Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 18 mar 2015, 22:47

Beste mensen, ben nieuw op dit forum en zoek wat contact met ervaren 1500 leden.
Ik heb zo'n 2 weken terug een GL 1500 aangeschaft die bij de proefrit top ree, wel wat dingetjes, maar aangezien ik niet vies ben van sleutelen en daar ook een goede schuur voor heb, dacht ik zo : los ik wel op, beurtje, en dan lekker de zomer door en in het najaar flink opknappen.
Uh!!!!! Dus niet.
Inmiddels al halve wing uit elkaar gehad, moet nu nog de carburateur schoonmaken en kan er dan redelijk mee uit de voeten.
Rechter kant bougies zijn zwart en loopt beroert in lage toeren, hoge toeren gaat ie als een speer, 2500 t/m 5200 als een kogel.

Weet trouwens iemand of er hier een mengschroef op zit die je hier voor per kant kan bijstellen en zo ja welke en waar.
Verder kom ik er wel uit.

Een ander ding is dat er zit een geluidje in een beetje als een slechte lager tijdens het rijden, kan het niet plaatsen. ( Wiellagers zijn goed )
Is er iemand bij mij in de buurt met ervaring die dit even kan horen ? Misschien is het niets en is het normaal bij deze motoren. Heb voorheen een GL 1200 gehad, moest ook even wennen aan sommige geluidjes, dit is weer nieuw.
Natuurlijk ga ik eind volgende week ook wel even naar Andijk ( zijn er nu niet vanwege Daitona ) om even te laten checken,
maar ja , geduld hé.

Verder wel weer tof hoor, altijd al zo'n 1500 willen hebben.

Groet Emile
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6765
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door De Motormuis » 18 mar 2015, 23:28

Hoi Emile.

Welkom op ons mooie forum.
Veel succes met je beurt en herstellen van je Wing.
Denk dat als je alles weer op orde hebt je er weer
fijn van kunt gaan genieten.
Want een 1500 rijdt geweldig. Dus veel plezier ermee.
En dan veel fijne en veilige kilometers.
En als Pieter weer terug is uit de States kun je daar
altijd terecht voor hulp.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 19 mar 2015, 00:13

Dank je, gaat zeker lukken.
Heerlijk weer zo'n 6 pitter, vroeger in 85 nog op een cb 1000 gereden, dat was de laatste.

Ik heb trouwens inmiddels de mengsproeier gevonden op


youtu.be/tjSPKY1sHM0

Ga eerst de afstelling hiervan controleren. Als ie ruim boven 2 slagen uit staat, weet ik genoeg.

Laat wel even weten of ik hiermee wat bereik.
Opvallend dat er zo weinig info over carburateurs te vinden zijn.
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door nico72 » 19 mar 2015, 04:46

Dat geluid wat je hoort kan mischien wel een gecupte band zijn wss achterwiel ff checken dus ik had het ook nu een Bridgstone exedra eronder en weer muisstil
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 19 mar 2015, 23:59

Top Nico, bedankt voor de reactie.
Nou je het zegt, het was me bij de proefrit niet opgevallen dat geluid en toen zat er een andere band op.
Dit was er een van een onbekend merk met top profiel, maar wel met beginnende scheurtjes in de wang, en daar heb ik een pest hekel aan.
Die man kon nog een originele Dunlop regelen, dus ik zij, doe die dan maar.
Ik ben zelf ook liefhebber van Bridgestone. Maar goed de Dunlop blijft in elk geval wel goed op temperatuur bij 140 km/h, toch ook wel een fijn gevoel.

Wat bedoel je eigenlijk met een gecupte band en wss ? Heb je daar een voorbeeld van.
Ga ik wel even checken.
Mijn idee ging uit naar de aandrijving, zou dan in dit geval dan het allerlaatste stukje zijn, dus ik denk dat je goed zit, bedankt.
Zal even een stukje zonder helm rijden, kan ik het beter lokaliseren.
Ik hoor het ook alleen maar zo tussen de 25 en ca 70 km/h, kan dat kloppen met jou tip?

Groet Emile
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 20 mar 2015, 00:42

Net even op google opgezocht, dat is 't Nico.
Viel mij ook op dat bij 80 km/h de band warmer is dan bij 130. Vandaar dat de band op 3.1 bar stond, had ik al nagemeten.
Zegt gelijk ook weer wat over de verkoper, maar daar was ik inmiddels al achter met de grote beurt.
Heb naar mijn smaak achteraf ook gewoon zo'n 300 euro teveel betaald voor de wing.
Maar goed, jammer voor mij, maar gelukkig hoef ik zo niet te leven!!!!

Hoe gaan jullie daar mee om ?
Heb volgens mij niet zo veel zin om zo iemand daar op aan te spreken toch?
Kon voor dat geld natuurlijk wel weer een hele knappe Bridgstone kopen, nou ja , maar even wachten dan.
Dit is trouwens een particuliere verkoper in Den Haag die zegt veel ervaring te hebben met Wings en een ongelooflijk mooie werkplaats heeft.
Zag er wel overdreven netjes uit, dus er zal wel niet veel gebeuren !!!! Laat dat dan maar zo blijven denk ik dan.

Emile
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Blacky » 20 mar 2015, 07:07

Achterop ook een Dunlop. 3,1 c.q. 3,2 bar. anders rijdt ie voor geen meter.
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 20 mar 2015, 09:55

Top, hou ik dit ook maar aan. De Dunlop blijft trouwens met deze druk ook perfect op temperatuur op de snelweg, ondanks ze gecupt zijn.
Staat trouwens ook voorgeschreven zag ik : gecupte banden, advies zo'n 10 tot 15 % meer druk. Kom je inderdaad uit op 3,1 a 3,2 bar.

Groet Emile
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2329
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Rongoos » 20 mar 2015, 12:45

Emile75 schreef:Top, hou ik dit ook maar aan. De Dunlop blijft trouwens met deze druk ook perfect op temperatuur op de snelweg, ondanks ze gecupt zijn.
Staat trouwens ook voorgeschreven zag ik : gecupte banden, advies zo'n 10 tot 15 % meer druk. Kom je inderdaad uit op 3,1 a 3,2 bar.

Groet Emile
Huh? wacht even er zat een band op met topprofiel en droogtescheurtjes in de wang. De verkoper heeft nog een nieuwe band geregeld en die is nu gecupt?
Verder woon ik vlakbij je, ik kom uit Haarlem. Mijn wing heb ik ook een paar weken geleden gekocht en gisteren een grote beurt laten geven door Harry in Rotterdam.
Ook een vakman trouwens. Wing loopt weer als een zonnetje.

Mocht je een keer de geluidjes willen vergelijken dan stuur je maar een pb.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door nico72 » 20 mar 2015, 19:03

Flikker die band maar weg en pak een Bridgestone exedra heb ik nu ook en is werkelijk een wereld band als de oude band eenmaal is gehupt dan komt dat niet meer goed!
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 20 mar 2015, 21:05

Ja Ron, klopt.
Ik ben van mening dat ik wel belazert ben. Kwam er achter dat ik aan de beurt begon.
Ik dacht even opfris beurtje en gaan. En dan in het najaar goed opknappen.
Die man uit Den Haag heeft m ook verkocht als rij klare motor, proefrit was ook goed, maar toen ik thuis kwam begon de ellende.
Natuurlijk ook stom van mezelf, had even iemand moeten meenemen.
Ik probeer nog wel een schikking met verkoper te regelen, maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in.
Laat wel even weten hoe het afloopt, anders maar even een goede melding maken dat daar geen Wings meer in zijn werkplaats komt.
Snap nu ook wel hoe ie dat bij elkaar gespaard heeft.
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2329
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Rongoos » 21 mar 2015, 12:39

Emile, een 2e hands wing kopen is altijd lastig.
Ik begreep een beetje dat die verkoper een particulier is?
Ik heb de mijne ook gekocht van een particulier 3 weken geleden.
Je maakt een proefrit en let op een paar dingen, schakelt hij goed? rijd hij goed zonder te stotteren of in te houden?
Ik heb bij 80 km even de handen los gegooid om te kijken wat hij deed. En op basis van dit ritje besluit je de aankoop te doen.
Ik ben bv vergeten de oliepeilstok eruit te halen, ik heb niet op de grond gelegen om de uitlaten en de achterbrug te checken.
Dan kom je thuis en na de eerste euforie denk je shit, zou hij verder wel goed zijn? Dus heb ik hem van de week een grote beurt laten geven.
En gelukkig zei Harry, dat ik geen miskoop had gedaan. Maar dit had ook anders kunnen zijn. Je ziet het er niet aan af, maar ik rijd toch op een fiets van 26 jaar oud.
Maar volgens mij ben jij wel een handige snuiter met een mooie werkplaats en zal het allemaal wel goed komen uiteindelijk.
Mocht het niet lukken dan kun je vanaf de 28ste altijd even naar Pieter van Sturgis in Andijk om hem even af te laten stellen.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 24 mar 2015, 01:31

Je heb helemaal gelijk.
Ga ook zeker naar Andijk voor een algemene check. Carb's ben ik inmiddels ook al uit, gaat ook zeker weer een top wing worden.
Voordeel als je gelijk zoveel moet doen, ook weet waar je op rijd, en de motor qua techniek snel leert kennen.
Heb zo afgelopen week mezelf even een spoed cursus gegeven. :D :lol:
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door GlimWas » 24 mar 2015, 21:06

Het wordt wel gezellig hier in de kop met al die 1500's :D Ik hoop dat je 'm goed aan de loop krijgt, heb net ook de mijne
half uit elkaar gehaald, maar motorisch zit het wel goed. Ik wil alleen de carburateurs nog ff laten synchen, ik denk dat ie
dan nog wel beter loopt als dat ie al doet
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Emile75
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2015, 21:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Emile75 » 28 mar 2015, 23:26

Zeker, leuk te horen dat er meer 1500 hier in de buurt zijn.
Misschien is samen naar een wing evenement rijden, een idee?
Die van mij komt wel weer goed hoor, heb al meerdere motoren gereviseerd.
Alleen in m'n enthousiasme natuurlijk weer te veel betaald.
Wil die band terug leveren aan de kerel in Den Haag, geeft niet thuis natuurlijk.
Valt me trouwens nog mee een nieuwe band, http://www.bandenleader.nl/motor-band/b ... tAod2XAALw" onclick="window.open(this.href);return false; deze geven dan ook montage bedrijven aan, ben je voor 165 e klaar.
Ga ik binnenkort maar even doen.
2015 GL1500 ‘89
2013 BMW K1100 LT ‘93 / WS XV1600
2009 GL1200 ‘87 / WS XV1600
2008 Intuder 800 Custom / WS XV1600
2007 Wildstar XV1600 Custom ‘99
2004 Sabre v65 1100 ‘84
1992 Harley BBS 1660cc
1989 CB 750
1988 CB 400
1985 CB 1000 6cil.

Plaats reactie