Als ik stil sta met draaiende motor in de "vrij" en de koppeling los laat, maakt de koppeling een slepend rammelend geluid.
Als ik dan de hendel aantrek is de herrie weg.
Is er dan iets versleten of moet ik er gewoon aan wennen.
Groet, Frederick
Koppeling lawaai
- Frederick Lieverdje
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Drachten
Koppeling lawaai
GL 1500 Commodore Bleu
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
- fitskie
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 24 okt 2012, 12:56
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Nijkerk
Re: Koppeling lawaai
Dat heb ik bij de mijne ook, vooral na een ritje als de boel is opgewarmd.
Maar dat doet hij al vanaf het begin dat ik hem heb en alles werkt verder perfect.
Groetjes Freek
Maar dat doet hij al vanaf het begin dat ik hem heb en alles werkt verder perfect.
Groetjes Freek
Mijn motorhistorie sinds 1985 :
Honda 750 Four
Honda Goldwing 1100
Honda Goldwing 1500
Honda Goldwing 1800
Honda 750 Four
Honda Goldwing 1100
Honda Goldwing 1500
Honda Goldwing 1800
- KingEdwin
- GL 1800 rijder
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Westmaas
- Contacteer:
Re: Koppeling lawaai
had ik ook wat Freek zegt.
Ook mijn huidige 1800 heeft dit, wel in mindere mate. Ik weet niet beter en maak me er niet druk om.
Ook mijn huidige 1800 heeft dit, wel in mindere mate. Ik weet niet beter en maak me er niet druk om.
Gr,
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Koppeling lawaai
Het is wat de anderen al zeggen, een kenmerkend geluid van de Goldwing. Al mijn Goldwings deden het: de 1100, de 1200 en nu mijn 1500 ook.
Ik moet wel zeggen dat het bij de 1500 het meeste opvalt ivm de rustige loop van de 6 pitter.............
Als er ook nog geratel en harde tikken bijkomen moet je verdere actie ondernemen, dan zou je een versnellingsbak probleem kunnen hebben, maar dat merk je ook al bij het rottig schakelen van vooral 4 en 5.
Ik moet wel zeggen dat het bij de 1500 het meeste opvalt ivm de rustige loop van de 6 pitter.............
Als er ook nog geratel en harde tikken bijkomen moet je verdere actie ondernemen, dan zou je een versnellingsbak probleem kunnen hebben, maar dat merk je ook al bij het rottig schakelen van vooral 4 en 5.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- paul goldwing
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 aug 2014, 21:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dr88
Re: Koppeling lawaai
elke motor en auto met een versnellingsbak zal enigszins ratelen als je de koppeling loslaat.
als de tandwielen geen weerstand hebben kunnen ze een beetje ratelen.
zodra je de koppeling intrekt staan de tandwielen weer stil en houd het ratelen op natuurlijk.
en als de olie warm is zal het wat meer ratelen om dat het dan dunner is.
het is dus niet de koppeling maar de versnellingsbak wat je hoort.
normaal gesproken kan dat helemaal geen kwaad.
als de tandwielen geen weerstand hebben kunnen ze een beetje ratelen.
zodra je de koppeling intrekt staan de tandwielen weer stil en houd het ratelen op natuurlijk.
en als de olie warm is zal het wat meer ratelen om dat het dan dunner is.
het is dus niet de koppeling maar de versnellingsbak wat je hoort.
normaal gesproken kan dat helemaal geen kwaad.