Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Barry
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:19
Type Goldwing: GL1500

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door Barry » 20 mei 2015, 22:51

goeie avond,

Zeker leuk om te lezen dat er in de omgeving meer wingers rondrijden.

Heb mijn wing nu twee weken en inmiddels de voorband laten vervangen en een voorvork stabilisator geplaatst.
Rijdt al een stuk beter maar nu moet de achterkant nog aangepakt worden. Er is een lekke luchtslang, of de schokbreker is niet goed.
In het leukste geval beiden, dan ga ik gelijk over op progressieve schokbreker want daar lees ik hier goede dingen over.

Maar mijn wing had dan ook ruim 5 jaar stil gestaan dus kon het een en ander verwachten.

Misschien tot snel

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door GlimWas » 23 mei 2015, 09:40

Weet wel dat je met progressieve vering een groot stuk comfort inlevert. Ik heb het meerdere malen gehoord van mensen dat ie nogal hard afgeveerd is met
progressieve vering. Leuk als je een gooi en smijt fiets wil, minder als je een comfortabel rijdende motor wilt........ Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Nieuwe Wing met meer problemen als verwacht

Bericht door edvissers » 24 mei 2015, 10:58

Als hij met progressieve veren wat te hard is naar je smaak, dan kun je ook de luchtkamer wat vergroten. Natuurlijk is het erg persoonlijk. Een open deur.Wat de één prettig vindt, vindt de ander juist weer niet. :)
Groeten,

Ed

Plaats reactie