Help! 5 ipv 6 cilinders
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Helmond
Help! 5 ipv 6 cilinders
Ik hoop hier echt wat tips voor te krijgen.
Vorige week begon mijn wing stationair op 5 poten te lopen. Bij het open draaien van het gas wordt ie weer meegenomen. Eerste actie was het vervangen van de bougies. Daarna, omdat ik mijn garmin nog aan moest sluiten ook gelijk maar even benzine- en luchtfilter vervangen. Geen resultaat. Tot overmaat van ramp kreeg ik de deksel van de top koffer niet meer open. Stom, gewoon niet goed in elkaar gezet bij het vervangen van een lampje.
Ten einde raad Ger gebeld en bij hem langs gegaan. Het slot was gelukkig zo geregeld maar de andere klacht leverde meer problemen op. Na het leeg maken van de drain slangetjes en kijken of er voldoende vonken waren was het probleem niet opgelost.
Op aanraden van Ger Forte 1 en 2 bij de benzine gegooid en deze week ongeveer 200 km gereden.
De motor loopt nu beter maar het probleem is er nog steeds.
Is er iemand die een suggestie heeft wat er aan de hand is.
Alvast bedankt,
Rens
Vorige week begon mijn wing stationair op 5 poten te lopen. Bij het open draaien van het gas wordt ie weer meegenomen. Eerste actie was het vervangen van de bougies. Daarna, omdat ik mijn garmin nog aan moest sluiten ook gelijk maar even benzine- en luchtfilter vervangen. Geen resultaat. Tot overmaat van ramp kreeg ik de deksel van de top koffer niet meer open. Stom, gewoon niet goed in elkaar gezet bij het vervangen van een lampje.
Ten einde raad Ger gebeld en bij hem langs gegaan. Het slot was gelukkig zo geregeld maar de andere klacht leverde meer problemen op. Na het leeg maken van de drain slangetjes en kijken of er voldoende vonken waren was het probleem niet opgelost.
Op aanraden van Ger Forte 1 en 2 bij de benzine gegooid en deze week ongeveer 200 km gereden.
De motor loopt nu beter maar het probleem is er nog steeds.
Is er iemand die een suggestie heeft wat er aan de hand is.
Alvast bedankt,
Rens
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Helmond
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Kom op medewingers,
Of is deze vraag te moeilijk . Ik zal vast de enige niet zijn die dit meemaakt .
Graag reacties.
Alvast bedankt
Of is deze vraag te moeilijk . Ik zal vast de enige niet zijn die dit meemaakt .
Graag reacties.
Alvast bedankt
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
- Type Goldwing: GL1500
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
mischien even naar je bougie kabels kijken of daar witte vlekjes op zitten dat duit op een breuk of even nat spuiten dan hoor je hem tikken en als je hem aanraakt krijg je ook een schok heb dit ook met een bmw k1200lt gehad
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
- Type Goldwing: overig
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Ik heb bij mijn vorige motor een 1500 ook zoiets gehad en heb toen de carburateurs ionisch laten reinigen maar een poosje later nog het zelfde probleem.
ben terug gegaan en hebben ze de carburateurs er weer af gehaald,
en wat bleek er zit onder het spruitstuk van de carburateur een klein slangetje die was lek en trok valse lucht.
Wat je kan proberen om als je er bij kunt je zal wel het een en ander moeten afhalen om onder de carburateurs met lopende motor een beetje remmenreiniger
te spuiten dit spul is heel vluchtig en als hij daar lekt zal je horen dat hij beter gaat lopen.
Dit hebben ze bij mijn motor ook gedaan om het probleem te lokaliceren.
gr fred
ben terug gegaan en hebben ze de carburateurs er weer af gehaald,
en wat bleek er zit onder het spruitstuk van de carburateur een klein slangetje die was lek en trok valse lucht.
Wat je kan proberen om als je er bij kunt je zal wel het een en ander moeten afhalen om onder de carburateurs met lopende motor een beetje remmenreiniger
te spuiten dit spul is heel vluchtig en als hij daar lekt zal je horen dat hij beter gaat lopen.
Dit hebben ze bij mijn motor ook gedaan om het probleem te lokaliceren.
gr fred
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
- Contacteer:
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Dit probleem treedt bij mijn Wing uit 1988 (of 1989) ook op. Vorig jaar zijn de carbs gereinigd en reed de Wing fantastisch totdat we een paar dagen in het Schwarzwald rondreden. Bij terugschakelen of gas loslaten kwamen er hevige knallen uit de uitlaat en deden niet alle cilinders mee bij stationair draaien. In Freiburg heeft de Wing een paar uur bij een Hondadealer op de brug gestaan en zijn uiteindelijk alleen de bougies vervangen (en werd ik 200 euri armer). Het probleem was niet verholpen maar op de snelweg had ik er niet veel last van.
In Nederland kon ik een flesje Wynns (carburateurreiniger) kopen en heb dat aan de brandstof toegevoegd, hierna leek het probleem voorbij.
Totdat de Wing vorige week in de Eifel opnieuw één cilinder niet mee liet doen. Opvallend is wel dat een 'warme start' ook wat moeizamer verloopt, ik moet langer doorstarten voordat de motor aanslaat. Koude start is geen probleem al doen dan niet meteen alle 6 de cilinders mee.
Ik ga topic van Rens met meer dan normale belangstelling volgen!
Mvrgr,
Martin
In Nederland kon ik een flesje Wynns (carburateurreiniger) kopen en heb dat aan de brandstof toegevoegd, hierna leek het probleem voorbij.
