Ik heb nu eens online gekeken naar een GW. Bij de zelfde dealer had ik mijn R 1100 RT gekocht en was helemaal tevreden.
Van de GW heb ik tot heden geen verstand:
Ik heb ergens gelezen dat de uitlaat stuk kan zijn en dat de distributieriem om de ??? km gewisseld moet worden.
Op wat moet ik nu leten als ik naar de dealer ga.
Uitlaat???
Distributieriem om de ??? km gewisseld (en hoe duur wordt het dit doen te laten)
???
ik zet de link naar de motor bij dan weten jullie om welk schatje het zich draait
bedankt voor de moeite
http://www.solomoto.nl/voorraad/details ... n=0&page=0
aankoopadvies
- ijsbeer
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Vidreres Espanja
aankoopadvies
groet Dirk (IJsbeer)
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: aankoopadvies
De uitlaat van elke motor kan uiteindelijk doorroesten. Dat is niet zo zeer het probleem van een GW. Maar de achterbrug moet je wel even goed controleren. Die willen nog wel eens roesten.
En die distributieriemen vervangen valt uiteindelijk ook wel mee. Die zitten op een redelijk bereikbare plaats. En elke 160.000 km vervangen kan je ook de kop niet kosten. Ik dacht dat het me iets van 250-300 euro gekost had. Maar deze motor heeft nog maar 80.000 km gereden. Dus daar kunnen nog bijna 80.000 km bij voordat de riemen vervangen moeten worden. Dan ben je weer 10 jaar verder
En die distributieriemen vervangen valt uiteindelijk ook wel mee. Die zitten op een redelijk bereikbare plaats. En elke 160.000 km vervangen kan je ook de kop niet kosten. Ik dacht dat het me iets van 250-300 euro gekost had. Maar deze motor heeft nog maar 80.000 km gereden. Dus daar kunnen nog bijna 80.000 km bij voordat de riemen vervangen moeten worden. Dan ben je weer 10 jaar verder
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- frank's
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zaandam
- Contacteer:
Re: aankoopadvies
Het doorroesten gebeurt eigen bij de meeste winter doorrijders ivm pekel.
Als het een fiets is die in de winter heeft gereden moet dat snel tezienzijn aan alle aluminium / chroom delen.
(Cilinderkop, wielen, uitlaat)
Meestal valt het wel mee maar sommigen op dit forum hebben wel pech gehad met hun aankoop.
Gewoon gezond verstand gebruiken en wat ik zo zie op foto's valt het hier wel mee ziet er goed uit !
Succes
Frank
Als het een fiets is die in de winter heeft gereden moet dat snel tezienzijn aan alle aluminium / chroom delen.
(Cilinderkop, wielen, uitlaat)
Meestal valt het wel mee maar sommigen op dit forum hebben wel pech gehad met hun aankoop.
Gewoon gezond verstand gebruiken en wat ik zo zie op foto's valt het hier wel mee ziet er goed uit !
Succes
Frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
- cooper
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: aankoopadvies
Jij neemt wel risico's RonalT, ik heb altijd gehoord om de 80- a 100.000km naargelang het tijdspanne waarin deze kilometers zijn verreden.RonalT schreef: En die distributieriemen vervangen valt uiteindelijk ook wel mee. En elke 160.000 km vervangen kan je ook de kop niet kosten.
Wie weet hierover meer?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6743
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: aankoopadvies
Patrick,
Eigenlijk is het zo dat je om de 100.000 mijl de riemen moet
vervangen.
En dat is bij ons dan 160.000 kilometer.
Maar aangezien de meeste van onze Wings al behoorlijk op
leeftijd zijn , behalve dan de 1800 , is het ivm de leeftijd
zeker niet onverstandig om na te kijken hoe oud de riemen
al zijn.En als je niet weet wanneer ze voor het laatst zijn vervangen
dan is het niet onverstandig om dat toch te laten doen.
Want als ze knappen heb je toch een probleem.
Ik heb op mijn Wing vorig jaar allebei de riemen en de spanrollen
laten vernieuwen. Kan ik er weer een hele tijd tegen.
Eigenlijk is het zo dat je om de 100.000 mijl de riemen moet
vervangen.
En dat is bij ons dan 160.000 kilometer.
Maar aangezien de meeste van onze Wings al behoorlijk op
leeftijd zijn , behalve dan de 1800 , is het ivm de leeftijd
zeker niet onverstandig om na te kijken hoe oud de riemen
al zijn.En als je niet weet wanneer ze voor het laatst zijn vervangen
dan is het niet onverstandig om dat toch te laten doen.
Want als ze knappen heb je toch een probleem.
Ik heb op mijn Wing vorig jaar allebei de riemen en de spanrollen
laten vernieuwen. Kan ik er weer een hele tijd tegen.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: aankoopadvies
Geen enkel Patrick, ik heb de riemen een tijdje geleden vervangen. Had toen 110.000 km gereden. Ik had de motor toen een jaar of 4-5 en wilde geen risico nemen. De motor kon er toen weer 10 jaar tegen of 160.000 km. Dan is hij 27 jaar en zou 270.000 km gereden hebben.cooper schreef:Jij neemt wel risico's RonalT
Zoals Wil schreef, die 100.000 zijn dus Amerikaanse mijlen en die zijn 1,6 maal langer (zoals alles groter is in de USA) dan onze kilometers.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
Re: aankoopadvies
Mijn SE is van 1990 en ik heb hem 5 jaar geleden gekocht met een kleine 35.000 km op de teller. Ik heb toen vrij snel de distributieriemen laten vervangen vanwege de ouderdom. Ik wilde geen risico lopen. De riemen waren niet versleten maar het was moeilijk aan te geven wat de ouderdom met de riemen had gedaan.
Groeten,
Ed
Ed