Shifterbrace

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andrezomer
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
Type Goldwing: GL1500

Shifterbrace

Bericht door Andrezomer » 13 mar 2015, 18:10

Vanmiddag weer druk geweest. Was nogal benieuwd naar de zogenaamde Shifterbrace. Dus de draaibank en de freesbank maar even aangezet en naar eigen inzicht er één gemaakt.
En gemonteerd heb er nu een uur mee gereden en moet zeggen het schakelt beter. Zou haast zeggen hij schakelt zoals hij uit de fabriek kwam.


https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 9155_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Shifterbrace

Bericht door GlimWas » 13 mar 2015, 18:17

Enlighten me, wat doet een shifterbrace? Ik kan het aan de hand van de foto's nog niet direct plaatsen, behalve dat het wat met schakelen te maken heeft natuurlijk
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Shifterbrace

Bericht door RonalT » 13 mar 2015, 18:28

Andre kan je mij uitleggen waarom dit ding uit twee delen bestaat?
Mij lijkt het veel simpeler om en plaatje te maken met een gat waardoor de bout gaat en een gat waar de schakelas door steekt.


@Willem, de schakelas is vrij lang en wordt niet zo heel erg ondersteund. Door het schakelen trap je de as naar beneden of druk hem naar boven. Daardoor kan de oliekering beschadigd worden. Door de as extra te ondersteunen voorkom je dat.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Andrezomer
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
Type Goldwing: GL1500

Re: Shifterbrace

Bericht door Andrezomer » 13 mar 2015, 18:46

RonalT schreef:Andre kan je mij uitleggen waarom dit ding uit twee delen bestaat?
Mij lijkt het veel simpeler om en plaatje te maken met een gat waardoor de bout gaat en een gat waar de schakelas door steekt.


@Willem, de schakelas is vrij lang en wordt niet zo heel erg ondersteund. Door het schakelen trap je de as naar beneden of druk hem naar boven. Daardoor kan de oliekering beschadigd worden. Door de as extra te ondersteunen voorkom je dat.

Het probleem is dat het scharnierpunt van de schakelas niet op 1 lijn ligt met de bevestiging bout, dit is de bout waarmee de chromen sier/valbeugel vast zit.
Dus je krijg eerst een plaatje met gat voor bevestiging naar draaipunt schakelas. Dus het draaipunt waar de as de bak in gaat, dus niet het hart van de as van hendel waar je je voet op zet.
Het twee deel zet je vast op de as welke je beweegt met je voet de andere kant is dus weer het draaipunt schakelas welke de bak in gaat.

Gebruikersavatar
Andrezomer
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
Type Goldwing: GL1500

Re: Shifterbrace

Bericht door Andrezomer » 13 mar 2015, 18:54

Hier een foto waar je goed kunt zien dat het deel waar je je voet op zet niet op 1 lijn ligt met de werkelijke schakelas die de bak in gaat, er zit nog een armpje tussen.
Feitelijk druk je met je voet de as omlaag en omhoog.

http://goldwingdocs.com/forum/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Shifterbrace

Bericht door mothergoose » 13 mar 2015, 22:50

Hmmm, handige gozer ben je zo het lijkt.... ziet er goed uit. Ik heb de versie uit Amerika laten komen en ben er zeker content mee

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Andrezomer
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
Type Goldwing: GL1500

Re: Shifterbrace

Bericht door Andrezomer » 13 mar 2015, 23:06

mothergoose schreef:Hmmm, handige gozer ben je zo het lijkt.... ziet er goed uit. Ik heb de versie uit Amerika laten komen en ben er zeker content mee

Gr. Jurgen
Heb hem iets kleiner gemaakt dan de Amerikaanse uitvoering, hoefte niets van het hitteschild te knippen. :)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Shifterbrace

Bericht door Rongoos » 14 mar 2015, 02:33

Nou Andre,
misschien kun je hier wel een paar centen mee verdienen door ze in productie te gooien. :D
Ik had er nog nooit van gehoord, ook niet dat er een amerikaanse versie was.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Shifterbrace

Bericht door nico72 » 14 mar 2015, 07:10

Heb wel interesse wil m'n keerring gaan vervangen maar dan ook gelijk dat probleem verhelpen
Laat maar iets horen
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
Andrezomer
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
Type Goldwing: GL1500

Re: Shifterbrace

Bericht door Andrezomer » 14 mar 2015, 11:03

Nou Goldwing vrienden ik wil er best een paar maken, gaat dan ook niet de wereld kosten.
Maar ik wil eerst de mijne de eerste twee weken uit proberen, zodat ik zeker weet dat hij blijft werken.
Dus eerst even 2 weken stadsverkeer en lekker veel schakelen. :)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Shifterbrace

Bericht door RonalT » 14 mar 2015, 11:07

Andrezomer schreef:de zogenaamde Shifterbrace
Andre, zo te zien bestaat het gehele ding dus uit twee plaatjes die ten opzicht van elkaar kunnen draaien. De ene zit vast met de bout van de valbeugel en de andere klemt rond de schakelas.

Maar waar heb jij de hartafstanden tussen de gaten vandaan gehaald. Kan je me deze maten geven?
Dan kan ik eens kijken of er iets simpels van te maken is?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Andrezomer
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
Type Goldwing: GL1500

Re: Shifterbrace

Bericht door Andrezomer » 14 mar 2015, 13:01

RonalT schreef:
Andrezomer schreef:de zogenaamde Shifterbrace
Andre, zo te zien bestaat het gehele ding dus uit twee plaatjes die ten opzicht van elkaar kunnen draaien. De ene zit vast met de bout van de valbeugel en de andere klemt rond de schakelas.

Maar waar heb jij de hartafstanden tussen de gaten vandaan gehaald. Kan je me deze maten geven?
Dan kan ik eens kijken of er iets simpels van te maken is?

https://www.dropbox.com/s/vwlqjmupph8ho ... m.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

ww9466
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:09

Re: Shifterbrace

Bericht door ww9466 » 14 mar 2015, 22:43

Geweldig!!

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Shifterbrace

Bericht door GlimWas » 15 mar 2015, 12:05

Nou, als je ze dan toch in massa gaat produceren hou ik me ook aanbevolen :mrgreen:
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Shifterbrace

Bericht door Black Wing » 15 mar 2015, 13:09

ik ben ook geïnteresseerd, en ik heb ook eens naar de maten gekeken
die 25 mm kom ik niet mee weg, ik heb toevallig een losse bedieningsas liggen
en de maat van hart gat tot hart as is 29 mm
zijn er misschien verschillende assen ?
of klopt er iets niet ?
Afbeelding
Groeten, Eric

Plaats reactie