dat je bij elke regen bui stil komt te staan zeker daarna.
als altijd bij voorbaat dank voor het meedenken.
vocht!!!!
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: vocht!!!!
Bobine kabels gewoon vervangen als je vochtproblemen hebt, en door die straalkachel lijkt het er wel op. Ik zou zeggen kabels en bougiekappen vervangen....
De bobines wekken een hoogspanning op en deze slaat gemakkelijk over, vocht helpt hier nog bij.
De bobines wekken een hoogspanning op en deze slaat gemakkelijk over, vocht helpt hier nog bij.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: vocht!!!!
ja dat was mijn reactie ook vorig jaar na helpersweekend dus vervangen voor nwe en dus nu weer problemen .
- Borretje
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: De Lier
Re: vocht!!!!
Mart,
Denk dat een rondje met de siliconenspray hier ook nog uitkomst kan bieden. Ook laten vertellen dat WD40 ook al alternatief kan dienen, maar daar ben ik nog niet zo zeker van..... misschien dat iemand anders op t forum hier wel ervaring mee heeft?
Succes en
Cheers
Rob
Denk dat een rondje met de siliconenspray hier ook nog uitkomst kan bieden. Ook laten vertellen dat WD40 ook al alternatief kan dienen, maar daar ben ik nog niet zo zeker van..... misschien dat iemand anders op t forum hier wel ervaring mee heeft?
Succes en
Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's.....
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: vocht!!!!
Yep bij halfords of wat er nog vaover is hadden ze een spuitbus speciaal voor bedrading en ontsteking alsnog bedankt
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: vocht!!!!
Beste winger,
Ik denk niet dat vocht verdrijvende middeltjes hier de oplossing is. Zelfs als de motor een nacht in de regen heeft gestaan of drijfnat is in de morgen van de condens, moet deze gewoon starten zonder proesten of pruttelen. Heb je al gecontroleerd of er een vonk op de bougies aanwezig is op het moment dat deze niet aanslaat? Als dit niet het geval is moet de oorzaak in het circuit van de ontsteking worden gezocht. (dodemansknop, omvalschakelaar, relais, los contact, stekker verbindingen enz enz...) Door de verwarming kan het ook zo zijn dat er iets opwarmt wat daarna weer goed contact maakt.
Groet, Pep
Ik denk niet dat vocht verdrijvende middeltjes hier de oplossing is. Zelfs als de motor een nacht in de regen heeft gestaan of drijfnat is in de morgen van de condens, moet deze gewoon starten zonder proesten of pruttelen. Heb je al gecontroleerd of er een vonk op de bougies aanwezig is op het moment dat deze niet aanslaat? Als dit niet het geval is moet de oorzaak in het circuit van de ontsteking worden gezocht. (dodemansknop, omvalschakelaar, relais, los contact, stekker verbindingen enz enz...) Door de verwarming kan het ook zo zijn dat er iets opwarmt wat daarna weer goed contact maakt.
Groet, Pep
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)