Shifterbrace
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: Shifterbrace
en voor het klem systeem denk ik dat een inbus borgboutje ( 1 of 2 )
direct op de as iets eenvoudiger is.
de as zelf is 12,35 mm dik, dus een gat van 12,5 boren, en op het hart van dit gat een m5 inbus borgboutje
direct op de as iets eenvoudiger is.
de as zelf is 12,35 mm dik, dus een gat van 12,5 boren, en op het hart van dit gat een m5 inbus borgboutje
Groeten, Eric
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Shifterbrace
Eric, we moeten er eens over nadenken hoe we dit zonder draai- en freesbank voor elkaar kunnen krijgen. Die inbusboutjes is al een goed idee.
De rest zal wat zaag en vijlwerk worden.
De rest zal wat zaag en vijlwerk worden.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: Shifterbrace
daar heb ik ook al over zitten nadenken
maar dat zal niet meevallen,
met name dan voor dat blokje waar de inbusboutkop verdiept in ligt
of je maakt dat deel uit 2 stukken,
1 met gat voor de schroefdraad, en 1 met gat voor boutkop,
en die lassen we op elkaar
dan is het wel te doen
maar dat zal niet meevallen,
met name dan voor dat blokje waar de inbusboutkop verdiept in ligt
of je maakt dat deel uit 2 stukken,
1 met gat voor de schroefdraad, en 1 met gat voor boutkop,
en die lassen we op elkaar
dan is het wel te doen
Groeten, Eric
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Shifterbrace
Als je een plat verzonken inbusbout neem wordt het al gemakkelijker, Eric. Eerst een gat van 8 mm boren waar de boutsteel door kan en daarna een gedeelte met een verzinkboor (3 lippen) uitboren dat de kop er in valt.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
- beinhart
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
- Type Goldwing: overig
- Locatie: hoogerheide-city
- Contacteer:
- rb1800
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 16 nov 2013, 15:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Twente
Re: Shifterbrace
Ga zo door ! Als niet techneut heb zeker interesse.
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
Hallo Eric,Black Wing schreef:ik ben ook geïnteresseerd, en ik heb ook eens naar de maten gekeken
die 25 mm kom ik niet mee weg, ik heb toevallig een losse bedieningsas liggen
en de maat van hart gat tot hart as is 29 mm
zijn er misschien verschillende assen ?
of klopt er iets niet ?
Ben blij dat jij een losse schakelas hebt, ik zelf kon de maat slecht meten. Vandaar dat ik op 25mm uitkwam.
Ik rij er inmiddels al een week mee en schakelt nog steeds goed. Ik denk niet dat er verschil zit in maatvoering op de verschillende bouwjaren.
Zal binnenkort er 1 maken met een hart afstand van 29mm, misschien schakelt hij dan nog beter.
Ben echter nu al tevreden ik kan het duidelijk merken.
Gr,
Andre.
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
Eric,Black Wing schreef:en voor het klem systeem denk ik dat een inbus borgboutje ( 1 of 2 )
direct op de as iets eenvoudiger is.
de as zelf is 12,35 mm dik, dus een gat van 12,5 boren, en op het hart van dit gat een m5 inbus borgboutje
Ben zelf niet kapot van een klemming met een borgboutje op een as, daar je de as plaatselijk klemt op een paar vierkante mm.
Vandaar heb ik gekozen voor deze knel constructie waardoor je gelijk het maat verschil opheeft tussen as en gat.
Klemmings oppervlak op ligt nu bijna geheel op het asje met een borgboutje is dit minder.
Met die grote voeten van ons komt er zo nu en dan aardig wat krachten op de as te staan.
Andre.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Shifterbrace
Ja ik wil... 2 svp... kost dat!?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- satjunkie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 01 mar 2015, 13:16
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Weiteveen
Re: Shifterbrace
Allereerst ik heb er ook wel belang bij.
Maar nu even dit, misschien is het wat om het te laten lasersnijden.
We laten vaker wat snijden en de prijs valt reuze mee vooral als je meerdere laat doen.
Op mijn werk heb ik een collega die kan er zo een DXF bestand voor maken die zo naar een snijderij gaan.
We laten alles maken van RVS en zoals gezegd je spreek over een paar tientjes voor alles.
Dus mocht er meer interesse in zijn dan worden de kosten behoorlijk lager en betaaldbaar.
Dus als ik hier in dit verhaal kan helpen graag.
Ik hoor het wel
Gr. Bert
Maar nu even dit, misschien is het wat om het te laten lasersnijden.
We laten vaker wat snijden en de prijs valt reuze mee vooral als je meerdere laat doen.
Op mijn werk heb ik een collega die kan er zo een DXF bestand voor maken die zo naar een snijderij gaan.
We laten alles maken van RVS en zoals gezegd je spreek over een paar tientjes voor alles.
Dus mocht er meer interesse in zijn dan worden de kosten behoorlijk lager en betaaldbaar.
Dus als ik hier in dit verhaal kan helpen graag.
Ik hoor het wel
Gr. Bert
bij vlagen ben ik geniaal alleen is het nu windstil
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
- mothergoose
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: Shifterbrace
Een paar tientjes is een stuk minder als ik voor het origineel betaald heb uit Amerika. De communicatie met de beste man uit verwegistan is ook niet optimaal, dus als dit lukt kunnen een hoop mensen er van profiteren!
Succes!
Gr. Jurgen
Succes!
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
Boek er ook maar 1 voor mij als alles door gaat, alvast bedankt.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Shifterbrace
Tel mij ook maar op bij de klanten.....
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat