een gouden tip
Re: een gouden tip
Je zal absoluut meer verbruiken dan een pan, de wing is veel zwaarder en minder aerodynamisch als de pan en dan ook nog eens een trike die je berijd als was het een sportfiets. Die combinatie schreeuwt gewoon om genoeg brandstof te verbranden. Voordeel?? Gat in de ozonlaag wordt groter, dus wordt het warmer, dus kunnen we langer motorrijden per jaar. Keep up the good work
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: een gouden tip
Yep Peter, en dan was ik eigenlijk nog vergeten eraan toe te voegen dat ik 's avonds helemaal gebroken bleek en het gevoel had dat ik de hele dag een of andere bijzonder sacherijnige rodeo-stier zadelmak had proberen te maken!peter schreef:Je zal absoluut meer verbruiken dan een pan, de wing is veel zwaarder en minder aerodynamisch als de pan en dan ook nog eens een trike die je berijd als was het een sportfiets. Die combinatie schreeuwt gewoon om genoeg brandstof te verbranden. Voordeel?? Gat in de ozonlaag wordt groter, dus wordt het warmer, dus kunnen we langer motorrijden per jaar. Keep up the good work
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Re: een gouden tip
beste indiaantje,heb hem omgezet ben wel benieuwd hoe zuinig de motor nu is eerst ook gemiddeld 1:16 ? maar laat het nog wel weten maar alvast bedankt mvgPierre
Re: een gouden tip
Er zit bij mijn goldwing inderdaad een sensor daar.
Ik heb hem van onderaf, zittend naast het voorwiel met dop 18 en het flexibele knietje los gehaald.
Om hem in de afdekkap van de luchtfilter te krijgen moest wel het zadel er af.
Daarna de opbergvakjes uit de kuip gehaald en toen de radio verwijderd.
Kap van de luchtfilter er af gehaald en een gaatje 12mm geboord.
Bij het monteren van alle onderdelen natuurlijk weer zitten stoeien om de radio er weer goed op te krijgen.
Dit omdat ik altijd de vergrendel hendeltjes in het tankdop compartiment vergeet.
Ik moet alleen nog afwachten of het helpt.
Zelf heb ik vorig jaar een nieuw luchtfilter er in gedaan. Dit scheelde al 25 mile op een tank.
Bedankt voor de tip
Ik heb hem van onderaf, zittend naast het voorwiel met dop 18 en het flexibele knietje los gehaald.
Om hem in de afdekkap van de luchtfilter te krijgen moest wel het zadel er af.
Daarna de opbergvakjes uit de kuip gehaald en toen de radio verwijderd.
Kap van de luchtfilter er af gehaald en een gaatje 12mm geboord.
Bij het monteren van alle onderdelen natuurlijk weer zitten stoeien om de radio er weer goed op te krijgen.
Dit omdat ik altijd de vergrendel hendeltjes in het tankdop compartiment vergeet.
Ik moet alleen nog afwachten of het helpt.
Zelf heb ik vorig jaar een nieuw luchtfilter er in gedaan. Dit scheelde al 25 mile op een tank.
Bedankt voor de tip
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.
Member of the free world.
- Robin
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Goes, Zeeland
Re: een gouden tip
Ik heb deze sensor ook verplaatst van de winter precies zoals jij het beschrijft. Ik heb sindsdien nog niet gereden dus ik ben benieuwd of het verschil maakt...
Groeten, Robin
Een K&N luchtfilter of een gewone?p12hoven schreef:Zelf heb ik vorig jaar een nieuw luchtfilter er in gedaan. Dit scheelde al 25 mile op een tank.
Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
Re: een gouden tip
Hallo Robin,
Een gewone luchtfilter. Bij BikersBest gehaald. De oude had er al meer dan 10jaar ingezeten.
Het nadeel van een vuil luchtfilter is, dat er minder lucht word aangezogen en meer benzine.
Hierdoor kan de oliesmering op de cilinderwant teveel verdund worden waardoor er meer olieverbrand.
Het kan dus wezen dat de motor olie verbruikt.
Het is een EN EN situatie want meestal zijn de olieveren op de zuigers ook versleten of vastgekoekt.
Gr.Paul
Een gewone luchtfilter. Bij BikersBest gehaald. De oude had er al meer dan 10jaar ingezeten.
Het nadeel van een vuil luchtfilter is, dat er minder lucht word aangezogen en meer benzine.
Hierdoor kan de oliesmering op de cilinderwant teveel verdund worden waardoor er meer olieverbrand.
Het kan dus wezen dat de motor olie verbruikt.
Het is een EN EN situatie want meestal zijn de olieveren op de zuigers ook versleten of vastgekoekt.
Gr.Paul
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.
Member of the free world.
Re: een gouden tip
Hey allemaal,
We waren met de pinkster naar bikersbest geweest, en hadden voor vertrek de motor afgetankt.
Op de terug reis hebben we hem weer afgetankt.
Resultaat: 112mile en 11,47Liter = 1:15.71Km
sensor verplaatst en vandaag weer hetzelfde gedaan, naar bikersbest. Zelfde route.
Resultaat: 112mile en 10,72Liter = 1:16,81Km
Wat zal het wezen? Besparing van 1,30euro op 11Liter?
Een nieuw luchtfilter had meer effect......
Vgr. Paul
We waren met de pinkster naar bikersbest geweest, en hadden voor vertrek de motor afgetankt.
Op de terug reis hebben we hem weer afgetankt.
Resultaat: 112mile en 11,47Liter = 1:15.71Km
sensor verplaatst en vandaag weer hetzelfde gedaan, naar bikersbest. Zelfde route.
Resultaat: 112mile en 10,72Liter = 1:16,81Km
Wat zal het wezen? Besparing van 1,30euro op 11Liter?
Een nieuw luchtfilter had meer effect......
Vgr. Paul
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.
Member of the free world.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: een gouden tip
p12hoven schreef:
Een nieuw luchtfilter had meer effect......
Vgr. Paul
tel het eens bij elkaar op....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: een gouden tip
Je hebt gelijk. Bespaart flink wat benzine.
Vr.Gr. Paul
Vr.Gr. Paul
Een motor is om op te rijden...
Member of the free world.
Member of the free world.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten