carburateurs synchroniseren

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
ijsbeer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 337
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Vidreres Espanja

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door ijsbeer » 20 dec 2014, 02:08

Als Antoon zegt het zijn er twee dan zijn het twee of er heeft iemand omgebouwd.
ik snap een deel van de comunicatie daarom niet :roll:
groet Dirk (IJsbeer)

GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik

Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door summerwing » 20 dec 2014, 16:18

oke lieve mensen aan deze discusie heb ik geen reet snap zelf wel dat me wing 2 carbs heeft en mijn vraag was of iemand me kan uitlegen hoe je ze stelt of het eens voor wil doen .en of de eerste carb je vaste punt is .als ik daar nou eens een antwoord op krijg zou het fijn zijn

Gebruikersavatar
ijsbeer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 337
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Vidreres Espanja

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door ijsbeer » 20 dec 2014, 22:48

charles22 schreef:oke lieve mensen aan deze discusie heb ik geen reet snap zelf wel dat me wing 2 carbs heeft en mijn vraag was of iemand me kan uitlegen hoe je ze stelt of het eens voor wil doen .en of de eerste carb je vaste punt is .als ik daar nou eens een antwoord op krijg zou het fijn zijn
mhmmm :roll:
benE schreef:Hallo,op zich is het synchroniseren van carburateurs niet zo moeilijk.Je hebt vacuum meters nodig voor elke carburateur,die gedempt zijn in de beweging van de naald,omdat de naald anders heen en weer schiet en dus niet af te lezen is.Er zullen waarschijnlijk pluggen in het inlaat spruitstuk zitten waar je de meters op aansluit.Motor starten en carburateurs zo afstellen dat de meters gelijk staan.Dit is het lastige deel,omdat als je aan een schroef van een carburateur draait de waardes van de andere carburateurs ook veranderen.Een set synchroniseer meters zijn redelijk duur,dus waarschijnlijk kun je het beter een keer laten doen.Succes.
edvissers schreef:Steve Saunders stelt de carbs synchroon bij een stationair toerental van 850 rpm (+/-50).
Als de 2 meters gelijk zijn een paar keer kort gas geven tot ca 1500 rpm en dan kijken of de 2 meters gelijk blijven.
De how to is behoorlijk duidelijk. De foto's zeggen veel. De text is niet te moeilijk. Vaak een kwestie van geconcentreerd lezen :)
charles22 schreef:oke heb wat gevonden http://www.goldwingfacts.com/1500balancecarbs.htm" onclick="window.open(this.href);return false; nu is mijn engels niet al te best maar als ik het goed begrijp is er een carb een vast punt en steld je de ander er op af ik heb alleen een andere carb tune bestelt die op deze foto staat heb er een van carbtune pro
ik heb het wel eens bij de pan european gedaan en toen draaide we via de stel knop in je benzine klepje hem omhoog zodat hij wat hoger liep en dan afstellen weet niet of dit ook bij de goldwing moet
Hier vind je bijna alles wat je moet weten met duidelijk beeldmateriaal erbij http://goldwingdocs.com/How-To-Articles.asp" onclick="window.open(this.href);return false;


succes er mee :D
groet Dirk (IJsbeer)

GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik

Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door Chris.Wolters » 03 mar 2015, 14:10

Beste Wingers,

Even een simpele vraag, hoe kom ik aan het adapter stukje om de carburateurs af te stellen.
Rechts is simpel die zit er al maar voor de linker wijzen de boeken naar adapter M983X-390-XXXXX en die is niet te koop.

Dus iemand deze ergens wel kunnen bemachtigen en of een alternatief ?
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

effeweg
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:52
Type Goldwing: GL1500

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door effeweg » 05 mar 2015, 15:02

Het is eigenlijk gewoon een verloopje waar de slang op past.
en als je een setje vacuum meters koopt zitten deze er ook bij.
Gewoon een setje kopen verdient zich in een keer terug. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door Chris.Wolters » 05 mar 2015, 15:11

Ik zie inderdaad dat je meters met en zonder die hulpstukjes kan kopen.

Echter samen met een kennis gaan we de goldwing onderhouden en hij heeft de meters geërfd zonder dat buisje voor de wing dus kan wel auto's e.d. doen maar net even niet onze wings dus daarom zijn we opzoek naar die losse buisjes.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door summerwing » 06 mar 2015, 16:45

heb me carbs inmidels afgesteld let op als je een set koopt de carbtune pro 2 is niet te gebruiken voor de goldwing 1500 en 1800 de oude meters met de klokjes die wel ik kon me carb tune pro terug sturen omdat ze dat zelf ook niet wisten dhuu de echte levransier heeft het wel op ze site staan ik had er wel adaptors bij

effeweg
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:52
Type Goldwing: GL1500

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door effeweg » 10 mar 2015, 20:54

Even een vraagje ?????
Hoezo is de carbtune 2 niet te gebruiken voor de goldwing,

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door Rongoos » 11 mar 2015, 01:19

En Charles?? een serieuse verbetering merkbaar?
Ik neem aan dat je je carburateurs ging synchroniseren met een reden.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door Chris.Wolters » 11 mar 2015, 06:51

Hopelijk kan die van mij Zaterdag een grote beurt krijgen, dan gaan ook de twee carburateurs afgesteld worden en de distributieriem wordt ook vervangen.

Ik laat je wel weten of ik een verschil voel,merk,hoor.

(heb nu het probleem dat de handmatige choke niet lekker werkt, en als je onderweg je gashendel te snel open trekt verzuipt hij tijdens het rijden, gashendel dicht en langzaam open dan gaat ie als een speer).
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door summerwing » 15 mar 2015, 11:57

http://www.carbtune.com/" onclick="window.open(this.href);return false; hier staat dat hij niet te gebruiken is onder YOUR BIKE


JA zeker een verbetering nu stonden ze niet heel erg uit het lood maar merk zeker verschil

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: carburateurs synchroniseren

Bericht door Chris.Wolters » 15 mar 2015, 13:57

Nou gisteren het onderhoud uitgevoerd en ook de carburateurs synchroon gesteld en bij mij stonden ze wel ver uit elkaar, ik merk wel een heel groot verschil in kracht van de motor.
ook het snel opentrekken gaat prima hij verzuipt niet meer en gaat als een speer over de weg.
en choke werkt ook weer zoals het hoort dus synchroon houden die twee das heerlijk rijden.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Plaats reactie