Totdat de Wing vorige week in de Eifel opnieuw één cilinder niet mee liet doen. Opvallend is wel dat een 'warme start' ook wat moeizamer verloopt, ik moet langer doorstarten voordat de motor aanslaat. Koude start is geen probleem al doen dan niet meteen alle 6 de cilinders mee.
Ik ga topic van Rens met meer dan normale belangstelling volgen!
Mvrgr,
Martin
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
- Contacteer:
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Ik tank altijd Euro 95, ook in Duitsland. Zou mijn Wing misschien niet met Duitse benzine overweg kunnen??? Zou ik daar misschien beter Euro 98 kunnen tanken??
(serieus hoor, geen grapje)
(serieus hoor, geen grapje)
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
jaaaa denk het wel je moet wel opletten dat er geen e10(ethanol) in zit daar schijnen brandstof gerelateerde rubbers en pakkingen niet van te houden afgelopen zomer 4weken daar rondgetuft motor liep beter en vooral zuiniger moest wel een beetje omrijden (who gives a fuck) want in die omgeving verkocht alleen de aral deze benzine.
martin
martin
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 16 jul 2013, 14:56
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Zelf tank ik altijd ( ook met de auto) of Vpower, Total exelium of Bp 98.
In de BP schijnt geen ethanol te zitten. De nadelen zijn dat het iets duurder is dan benzine van een goedkoop merk. (tango)
Het enorme voordeel is dat je motor schoner blijft en zuiniger loopt. Met Tango 1 op 15. Met bovengenoemde 1 op 17.
Keuze is dus wat mij betreft snel gemaakt.
Groeten.
In de BP schijnt geen ethanol te zitten. De nadelen zijn dat het iets duurder is dan benzine van een goedkoop merk. (tango)
Het enorme voordeel is dat je motor schoner blijft en zuiniger loopt. Met Tango 1 op 15. Met bovengenoemde 1 op 17.
Keuze is dus wat mij betreft snel gemaakt.
Groeten.
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
- Contacteer:
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
E10 staat duidelijk aangegeven en dat tank ik in ieder geval niet en heb dat ook nooit gedaan.
Zodra mijn richtingaanwijzers het weer doen en kan rijden ga ik maar eens over de V-power, Exellium of iets dergelijks. Octaangetal is 95, neem ik aan of maakt dat niet uit?
Grtz,
Martin
Zodra mijn richtingaanwijzers het weer doen en kan rijden ga ik maar eens over de V-power, Exellium of iets dergelijks. Octaangetal is 95, neem ik aan of maakt dat niet uit?
Grtz,
Martin
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
- Contacteer:
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Gewoon je carburateurs eens goed zuiver maken. Dus demonteren en open maken. En de vlotterkamers reinigen. Hoeveel km heeft hij gelopen?
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Achter het linker zijpaneel direct achter de linker cilinderkop lopen 2 slangen met een dopje er op. Daar kan vocht in zitten wat er voor kan zorgen dat het blok bij stationair draaien niet regelmatig loopt. Bij meer toeren merk je daar niets van. De dopjes even van de slangen halen zodat de vloeistof er uit loopt helpt in dat geval.
Wellicht hebben jullie hier iets aan
Wellicht hebben jullie hier iets aan
Groeten,
Ed
Ed
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Helmond
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Hallo Ed,edvissers schreef:Achter het linker zijpaneel direct achter de linker cilinderkop lopen 2 slangen met een dopje er op. Daar kan vocht in zitten wat er voor kan zorgen dat het blok bij stationair draaien niet regelmatig loopt. Bij meer toeren merk je daar niets van. De dopjes even van de slangen halen zodat de vloeistof er uit loopt helpt in dat geval.
Wellicht hebben jullie hier iets aan
Dit hebben we gedaan. Daar kwam behoorlijk wat uit, maar heeft uiteindelijk niet geholpen.
Helaas ontbreekt me nu even de tijd om te kijken wat er aan de hand is maar ik hou jullie op de hoogte.
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Helmond
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Hallo, dat is een goeie.f.schuiling schreef:Wat je kan proberen om als je er bij kunt je zal wel het een en ander moeten afhalen om onder de carburateurs met lopende motor een beetje remmenreiniger
te spuiten dit spul is heel vluchtig en als hij daar lekt zal je horen dat hij beter gaat lopen.
Dit hebben ze bij mijn motor ook gedaan om het probleem te lokaliceren.
gr fred
Dit ga ik zeker van de week even proberen. Zoals gezegd: de motor loopt prima en ik kan er ook gewoon mee rijden maar hij pruttelt stationair echt. Zodra ik gas geef is het weg.
Ik laat het weten als het resultaat heeft.
Rens
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 apr 2011, 12:00
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
hallo, ik heb ook last van pruttelen bij stationair lopen. heeft iemand een foto van de slangetjes met dopjes. kan ze niet vinden. alvast bedankt.
Met vr. gr. Frank van Aggelen Rosmalen
Met vr. gr. Frank van Aggelen Rosmalen
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Inderdaad wel heel toevallig dat je dit probleem alleen in Duitsland hebt.bigm schreef:Ik tank altijd Euro 95, ook in Duitsland. Zou mijn Wing misschien niet met Duitse benzine overweg kunnen??? Zou ik daar misschien beter Euro 98 kunnen tanken??
(serieus hoor, geen grapje)
Daar kun je natuurlijk je vraagtekens bij zetten en je afvragen of je wel de juiste benzine tankt in Duitsland.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.