Piept de Dynamo nou?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Piept de Dynamo nou?

Bericht door RonalT » 28 aug 2014, 20:17

Inderdaad, een polietrekker en dat ding er even afhalen. Via de automaterialenwinkels (ijzerwaren) is zo'n lagertje voor een paar euro te koop.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Piept de Dynamo nou?

Bericht door mothergoose » 28 aug 2014, 21:15

OK, een poelie trekker ken ik wel, heb ik niet. Dat wordt dus morgen zo'n ding halen. Op goldwing.nl staat dit lager voor 22 euro. Dat is op zich best te doen, met de koolborstels erbij kan ik de dynamo voor 44 euro weer in orde hebben, wat natuurlijk goedkoper is dan een nieuwe. Maar waarom kan een lager bij de automaterialenzaak zoveel goedkoper zijn? Ik denk dat ik morgen even langs Bikers Best ga, misschien kunnen zij het leger eraf halen, scheelt mij weer wat kopen en dan weet ik ook zeker dat ik een juiste lager heb.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Piept de Dynamo nou?

Bericht door mothergoose » 31 aug 2014, 11:10

DONE!

Best weer een beetje trots op mezelf :) Alles werk weer piep vrij. Het lagerbij een vriend van me met behulp van een poelie trekker eraf laten halen en de nieuwe erop gezet. Het eraf halen was nog best lastig gezien het gebrek aan ruimte, maar het is prima gelukt. De koolborstels zijn vervangen en alles zit weer in elkaar. Dankzij de foto's van de How To was dit niet moeilijk. Alles weer in elkaar gezet en hij draait weer als een zonnetje. De rubber blokken zijn alle vervangen, ik miste één van de busjes in de montage punten, ook opgelost en alles doet het weer.

Gisteren even een stukje gereden, perfect! Bij thuiskomst alles even nagetrokken en mijn vingers verbrand :D.... De dynamo zit natuurlijk aan het blok vast.... effe vergeten.

Anyway, ik ben weer blij. Iedereen bedankt voor de tips, weer wat geleerd

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Piept de Dynamo nou?

Bericht door RonalT » 31 aug 2014, 11:17

Mooi, en inderdaad mag je daar best trots op zijn. Voor de meesten van ons zijn dit nou eenmaal geen alledaagse klusjes.
Sommigen kunnen iets demonteren en weer netjes in elkaar zetten. Maar voor anderen is dat weer net te moeilijk.
Bekijk de dingen, stel je vragen en pak het aan als je denkt het aan te kunnen. Misschien eens met een beetje hulp van een kennis.
Van zelf ga je er meer pleier in hebben om je eigen motor te onderhouden.

Maar pas op dat je geen dingen gaat doen die te moeilijk zijn. Want een niet goed uitgevoerde reparatie of onderhoud kan best veel schade veroorzaken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie