slecht lopende wing

Technische vragen, tips, trucs, enz.
pascal
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
Locatie: landgraaf

slecht lopende wing

Bericht door pascal » 20 mar 2015, 11:53

beste medewingers.
ik heb een probleem waar ik na lang zoeken nog steeds niet achter ben gekomen.
deze wing is pas aangeschaft en liep niet netjes stationair.
bij optrekken is er gewoon niks en wil die uitslaan,ik moet em boven de 1500 tot 2000 toeren houden wil ik weg kunnen rijden.
ik heb kontact gehad met bikers best,en die zeiden gelijk carburateur probleem.
we hebben de motor daarop een grote beurt gegeven en de carbs na gekeken.
bleken afgebroken sproeiers in te zitten en lekte aan de choke schuifjes.
andere carbs erop gezet,en ik kan nu wel optrekken maar nog steeds met het probleem dat hij niet netjes in 1 lijn loopt zoals het hoort.pas boven de 2000 toeren.
nu zijn we erachter gekomen dat de middelste cillinderaan de linkse kant niet weg valt als ik de bougiedop eraf trek,en bij die andere wel,je hoort wel verschil als ik meer gas geef en dan de dop erop zet.
weet iemand mischien waar ik verder kan zoeken,of heeft iemand hetzelfde probleem gehad?.
heb ook al 2 luchtslangen vervangen,die waren kapot.maar ook geen verschil.
hoop dat iemand mij verder kan helpen.
mvg pascal
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: slecht lopende wing

Bericht door Rongoos » 20 mar 2015, 12:32

Hallo Pascal, dat is wel balen zeg. ikzelf ben A-technisch maar ik zou zeggen rijd naar Oss, Hilvarenbeek, Rotterdam of Andijk
en vraag om een second opinion. Wellicht kunnen ze daar het probleem wel ontdekken. Ik ben een leek maar als ik je verhaal lees denk ik dat er 1 cilinder niet mee doet.

Succes kerel!
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Don Fonzarelli
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mar 2013, 04:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: slecht lopende wing

Bericht door Don Fonzarelli » 20 mar 2015, 13:32

Bougies gecheckt?
Vacuümslangen poreus?

pascal
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
Locatie: landgraaf

Re: slecht lopende wing

Bericht door pascal » 20 mar 2015, 15:57

bougie,s zijn nieuw,en verschillende vacuumslangen vervangen.
maar helaas
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: slecht lopende wing

Bericht door Chris.Wolters » 20 mar 2015, 16:05

pascal schreef:bougie,s zijn nieuw
Dat zegt niets geven ze nog wel een vonk?
En je cylinder compressie klopt dat ook nog?
Staan je beide carburateurs gelijk afgesteld?
Loopt hij nu netjes stationair rond de 800 (x1000) rpm?
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

pascal
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
Locatie: landgraaf

Re: slecht lopende wing

Bericht door pascal » 20 mar 2015, 18:36

de 2de carburateur is van een goed lopende motor afgekomen.
ik wil nu idd richting ontsteking en of kabels gaan kijken.ivm vonken.
compressie weet ik zo niet,heb geen compressie meter.
maar kan het niet te maken hebben met die groene potjes waar de luchtslangen op zitten? weet de naam van die dingen niet.
ik wil die ook eventueel uitwisselen met mijn eigen wing.en dan kijken of er verschil is
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn

ww9466
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:09

Re: slecht lopende wing

Bericht door ww9466 » 21 mar 2015, 07:46

Hoi

Ik zou beginnen met het meten van de compressie van die cilinder.
Is die goed... dan kom je al snel bij bougie... bougiekabel terecht.

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: slecht lopende wing

Bericht door Chris.Wolters » 21 mar 2015, 10:04

pascal schreef:de 2de carburateur is van een goed lopende motor afgekomen.
Niet iedere motor is hetzelfde en ook niet iedere carburateur, ook tijdens het rijden kan deze verlopen.
Je moet dit regelmatig controleren of laten controleren volgens de service manual moet je deze iedere 12000km of 8000miles controleren en afstellen. Volgens dit tabel iedere grote beurt.

Er dus zomaar vanuit gaan dat ze gelijk lopen en goed synchroon staan is onjuist.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

pascal
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
Locatie: landgraaf

Re: slecht lopende wing

Bericht door pascal » 23 mar 2015, 15:40

oke,dat de carburateurs nog afgesteld moeten worden twijfel ik ook niet aan,dat is gewoon zo.
maar hij loopt met de 2de carb wel al een stuk beter.
maar het stationair blijft hetzelfde.
maar de bougiedopjes,moeten die eraf gedraait zoals gewoonlijk,of op een andere manier.
ik wil namelijk de bobine,s eruit halen en even de kontacten schoonmaken,zit roest op.
hou jullie verder op de hoogte.
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn

pascal
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
Locatie: landgraaf

Re: slecht lopende wing

Bericht door pascal » 25 mar 2015, 13:30

vandaag de compressie gemeten.
conclusie,de middelste cillinder aan de linkse kant heeft compressie verlies
5 cillinders geven hetzelfde aan,en de genoemde cillinder heeft zeker 30% minder compressie.
klepdeksel eraf gehaald en kleppen gaan wel gewoon open en dicht.
nu even kijken voor voelermaatjes voor de klepspeling te kontroleren.
weet iemand wat deze speling moet of mag zijn?
mvg pascal
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: slecht lopende wing

Bericht door Chris.Wolters » 25 mar 2015, 13:48

Beste Pascal,

Heb jij een onderhouds- handboek daarin zouden dit soort antwoorden normaliter behoren te staan.

Ik heb er een digitaal maar die is voor de eerste serie, Ik weet even niet welk jaartal jouw GL1500 is maar op internet zijn ze vast wel ergens te downloaden.


slecht lopende wing.....je moet er ook niet mee gaan lopen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:!:
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

pascal
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
Locatie: landgraaf

Re: slecht lopende wing

Bericht door pascal » 26 mar 2015, 11:18

is er mischien iemand omgeving limburg die mij verder kan helpen met het kleppen gedeelte van de wing?
gr pascal
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn

Gebruikersavatar
roofer
Berichten: 365
Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
Type Goldwing: GL1500
Locatie: geleen

Re: slecht lopende wing

Bericht door roofer » 28 mar 2015, 06:59

Als ik het goed heb, zitten er hydraulische klepsoters in. Die zijn niet af te stellen. Wel kunnen ze vast gaan zitten. In dat geval zou ik, voordat je de zaak gaat slopen, het blok te flushen met Forté. Heb ik pas bij die van mij gedaan en moet zeggen dat het blok een stuk soepeler loopt.
hoe ouder de wing, hoe gekker

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: slecht lopende wing

Bericht door Blacky » 28 mar 2015, 08:01

Klep verbrandt?? compressieveer gebroken? timing wel op tijd....of bobinekabel lek.. Het is immers maar 1 cilinder en je hebt al 30% minder compressie. Verbruikt aan die kant ook olie??
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: slecht lopende wing

Bericht door RonalT » 28 mar 2015, 12:13

Info over hydraulische klepstoters vind je >>> hier <<<
Het gaat dan over een 1200, maar klepstoters werken allemaal ongeveer hetzelfde.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie