Hallo
Mijn expansie tank (links) zit tot de rand vol en onder de metalen dop (rechts) is geen koelvloeistof te zien.
Temp. loopt op bij langzaam rijden, en wordt weer minder bij harder rijden.
Nu las ik op het forum ergens dat je om de paar jaar je koelvloeistof moet verversen.
Dus bak onder de motor, boutje eruit en er zit ong. 2 liter in de bak, maar links is het tankje nog steeds vol.
Zit er dan ergens een verstopping of doe ik het verkeerd?
radiator probleem
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: radiator probleem
De expantietank is verbonden met het koelsysteem door middel van een slang die van de radiatordop vandaan komt. Wordt de waterdruk hoger dan loopt er vloeistof door de lang naar het tankje. Wordt de drukweer lager dan wordt er vloeistof uit het tankje gezogen naar het koelsysteem terug.
Als jij het koelsysteem heb leeg laten lopen terwijl de radiatordop er af was dan denk ik dat het klopt dat het tankje vol is gebleven.
Als je deze vloeistof wilt vervangen denk ik dat je die er uit moet halen door middel van een slang door de vulopening.
Als jij het koelsysteem heb leeg laten lopen terwijl de radiatordop er af was dan denk ik dat het klopt dat het tankje vol is gebleven.
Als je deze vloeistof wilt vervangen denk ik dat je die er uit moet halen door middel van een slang door de vulopening.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- pbeeren
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 02 jan 2014, 15:34
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leveroy
Re: radiator probleem
Ik denk dat je toch ook de thermostaat zou moeten controleren.
Als ik jouw verhaal hoor lijkt het me dat er niet genoeg koelvloeistof door de radiator gaat.
Mijn Goldwing is van 92 en naar wat ik weet is de koelvloeistof nog niet vervangen , alleen maar regelmatig gecontroleerd.
Als ik jouw verhaal hoor lijkt het me dat er niet genoeg koelvloeistof door de radiator gaat.
Mijn Goldwing is van 92 en naar wat ik weet is de koelvloeistof nog niet vervangen , alleen maar regelmatig gecontroleerd.
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2007
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)