een gouden tip

Technische vragen, tips, trucs, enz.
indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 10 aug 2007, 19:29

bedankt Wiebe om dit ff te bevestigen
grtz
mark

Karin

Bericht door Karin » 10 aug 2007, 20:15

Ik heb ook een '89er en ook bij mij zit de sensor op die plaats.

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 11 aug 2007, 01:04

indiaantje schreef:
wimpie schreef:`89 dat zeg ik en ook usa maar niet omgebouwd moet je kunnen zien he :wink: ex beugeltje bvb.
2x gekeken 3x gekeken linker zijde bekeken maar nix nada dus
Wimpie
ik geloof je best maar mss een fototje indien mogelijk ?
of is deze al eens vervangen geweest door ongeval ofzo of dteekt deze mss op een andere plek ondertussen

thx
mark
3x zeggen dat hij niet aanwezig is vind ik wat overdreven
en geloof me hij is er echt niet
ondertussen al tank en luchtfilter aantal malen verwijdert gehad en ook de kuip voor al losgehad en noiit niks gezien
misschien dat jij een schema hebt met de aansluit nr zal dan het schema volgen op mijn bike en wie weet?
iig mis ik hem niet want deze week 350 km gereden en kom op 1:17.3
waarschijnlijk door mijn bougies :wink:
zoals in ander topic al eens op gewezen :lol:
ps. me rechterpols zit wel wat los mocht je daar nog aan twijfelen daar ik in 2 week tijd 3 snelheidsovertredingen heb gemaakt en 3x 65 euri moet betalen :twisted: :twisted:

Wimpie
groet,n uut Drenthe

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 11 aug 2007, 16:15

wimpie ik geloof je wel hoor , vondt het gewoon raar , ik zal men best doen om een schema te vinden , en van zodra ik deze heb , heb jij hem ook :wink:

grtz
mark

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 11 aug 2007, 17:34

kijk eens op dit address http://gold1500.free.fr/ Dit is een PDF file met alle schema's van de 1500 weliswaar in het Frans maar de foto's en de tekeningen zijn overduidelijk. Ik heb deze zelf gedownload voor mijn GW1800 en is mij al goed van pas gekomen



Groetjes



Rudi

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam

Bericht door frank's » 12 aug 2007, 00:21

hai
volgens sommige een zoekplaatje maar voor mij niet .
als jullie tenminste dat ding bedoelen wat naar beneden gericht staat aan de rechterkant? ik heb even gekeken maar en bij een 88 [hol] en een 89 [us] zitten ze allebei op de zelfde plek [ bij mij tenminste]
ga bij de 88ér het ook proberen je weet maar nooit en als het geld opbrengt ben ik een echte hollander.

frank

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 12 aug 2007, 11:18

Uit de 88/89 manual heb ik dit gevonden, dus moet hij op twee plekken kunnen zitten.
Tot zover ik nu kan vinden hebben sommige latere modellen een veranderd systeem, er is langzaam omgeschakeld, zo te zien het eerst bij de Aspencade modellen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 12 aug 2007, 12:55

Mooi Pierre
hier kan ik meer mee :P
werd al gek van die sensor geen enkele niks nada te vinden op de plek waar Mark zegt en ook zeker geen oude "beschadiging aan frame" dus nooit 1 gezeten
zal nu ff onderin de front van de kuip kijken
het "holle buisje" zie ik wel van boven dus ergens daaronder moet er 1 wezen :roll: :? :shock:
uwen horen later waar hij wel zit :P

Wimpie
groet,n uut Drenthe

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 12 aug 2007, 21:27

iemand al omgebouwd ondertussen ? ben benieuwd dat ik niet kan wachten :lol: of het nu werkelijk lukt bij iedereen kwa verbruik op lange ritten

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 12 aug 2007, 21:28

Mark,

Hoe loopt de motor is daar nog een verschil in te merken?


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 16 aug 2007, 19:55

hoe bedoel je pierre ? rijdt ni beter of slechter is gewoon zuiniger geworden hier had ik steeds het probleem dat hij stotterde bij het gasgeven koud of warm , nu is dat gedaan als hij warm staat , dus op een gebied vindt ik het al niet slecht

grtz
mark

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 16 aug 2007, 20:29

Dus het stotteren met een warme motor is weg.

Ik heb de Wing toch uit elkaar liggen dus ga ik de sensor ook eens verplaatsen om te zien of het bij mij effekt heeft.

Zijn je carburateurs al eens afgesteld.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 16 aug 2007, 21:11

zijn uitgekuist geweest , maar weet niet of ze afgesteld geweest zijn

dipak

Re: een gouden tip

Bericht door dipak » 28 aug 2007, 17:08

heb ik gedaan sensor zit nu in het luchtfilterhuis en ik laat je wel horen wat het verbruik is , kan me niet zuinig genoeg met een zijspan .
gr dipak







indiaantje schreef:alle voor de mensen die met een ouder model rondrijden een GL dus waarvan deze veel verbruikt, bij de nieuwere modellen is deze al zo ingebouwd dacht ik

rechts van je stuur onder je kapje zit ongeveer 20 cm lager een sensor gemonteerd met een grote moer ,denk 17 of 19 , dit is een sensor die je kleppen regelt ofzo bij warm en koud weer , maar daardoor verbruikt hij ook meer door open en dicht te gaan zelf bij goed weer als je maar ff in de schaduw rijdt

dus deze losvijzen , ff kuisen indien nodig

dan heb je je filterhuis ,in de rechterhoek met je een gat boren (boven de filter zelf uiteraard) sensor erdoor en de moer er terug op
en klaar is kees

wat is de bedoeling nu hiervaan , omdat je dan steeds dezelfde temp blijft behouden op die sensor , zodat er geen schommelingen meer plaatsvinden

want nu verbruikt ik maar 7L/100km meer , ervoor was het ongeveer 10L/100km

dus volgens mij is het een half uurtje knutselwerk wel waard , ik hoop dat ik er iemand mee zal blij maken

grtz
mark

ps: foto's zullen wel eens volgen

Hilbrand

Re: een gouden tip

Bericht door Hilbrand » 28 nov 2007, 20:37

indiaantje schreef: dus deze losvijzen , ff kuisen indien nodig
Hallo Indiaantje,
Ik heb met veel interesse jouw tip gelezen, want mijn Wing gebruikt ook redelijk veel (1 op 10 vind ik niet zuinig). Ik zal het dus ook doen, ben toch aan het sleutelen aan de carburatie omdat mijn Wing verschrikkelijk beroerd loopt. Maar wat is losvijzen? Ik ken het woord niet.
Groetn
Hilbrand

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten