een gouden tip

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Re: een gouden tip

Bericht door peter » 15 feb 2012, 18:33

Je zal absoluut meer verbruiken dan een pan, de wing is veel zwaarder en minder aerodynamisch als de pan en dan ook nog eens een trike die je berijd als was het een sportfiets. Die combinatie schreeuwt gewoon om genoeg brandstof te verbranden. Voordeel?? Gat in de ozonlaag wordt groter, dus wordt het warmer, dus kunnen we langer motorrijden per jaar. Keep up the good work :lol:

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: een gouden tip

Bericht door ScrewLoose » 16 feb 2012, 16:50

peter schreef:Je zal absoluut meer verbruiken dan een pan, de wing is veel zwaarder en minder aerodynamisch als de pan en dan ook nog eens een trike die je berijd als was het een sportfiets. Die combinatie schreeuwt gewoon om genoeg brandstof te verbranden. Voordeel?? Gat in de ozonlaag wordt groter, dus wordt het warmer, dus kunnen we langer motorrijden per jaar. Keep up the good work :lol:
Yep Peter, en dan was ik eigenlijk nog vergeten eraan toe te voegen dat ik 's avonds helemaal gebroken bleek en het gevoel had dat ik de hele dag een of andere bijzonder sacherijnige rodeo-stier zadelmak had proberen te maken! :?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

lankveld
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 aug 2009, 19:32
Locatie: odiliapeel

Re: een gouden tip

Bericht door lankveld » 21 feb 2012, 20:21

beste indiaantje,heb hem omgezet ben wel benieuwd hoe zuinig de motor nu is eerst ook gemiddeld 1:16 ? maar laat het nog wel weten maar alvast bedankt mvgPierre

Gebruikersavatar
p12hoven
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2009, 22:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Uitgeest

Re: een gouden tip

Bericht door p12hoven » 10 apr 2012, 15:31

Er zit bij mijn goldwing inderdaad een sensor daar.

Ik heb hem van onderaf, zittend naast het voorwiel met dop 18 en het flexibele knietje los gehaald.
Om hem in de afdekkap van de luchtfilter te krijgen moest wel het zadel er af.
Daarna de opbergvakjes uit de kuip gehaald en toen de radio verwijderd.
Kap van de luchtfilter er af gehaald en een gaatje 12mm geboord.
Bij het monteren van alle onderdelen natuurlijk weer zitten stoeien om de radio er weer goed op te krijgen.
Dit omdat ik altijd de vergrendel hendeltjes in het tankdop compartiment vergeet.

Ik moet alleen nog afwachten of het helpt.

Zelf heb ik vorig jaar een nieuw luchtfilter er in gedaan. Dit scheelde al 25 mile op een tank.

Bedankt voor de tip :D :D :D
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland

Re: een gouden tip

Bericht door Robin » 10 apr 2012, 19:11

Ik heb deze sensor ook verplaatst van de winter precies zoals jij het beschrijft. Ik heb sindsdien nog niet gereden dus ik ben benieuwd of het verschil maakt...
p12hoven schreef:Zelf heb ik vorig jaar een nieuw luchtfilter er in gedaan. Dit scheelde al 25 mile op een tank.
Een K&N luchtfilter of een gewone?

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
p12hoven
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2009, 22:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Uitgeest

Re: een gouden tip

Bericht door p12hoven » 10 apr 2012, 21:51

Hallo Robin,

Een gewone luchtfilter. Bij BikersBest gehaald. De oude had er al meer dan 10jaar ingezeten.

Het nadeel van een vuil luchtfilter is, dat er minder lucht word aangezogen en meer benzine.
Hierdoor kan de oliesmering op de cilinderwant teveel verdund worden waardoor er meer olieverbrand.
Het kan dus wezen dat de motor olie verbruikt.
Het is een EN EN situatie want meestal zijn de olieveren op de zuigers ook versleten of vastgekoekt.

Gr.Paul :D
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.

Gebruikersavatar
p12hoven
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2009, 22:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Uitgeest

Re: een gouden tip

Bericht door p12hoven » 12 apr 2012, 17:41

Hey allemaal,

We waren met de pinkster naar bikersbest geweest, en hadden voor vertrek de motor afgetankt.
Op de terug reis hebben we hem weer afgetankt.
Resultaat: 112mile en 11,47Liter = 1:15.71Km

sensor verplaatst en vandaag weer hetzelfde gedaan, naar bikersbest. Zelfde route.
Resultaat: 112mile en 10,72Liter = 1:16,81Km

Wat zal het wezen? Besparing van 1,30euro op 11Liter?

Een nieuw luchtfilter had meer effect...... :D

Vgr. Paul
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: een gouden tip

Bericht door harmdeboer » 12 apr 2012, 22:32

p12hoven schreef:
Een nieuw luchtfilter had meer effect...... :D

Vgr. Paul

tel het eens bij elkaar op....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
p12hoven
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2009, 22:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Uitgeest

Re: een gouden tip

Bericht door p12hoven » 27 mar 2024, 13:25

Je hebt gelijk. Bespaart flink wat benzine.

Vr.Gr. Paul
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten