cassette niet open

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnnyc
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:38
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Haag Rijswijk

cassette niet open

Bericht door johnnyc » 14 feb 2015, 21:24

GLers

Vandaag voor het eerst heb ik een cassettebandje kort laten spelen.
Maar ik krijg dit bandje er niet meer uit,na het indrukken van de eject knop.
Op het digitale display knippert nu een dubbel pijl symbool in een rechthoekje.
Na wat wachten en wat knoppen bedient te hebben komt de cassette er dus echt niet uit.
Zijn er tips,want op de amerikaanse goldwing forums staat het nodige,maar niet voor mij de oplossing.(denk ik)

Gr John na de gl1200 nu dan een gl1500

Gebruikersavatar
johnnyc
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:38
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Haag Rijswijk

Re: cassette niet open

Bericht door johnnyc » 19 feb 2015, 16:23

GLers

Daar ben ik weer.
Met een kleine schroevendraaier wipte ik het klepje vrij gemakkelijk open.
En bij het uitzetten van het contactslot(?),en een druk op de ejectknop floepte het cassettebandje er uit.
Is er iemand bekend met het rechthoekje met de 2 pijlen aanwijzing op het display.(die ik onlangs heb vervangen,usa naar canada)
Bij het openmaken van de radiocassette recorder zelf,ziet alles er netjes uit.

Gr John

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: cassette niet open

Bericht door RonalT » 19 feb 2015, 19:07

Als een cassette waarvan de band beschadigd is in het deck wordt gestoken, zal het deck proberen de band voor een paar seconden terug te spoelen, waarna het deck in de stopstand komt te staan. Op de display licht de "hier staat het symbool met de twee naar elkaar wijzende pijlen" indikator op. Verwijder de cassette door op de uitwerpknop te drukken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
johnnyc
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:38
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Haag Rijswijk

Re: cassette niet open

Bericht door johnnyc » 22 feb 2015, 20:23

GLers


Tja,ik heb best al veel verschillende bandjes uitgeprobeerd,en helaas de dubbele pijl blijft dan op het display.
Er zit op mijn radiocassette trouwens geen mogelijkheid voor snel heen of weer te spoelen.
Naast de eject knop heb ik dus niet die 2 specifieke knoppen daarvoor.
Mogelijk dat het onlangs vernieuwde display (waar ik blij mee ben.) er iets mee te maken heeft.
Dat een canada display en een usa radio in conflict zijn,of is dat onzin?

Gr onderzoekende John

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: cassette niet open

Bericht door Rongoos » 03 mar 2015, 21:53

Dat jij nog cassettebandjes hebt :lol:
Die vind je toch alleen nog maar in een museum?
Ik had gewoon een FM transmitter via de sigaretten aansteker. Die dingen kosten een tientje en werken perfekt.
Je steekt er een usb of sd-card met mp-3 in en spelen. selecteert het kanaal wat het displaytje aangeeft en klaar ben je.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

islu
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2012, 12:40
Type Goldwing: GL1500

Re: cassette niet open

Bericht door islu » 10 mar 2015, 19:36

Hallo,

Ik heb ditzelfde gehad. Tijdens een zware hagelbui in Belgie is een hagelsteen op de ejectorknop
gekomen waardoor klep openging en de tape eruit kwam. In de haast deze tape niet te verliezen heb ik
hem misschien iets te hard terug gedrukt. Met als gevolg er niet meer uit te krijgen.
Deze tape heeft meer dan een 1,5 jaar in de motorradio gezeten want ik kreeg hem met geen
mogelijkheid er meer uit. Totdat ik mijn accu eruit haalde om bij te vullen met gedmin.water.
De accu is daarna een poosje uit de motor geweest.
Toen ik de accu niets vermoedend terug had geplaats en de motor weer voorzien was van spanning
drukt ik eigenlijk per ongeluk op de ejectknop. En jawel ik was met stomheid verbaasd.
De tape kwam eruit. Ik heb gelijk de tape eruitgehaald. Inmiddels heb ik een FM modulator gemonteerd.
Dit werkt fantastisch. Simpele ingreep had ik veel eerder moeten doen.
Gr.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: cassette niet open

Bericht door Rongoos » 10 mar 2015, 20:33

Hoi Islu,
wat is het verschil tussen een FM-transmitter en een FM-modulator?
Ik had op mijn vorige wing zo'n apparaat
http://www.ebay.com/itm/4in1-Car-MP3-Pl ... 418c9e90d7

Werkte goed,

op mijn huidige wing heb ik een minijack aansluiting op de radio waar je een mp-3 aan kunt hangen.
Ik weet nog niet wat makkelijker is want de transmitter krijgt gewoon stroom van een 12v aansluiting.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

islu
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2012, 12:40
Type Goldwing: GL1500

Re: cassette niet open

Bericht door islu » 10 mar 2015, 21:22

Het verschil tussen een transmitter en een modulator is het volgende.
Een transmitter zend een signaal uit de lucht in die je antenne vervolgens weer ontvangt en naar
je radio stuurt. Nadeel van een transmitter is dat deze wat storings gevoelig is (ruis en invloeden van andere sterkere signalen). Zeker als je in het buitenland rijdt
kan dit vervelend zijn. Je kunt op een transmitter wel een andere frequentie kiezen maar werkt dan weer totdat
deze frequentie begint te storen. Je bent dus steeds (nou ja regelmatig) van frequentie aan het wisselen.
Tijdens het rijden is dat niet prettig. In belgie had ik maximaal 30km een redelijk storingsvrij mp3 ontvangst.

Een fm modulator (ik heb er een van Rockwood) is een bedraad systeem. Je sluit de bestaande antenne van je motor
erop aan, de uitgaande antennekabel sluit je vervolgens aan op de radio. Sluit het geheel aan op een plus en min (12Volt).
Op deze modulator zit een kabeltje met een 3,5mm plug. dit kabeltje steek je vervolgens in je mp3.
De modulator kan je op een aantal vaste frequenties instellen. Een gekozen frequentie stel je dan vervolgens in op je radio.
Het voordeel van dit systeem is een serieuze storingsvrije ontvangst van je mp3 op de radio. Je mp3 geluid wordt
via het ingestelde kanaal direct doorgegeven via de antenne naar de radio. Het signaal wordt middels de 12v versterkt doorgegeven.
Ik heb wel een schakelaar op de plus gemonteerd zodat ik de modulator ook uit kan zetten en gewoon naar de radio kan luisteren.
de schakelaar heb ik netjes in de kuip gemonteerd. Het kabeltje met de 3,5mm plug middels een gaatje in de linker fairingpocket geplaatst.
Onder de zadel heb ik de modulator geplaatst. Hier is ook de aansluiting te vinden van de antenne naar de radio. Je haalt de antenne eenvoudig los
en plaatst deze in de modulator. De antennekabel van de modulator steek je vervolgens in de plaats waar je de antennekabel eruit heb getrokken.
Al met al was ik een klein uurtje bezig.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: cassette niet open

Bericht door Rongoos » 11 mar 2015, 01:17

Volgens mij heb ik dat ook op mijn wing zitten, maar hoe weet ik dan welke frequentie ik moet kiezen?
Er zit namelijk geen schermpje op die een frequentie aangeeft.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: cassette niet open

Bericht door RonalT » 11 mar 2015, 17:43

RTFM ofwel lees de gebruiksaanwijzing (internet?)
Meestal kan je hele kleine schakelaartjes (DIP-switch) omzetten.

Iets wat op onderstaand plaatjes lijkt....

Afbeelding

of

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: cassette niet open

Bericht door Rongoos » 11 mar 2015, 19:57

Sorry Ronald, ik ben niet zo thuis in de electronica. Ik had begrepen dat je een frequentie moest selecteren,
maar vanmiddag heb ik dat schakelaartje op mijn eigen motor getest en bij mij werkt het als volgt,
Ik sluit mijn telefoon of mp-3 speler aan. selecteer de knop cassette en spelen als een tierelier.
op zich wel een mooie optie :D
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
johnnyc
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:38
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Haag Rijswijk

Re: cassette niet open

Bericht door johnnyc » 17 mei 2015, 23:22

GL avond

En dan weer even terug naar het onderwerp.
Vandaag de goldwing radiocassette maar eens opengemaakt, en er viel een zwart rond nokje uit.
Dat was 1 van de 2 draaiende nokjes ,die in de cassettegaten voor de aandrijving van het bandje zorgt.
Het veertje die eronder hoort was zoek,maar die haalde ik uit een andere oude cassette radio.
Alles werkt weer,lekker weer oude bandjes draaien.
Want met weggooien heb ik moeite..

Gr John met de candywing

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: cassette niet open

Bericht door Rongoos » 20 mei 2015, 22:17

Ik zei even hierboven nog spelen als een tierelier, maar inmiddels ben ik er achter dat er ergens een los contact zit want het geluid is soms mooi en soms niet om aan te horen. Ook speelt hij soms over 1 speaker ipv 2. Dus ben ik voor de optie van het cassettebandje met draadje gegaan maar wat denk je? cassettespeler stuk :(
En ik heb daar oh zo geen verstand van, maar ben bang dat de radio toch uit elkaar moet. Want ik heb nog steeds geen knappe muziek.

Ook ben ik nog steeds aan het onderzoeken of ik een aftermarket radio erin kan zetten hetzij in de top of zijkoffer of als hij klein genoeg is in het linker kuipvakje.
Maar ik denk dat dit een winter project gaat worden.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: cassette niet open

Bericht door cooper » 21 mei 2015, 07:23

Wisselende geluidskwaliteit en wegvallen van een kanaal kan duiden op vuile cassettekoppen.
Deze kan je (laten) reinigen met een speciaal daartoe bestemd cassettebandje of wattenstaafje.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Korneel
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 jul 2010, 20:43

Re: cassette niet open

Bericht door Korneel » 21 mei 2015, 19:22

Ik had vroeger op mijn BMW R1150 RT een auto 12 volt versterker en daaraan 2 boxen ingebouwd naast de kuipspiegels en zo MP3 speler er aan en dat ging goed

de versterker ingebouwd in kuipvak

Plaats reactie