tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 13:01
tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Wingers,
Mijn GL150 uit 1990 heeft een raar remprobleem en kwam ook ineens naar boven , bij het aanremmen met de achterrem krijg ik een soort knik in het frame, in ieder geval voelbaar op stuur en lijkt van de voorvork af tekomen althans zo voelt dat. echter als ik alleen de voorrem gebruik is dat niet voelbaar, weet iemand waarin dit kan zitten.
Alle tips zijn welkom
Stefke uit Eindhoven
Mijn GL150 uit 1990 heeft een raar remprobleem en kwam ook ineens naar boven , bij het aanremmen met de achterrem krijg ik een soort knik in het frame, in ieder geval voelbaar op stuur en lijkt van de voorvork af tekomen althans zo voelt dat. echter als ik alleen de voorrem gebruik is dat niet voelbaar, weet iemand waarin dit kan zitten.
Alle tips zijn welkom
Stefke uit Eindhoven
- pieter
- Berichten: 2638
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Allo Allo , Stefke,
????? , Remschijf krom , Remklauw / blokken naar Elvis toe ??? .
Is er je achterwiel pas uitgeweest en niet goed teruggeplaatst ? Achterbrug al gekontroleerd ?
Gr. Pieter.
????? , Remschijf krom , Remklauw / blokken naar Elvis toe ??? .
Is er je achterwiel pas uitgeweest en niet goed teruggeplaatst ? Achterbrug al gekontroleerd ?
Gr. Pieter.
A Man's got to know his limitations
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Het kan zijn dat er een remklauw los zit. met de achterrem bedien je de achterremklauw en een voorremklauw. Kappen eraf nemen en de boel nakijken.
- director
- Berichten: 3909
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Welkom op het forum Stefke
Mijn GL1500 had ongeveer hetzelfde euvel, bij het remmen voelde ik een "klik" in de remhandle. Dit bleek veroorzaakt te worden door te dunne remschijven waardoor de remklauw een beetje speling had. Mijn remschijven zaten op de minimale dikte (hoeveel mm weet ik niet meer).
Nieuwe voorremschijven erop en het probleem was over.
Mijn GL1500 had ongeveer hetzelfde euvel, bij het remmen voelde ik een "klik" in de remhandle. Dit bleek veroorzaakt te worden door te dunne remschijven waardoor de remklauw een beetje speling had. Mijn remschijven zaten op de minimale dikte (hoeveel mm weet ik niet meer).
Nieuwe voorremschijven erop en het probleem was over.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Linker voorrem werkt samen op je achterrem pedaal
Kan zijn dat er te veel speling op je remklauw zit
Kan zijn dat er te veel speling op je remklauw zit
groeten uit de Zeg
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Zoals Ronalt zegt, is misschien de minimale dikte (5mm) die je bereikt hebt. Ik zou niet te lang wachten met alle remdelen na te lopen, daar wil je niet mee op falen wachten.........
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Wim, waarschijnlijk bedoel je Erik (director) die iets over dunne schijven schreef.
Eh.... nee we lijken niet op elkaar.
Eh.... nee we lijken niet op elkaar.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Ach ja, het was een in het rood geschreven naam........... En aangezien jij je graag overal mee bemoeit..................................
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Remblokken voor even controleren. Zullen mogelijk versleten zijn.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 13:01
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
allemaal bedankt voor de goede reacties enorm waardevol.
Stefke
Stefke
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
Wat was het nou?
Los zittende voor veerklemmen versleten balhoofd los zittende stuurklem...
Los zittende voor veerklemmen versleten balhoofd los zittende stuurklem...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- paul goldwing
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 aug 2014, 21:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dr88
Re: tik op het stuur/frame bij gebruik achterrem
die van mij heeft het ook en na onderzoek bleek het de antiduik te zijn.
zodra je de achterrem gebruikt gaat ook de linker voorrem in werking en daar zit de antiduik ook op.
bij remmen word die ingedrukt en dan kan je een klik voelen.
schijfen en blokken vervangen haalt dit probleem niet weg.
het is duidelijk dat de antiduik goed werkt.
zodra je de achterrem gebruikt gaat ook de linker voorrem in werking en daar zit de antiduik ook op.
bij remmen word die ingedrukt en dan kan je een klik voelen.
schijfen en blokken vervangen haalt dit probleem niet weg.
het is duidelijk dat de antiduik goed werkt.