Wat nog meer.....

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Wat nog meer.....

Bericht door Blacky » 21 nov 2014, 07:35

Ik rij al vanaf 78 Goldwing en heb nog nooit gereedschap nodig gehad. Sterker, met een kameraad naar Italie geweest,met zijspan 1100, kregen we in Luxemburg een lekke koppakking. Naar Italie heen en weer geweest door steeds koelwater bij te vullen. Pas thuis de koppakking vervangen.Het ding rijdt nog steeds.
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wat nog meer.....

Bericht door pieter » 21 nov 2014, 10:10

Hoi Chris,

Na zoveel jaren weer op de motor is een goed verstand ook wel handig. :wink:

Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat nog meer.....

Bericht door RonalT » 21 nov 2014, 11:08

Ik heb nooit iets anders bij me gehad dan het standaard gereedschap, een paar lampjes en zekeringen. Voor onze eerste vakantie heb ik een banden reparatieset gekocht met het idee dat het erg fijn als je niet onnodig lang stil hoeft te staan om iets als een lekke band.
Deze motor rijdt ik nu 7 jaar en ongeveer 80.000 kilometer zonder al te grote problemen. Een gebroken kilometertellerkabel, kapotte lampjes ed zijn geen problemen, maar lastig.

Volgens mij was het enge mankement waardoor ik stil stond versleten koolborstels en dat is niet met gereedschap te verhelpen, daar heb je nieuwe koolborstels voor nodig. Dus allerlei gereedschap zou ik maar thuis laten en gewoon een beetje goed voor de motor zorgen. Op tijd nieuwe banden, remblokken, vloeistoffen enz....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Wat nog meer.....

Bericht door Chris.Wolters » 21 nov 2014, 15:53

Al deze tips en aanvullingen scheppen wel vertrouwen in het Type motor dat ik gekocht heb en wij bezitten. :mrgreen: :D :shock:

Dank je wel,
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Wat nog meer.....

Bericht door Chris.Wolters » 21 feb 2015, 14:49

Go doe is gek we gaan door Euro reis (soort wereld reis maar dan alleen europe).

Wat neem je mee...
Volgens de ANWB europese regels dien je minimaal het volgende bij je te hebben (ook voor motoren).
1. Verband doos.
2. Gevaren driehoek.
3. Reserve lampen.
4. Brand blusser.
5. Alcohol tester. (Frankrijk afgeschaft geen boete.
6. Veiligheidshesjes.
7. Banden reparatie.
8. Gereedschap setje.

Ben ik even blij dat een Wing grote koffers heeft.
(In NL is alleen gevaren driehoek verplicht en dien je te gebruiken als de alarm lichten het niet doen.)

Volgens mij neemt niemand dat mee.....of wel?
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Wat nog meer.....

Bericht door tumtrans » 21 feb 2015, 17:09

Het banden reparatie setje moet ik nog aanschaffen. (en uitzoeken welke!)
En de brandblusser....tsja, ik heb nog wel een 12 kg blusser staan en hij is ook nog in de juiste kleur......... :mrgreen: :mrgreen:
Verder heb ik het wel aan boord hoor!
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat nog meer.....

Bericht door RonalT » 21 feb 2015, 17:45

Chris.Wolters schreef:Volgens de ANWB europese regels dien je minimaal het volgende bij je te hebben (ook voor motoren).

(In NL is alleen gevaren driehoek verplicht en dien je te gebruiken als de alarm lichten het niet doen.)
En alweer verspreid de ANWB niet de correcte informatie. Met navigatie, hesjes enzovoort gaan ze ook regelmatig de mist in. Want volgens http://www.rijksoverheid.nl/
rijksoverheid.nl schreef:In Nederland hoeft u geen gevarendriehoek in de auto te hebben. Wel moet u naderende bestuurders op tijd waarschuwen als u een obstakel vormt met uw stilstaande auto. Dit kunt u doen met een gevarendriehoek of met knipperende waarschuwingslichten. Deze regel geldt voor stilstaande motorvoertuigen op meer dan 2 wielen en voor aanhangwagens.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Indian

Re: Wat nog meer.....

Bericht door Indian » 21 feb 2015, 21:50

Bij de Action kun je nu een mooie alarmlamp kopen (deze was ook al eerder genoemd) voor 4 euro en deze werkt goed. Verder heb ik nog niemand een vermelding horen maken over Ducktape (of Henny-tape zoals het binnen onze vriendenkring ook wel genoemd wordt), eventueel secondenlijm en/of metaallijm (denk hierbij aan de uitlaat).

Als ik alles zo lees is het maar goed dat er echt grote koffers op zitten :D , nu is alleen mijn topkoffer niet beschikbaar want die heb ik omgebouwd zodat mijn hond daarin mee kan 8)

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Wat nog meer.....

Bericht door Chris.Wolters » 22 feb 2015, 07:20

Indian schreef:Bij de Action kun je nu een mooie alarmlamp kopen (deze was ook al eerder genoemd) voor 4 euro en deze werkt goed. Verder heb ik nog niemand een vermelding horen maken over Ducktape (of Henny-tape zoals het binnen onze vriendenkring ook wel genoemd wordt), eventueel secondenlijm en/of metaallijm (denk hierbij aan de uitlaat).

Als ik alles zo lees is het maar goed dat er echt grote koffers op zitten :D , nu is alleen mijn topkoffer niet beschikbaar want die heb ik omgebouwd zodat mijn hond daarin mee kan 8)
Goeie we gaan is kijken bij de action... ene de hond mee is om de motor te bewaken als je even moet plassen?
Of gewoon gezellie...
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Wat nog meer.....

Bericht door KvH » 22 feb 2015, 09:32

Ik heb geen alcoholtester aan boord (vind ik zinloos, als ik zou moeten testen of ik teveel gedronken heb, dan is dat het antwoord al).

En als de politie wil weten of ik alcohol gedronken heb, dan moeten ze daar zelf maar de apparatuur voor meenemen. Als ik naar de tandarts ga hoef ik toch ook niet m'n eigen boor mee te brengen?

Gevarendriehoek heb ik ook niet bij me, wel die genoemde lamp van de Action (die de ANWB zelf overigens ook verkoopt, alleen 5x duurder).

De rest zeul ik wel altijd mee.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Wat nog meer.....

Bericht door peter n.d. » 22 feb 2015, 13:26

Beste forumrijders , bij mij zit er in mijn koffers : 1flacon olie :arrow: , 1 bus kruipolie , :arrow: inbussleutels , :arrow: een vod :arrow: , spanriempjes :arrow: , een doos met reserve lampen en zekeringen :arrow: , een doosje met schroeven en bouten :arrow: , een set startkabels :arrow: :arrow: , een extra paar winter- zomerhandschoenen :arrow: , een zonnebril :arrow: , een wegenkaart :idea: , een regenpak :arrow: , een plankje :idea: ( als de motor op de zijstandaard moet en de grond een beetje wak is :roll: ) , een reserve USB- stick ( afwisseling van muziek ) , een geelvestje :arrow: , een verbanddoos :arrow: , een rol plakband, :arrow: papieren verzekering, inschrijvingsbewijs :arrow: , een balpen :arrow: , papieren zakdoeken (last van hooikoorts) :lol: .Dat is het zowat .Daar om rijd ik met de goldwing en niet met een andere motor . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Bart

Re: Wat nog meer.....

Bericht door Bart » 22 feb 2015, 13:37

Ik heb altijd een oranje hesje in de koffer liggen, je weet maar nooit als je langs de kant staat.

Gr. Bart.

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Wat nog meer.....

Bericht door appieabc » 22 feb 2015, 18:42

poetsmiddel en lappen :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie