wind geleiders
- johnnyc
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:38
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Haag Rijswijk
wind geleiders
Glers
Vandaag heb ik nogal wat last gehad van de stevige wind op de snelweg.
Ik heb het idee dat de air deflectors,windgeleiders,zeker in dit geval,eerder nadeel dan voordeel opleveren.
Op mijn gl1500 heb ik alleen de middelste geleiders,op kniehoogte.
Wat zijn jullie positieve of negatieve ervaringen met deze air deflectoren?
groet John
Vandaag heb ik nogal wat last gehad van de stevige wind op de snelweg.
Ik heb het idee dat de air deflectors,windgeleiders,zeker in dit geval,eerder nadeel dan voordeel opleveren.
Op mijn gl1500 heb ik alleen de middelste geleiders,op kniehoogte.
Wat zijn jullie positieve of negatieve ervaringen met deze air deflectoren?
groet John
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: wind geleiders
Ik denk dat iedereen last heeft van deze wind, met of zonder geleiders.
De geleiders zijn op warme dag behoorlijk handig omdat je ze naar binnen kan draaien en je daarom nog wat verkoeling krijgt.
Of je zonder geleiders minder last hebt van de wind, weet ik niet.
De geleiders zijn op warme dag behoorlijk handig omdat je ze naar binnen kan draaien en je daarom nog wat verkoeling krijgt.
Of je zonder geleiders minder last hebt van de wind, weet ik niet.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
Re: wind geleiders
Ik heb nooit last van harde wind. Het is volgens mij een issue van de vering.
Heb je voor progressieve veren?
Heb je een voorvorkstabilisator?
Staat de druk van je achtervering hoog?
Ter info. Ik heb dat wel. Ik heb ook nog linksachter een extra zware veer/schokdemper laten monteren. Mijn GL is nogal strak geveerd. Bij veel wind voer ik de druk van de rechterachterveer op tot 50-55
Heb je voor progressieve veren?
Heb je een voorvorkstabilisator?
Staat de druk van je achtervering hoog?
Ter info. Ik heb dat wel. Ik heb ook nog linksachter een extra zware veer/schokdemper laten monteren. Mijn GL is nogal strak geveerd. Bij veel wind voer ik de druk van de rechterachterveer op tot 50-55
Groeten,
Ed
Ed
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: wind geleiders
@edvissers,
Dan heb je hem waarschijnlijk binnen staan , want iedereen heeft last van harde wind ,Vrachtauto's , Caravans , fietsers , wandelaars , en vooral niet te vergeten het openbaar vervoer !!! etc. etc.
Maar toch mooi dat er een oplossing is voor dit probleem , ik wist niet dat het zo simpel kon zijn .
Ps. ik heb de genoemde opties ook op mijn motor zitten dus de voordelen in deze zal alleen voor de Gl1500 weggelegd zijn , altans voor die van jou dan.
Pieter.
Dan heb je hem waarschijnlijk binnen staan , want iedereen heeft last van harde wind ,Vrachtauto's , Caravans , fietsers , wandelaars , en vooral niet te vergeten het openbaar vervoer !!! etc. etc.
Maar toch mooi dat er een oplossing is voor dit probleem , ik wist niet dat het zo simpel kon zijn .
Ps. ik heb de genoemde opties ook op mijn motor zitten dus de voordelen in deze zal alleen voor de Gl1500 weggelegd zijn , altans voor die van jou dan.
Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 29 jul 2015, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 jan 2008, 21:54
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Dalfsen
Re: wind geleiders
Hallo allen,
Ik heb windgeleiders, progressieve vering, een voorvork stabilisator en de druk in de achtervering opgepompt want mijn vrouw zat achterop.
En zo zijn wij met de zogenaamde zomerstorm teruggereden vanuit de Eifel naar Nederland en ik kan jullie vertellen dat ik ENORM veel last gehad heb van de wind.
Wel of geen windgeleiders en al die vering dingen, ik denk (al is dit waarschijnlijk niet wetenschappelijk onderzocht) dat alles en iedereen gewoon last heeft van die wind!
En dan denk ik dat wij nog geluk hebben met onze zware machines, wij spraken onderweg bij een benzinestation een motorrijder met een Ducati monster met een gewicht van rond de 150 kg, die waaide bijna van de weg af!
Groet Jan.
Ik heb windgeleiders, progressieve vering, een voorvork stabilisator en de druk in de achtervering opgepompt want mijn vrouw zat achterop.
En zo zijn wij met de zogenaamde zomerstorm teruggereden vanuit de Eifel naar Nederland en ik kan jullie vertellen dat ik ENORM veel last gehad heb van de wind.
Wel of geen windgeleiders en al die vering dingen, ik denk (al is dit waarschijnlijk niet wetenschappelijk onderzocht) dat alles en iedereen gewoon last heeft van die wind!
En dan denk ik dat wij nog geluk hebben met onze zware machines, wij spraken onderweg bij een benzinestation een motorrijder met een Ducati monster met een gewicht van rond de 150 kg, die waaide bijna van de weg af!
Groet Jan.
bestwelder
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
- Locatie: utrecht
- Contacteer:
Re: wind geleiders
je zal een keer je wing moeten opmeten--dan kom je tot de ontdekking dat je met de oppervlakte van de wing een leuk zielbootje door het water kan jagen--het zijn nu eenmaal behoorlijke windvangers en daar veranderen een paar stukjes plastic weinig aan.
vering en stabilisators zijn leuk voor het bochtenwerk,maar helpen niet echt bij wind.
er is maar 1 echte oplossing voor wind, binnen blijven .
ik rij zelf op dit moment met een aprilia pegasso of-road en ik vlieg ook alle kanten op als het waait.
dus een echte oplossing is er niet.
gr.Ronald
vering en stabilisators zijn leuk voor het bochtenwerk,maar helpen niet echt bij wind.
er is maar 1 echte oplossing voor wind, binnen blijven .
ik rij zelf op dit moment met een aprilia pegasso of-road en ik vlieg ook alle kanten op als het waait.
dus een echte oplossing is er niet.
gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
- johnnyc
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:38
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Haag Rijswijk
Re: wind geleiders
..de eerder gestelde verbeteringen heb ik inderdaad op mijn goldwing.
Maar op deze zware winddag liep mijn motorimago toch wel een deukje op.
Door de regen zag ik erg weinig meer door de hoge ruit,en de zware motor voelde nogal iel aan daar op de Moerdijkbrug.
Een paar onzekere momenten dus,en geen alternatief om de rit te onderbreken.
De windgeleiders zal ik eens demonteren,maar dat zal (nu) waarschijnlijk weinig meer uitmaken.
Toch nog happy met Honda John
Maar op deze zware winddag liep mijn motorimago toch wel een deukje op.
Door de regen zag ik erg weinig meer door de hoge ruit,en de zware motor voelde nogal iel aan daar op de Moerdijkbrug.
Een paar onzekere momenten dus,en geen alternatief om de rit te onderbreken.
De windgeleiders zal ik eens demonteren,maar dat zal (nu) waarschijnlijk weinig meer uitmaken.
Toch nog happy met Honda John
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
- Locatie: utrecht
- Contacteer:
Re: wind geleiders
moerdijkbrug met windkracht...........
wat verwacht je nu presies van een wing.
als je dan geen last van de wind wil hebben moet je mss een leoparttank kopen.
die hebben weinig last van zijwind.
gr.Ronald
wat verwacht je nu presies van een wing.
als je dan geen last van de wind wil hebben moet je mss een leoparttank kopen.
die hebben weinig last van zijwind.
gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: wind geleiders
Hallo Johnny,
Ik denk ook dat nog steeds dat iedereen last heeft met storm.
De truuk is om ontspannen op de motor te zitten en hem met een windvlaag te laten kantelen.
Niet gaan knijpen in je stuur maar probeer hem zo losjes mogelijk te houden. Ik heb meerdere motors gehad, maar de wing gaat nog het beste om met wind.
En ik heb al die progressieve shit niet op mijn motor zitten.
Ik denk ook dat nog steeds dat iedereen last heeft met storm.
De truuk is om ontspannen op de motor te zitten en hem met een windvlaag te laten kantelen.
Niet gaan knijpen in je stuur maar probeer hem zo losjes mogelijk te houden. Ik heb meerdere motors gehad, maar de wing gaat nog het beste om met wind.
En ik heb al die progressieve shit niet op mijn motor zitten.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.