Eindelijk......

Technische vragen, tips, trucs, enz.
GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Eindelijk......

Bericht door GL-1800 » 12 feb 2016, 12:13

Kijk.......weer veel wijzer. Bedankt!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Eindelijk......

Bericht door Robin » 12 feb 2016, 13:27

Misschien totaal niet wat je voor ogen hebt maar wellicht toch handig om te weten als je van plan bent een apparaat op je radio aan te kunnen sluiten:

http://www.ionaudio.com/products/detail ... -bluetooth" onclick="window.open(this.href);return false;

:D

Winggroeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Eindelijk......

Bericht door GL-1800 » 13 feb 2016, 13:06

Gaat lekker met de 1500......
Compressie 7 a 8 bar, waardeloos dus. 10 bar is minimum om te reviseren, normaal 13 a 18 bar. T ding is op dus.Zo n ding heeft dus moeite n ton te draaien met die lage toerentallen....Vorkolie zwart en stinkt naar aluminium. Zullen de buitenpoten naar de knoppen zijn, zo nazien. In ieder geval n bulk speling. Ok, vork is dus niet onderhouden, kan t ding nix aan doen, aanpakken dus.

Maar t blok..........niet echt sterk dus....onze 1e en zeker.........de laatste!! :D

We blijven lachen hoor..... :wink:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Eindelijk......

Bericht door RonalT » 13 feb 2016, 13:10

Ik denk dat je je sterk vergist. Een 1500 draait gewoon lekker 100.000 km en kan daarna nog veel verder komen. Maar het is waarschijnlijk een kwestie van onderhoud geweest bij de vorige eigenaar. Of beter gezegd, een tekort aan onderhoud. Dat zie je ook bij de voorvorkpoten waar je over schreef.
Ik heb de klok afgelopen jaar op 100.000 miles gezet en de motor loopt nog heerlijk. Ik ga er gewoon op verder.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Eindelijk......

Bericht door GL-1800 » 13 feb 2016, 14:37

K zou t graag met je eens zijn maar....de vorige eigenaar waar ik m van heb heeft in 8 jaar 8000 km gereden. Daarvoor is ie "gewoon" in onderhoud geweest. Hoewel ik bij div. zaken best twijfels heb hoor....Heb helaas geen historie dus moet t maar aannemen. De vorige heeft er wel nwe org riemen en rollen op laten zetten, org honda. 4 jaar geleden nwe olie enz. Org filter zat er op.

K snap dat t allemaal nietszeggend is maar t feit dat de beste man mij laatst n mail stuurde hoe t met de brommer ging geeft n goede indruk.

Ik pak m nu geheel aan, zie hoe t eindigt..........T klusje is leuk, de teleurstelling ff niet.... :wink:

Maar goed, we zijn er aan begonnen, t mot ook maar weer eindigen met n betere als t nu is....

Kleine note.....heb t gemeten bij koude motor.......zal m warmstoken en dan nog s......

Thnxx weer..
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Eindelijk......

Bericht door cooper » 14 feb 2016, 12:23

Hier momenteel 192.000 km op de versnellingsbak na aan't blok nog niets gedaan, ook nog steeds eerste voorvork.
Wel progressieve veren laten steken. Als je een beetje onderzoek doet zijn er nog veel hogere kilometerstanden te vinden.
Ik vrees net als RonalT dat't beestje een zwaar (lees verwaarloosd) leven achter de rug heeft.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Eindelijk......

Bericht door GL-1800 » 14 feb 2016, 12:27

:lol: we blijven lachen hoor maar....warm net gemeten....5 bar, wel alle 6 gelijk!! :wink: Gewoon n .....giga revisie nodig....Voor de gein ook nog n waterslang lek, zomaar in niemandsland n gaatje erin. 1 van de dikke vooraan, vanzelf de achterste....Nee....t gaat lekker.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Eindelijk......

Bericht door GL-1800 » 14 feb 2016, 15:50

Nou.....t gehele gedoe met Harrie overlegd. Zijn mening...t KAN niet. Word ik toch wat optimistischer....Zijn compressiemeter meegenomen en....ALLE cylinders dik 14 bar.

Ik heb, ehhh had dus domweg n kapotte meter, da s fijn.....Voor t zelfde geld trek je zo n blok los he??

Neem maar aan dat er n enorme last uit mn donder is gevallen....en ben goed in t spuien van kritiek, ook mn woorden terug te willen nemen.

Best taaie dingen.........dus. :wink: Geeft zeer goede moed!!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Eindelijk......

Bericht door GL-1800 » 14 feb 2016, 15:53

GL-1000 schreef:Nou.....t gehele gedoe met Harrie overlegd. Zijn mening...t KAN niet. Word ik toch wat optimistischer....Zijn compressiemeter meegenomen en....ALLE cylinders dik 14 bar. T was ook vreemd enigzins...geen carterdruk, geen stinkolie, niet geheel lekker draaiend maar met nwe bougie s en.....afstelling zou dit goed moeten komen. Laten we t hopen..... :D

Ik heb, ehhh had dus domweg n kapotte meter, da s fijn.....Voor t zelfde geld trek je zo n blok los he??

Neem maar aan dat er n enorme last uit mn donder is gevallen....en ben goed in t spuien van kritiek, ook mn woorden terug te willen nemen.

Best taaie dingen.........dus. :wink: Geeft zeer goede moed!!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: Eindelijk......

Bericht door ronnieD » 14 feb 2016, 18:00

GL-1000 schreef: Vorkolie zwart en stinkt naar aluminium. Zullen de buitenpoten naar de knoppen zijn, zo nazien. In ieder geval n bulk speling. Ok, vork is dus niet onderhouden, kan t ding nix aan doen, aanpakken dus.
ff de bussen vervangen en gelijk hyper pro veren erin klaar......
gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Eindelijk......

Bericht door GL-1800 » 14 feb 2016, 18:16

Schijnen er al in te zitten......bussen ed zijn de kosten niet. K snap t idee niet dat mensen hierop bezuinigen wat onderhoud betreft of...........dat t in rekening gebracht word en dus domweg niet gedaan word. Hoe dan ook, nu aanpakken.......Vorkpoten op zich, binnen en buiten, opzich prima... :wink:

Oh ja....met schijnen bedoel ik dat normaal de veer bestaat uit 2 delen...........2 losse veren, n lange en korte. Met n tussenbus. Ff voor de "kenners" .

Wij hebben n lange veer. Wellicht n progressieve. Of t n voordeel is......geen idee.

Maar??? t humeur is weer ok, dus......ervaringen welkom... :lol:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie