Help! 5 ipv 6 cilinders

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Help! 5 ipv 6 cilinders

Bericht door GlimWas » 18 apr 2015, 17:25

Ik neem aan dat je ook weet welke cilinder niet meedoet bij het stationair draaien?

Dat is alvast een begin iig. Daarna even naar de bobines kijken, bedrading en dergelijke nalopen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het probleem in je carburateurs zit, dan hadden meer cilinders er last van moeten hebben lijkt me.
Het is een kwestie van elimineren van mogelijke verdachten. Wat heb je nodig om een ontbranding te krijgen?
zuurstof/benzinemengsel, een vonk, goede werking van de kleppen en ga zo maar door. Misschien zijn je kleppen aan een paar stelplaatjes toe in een van je cilinders omdat ze
niet goed meer openen en sluiten. Daar zal je bij rijden minder gauw last van hebben dan bij stationair.

Het kan van alles zijn.... Top end treatment door de olie gegooid? Wil ook wel eens helpen....... Suc6 bij de zoektocht
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
paul goldwing
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 aug 2014, 21:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dr88

Re: Help! 5 ipv 6 cilinders

Bericht door paul goldwing » 28 apr 2015, 19:50

ga eerst even proberen de compressie te meten van alle 6 cilinders met een goede meter.
het kan zijn dat er een klep iets lekt en verbrand is.
het kan niet in de carburateurs zitten want die sturen elk 3 cilinders aan.
is de compressie goed dan moet je het in de onsteking zoeken.

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: Help! 5 ipv 6 cilinders

Bericht door bigm » 02 mei 2015, 01:36

Wat lief dat jullie allemaal nog steeds meedenken.
Vorig jaar, een paar dagen voor vertrek naar de Dolomieten, heb ik de Witte Goldwing weggedaan en er een jonger exemplaar voor teruggekocht. De Witte zou naar de sloop gaan maar inmiddels weet ik dat ze weer rondrijdt. Ik doe er niets meer aan en wens de huidige eigenaar van de mooiste Wing ter wereld er serieus veel plezier mee.
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

pascal
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
Locatie: landgraaf

Re: Help! 5 ipv 6 cilinders

Bericht door pascal » 03 mei 2015, 18:56

heb hier hetzelfde probleem met een pas aangeschafte win van mijn vader.
heb al vanalles geprobeerd maar zal tochb de kop eraf moeten halen voor bij de kleppen te komen.
heb namelijk op 1 cillinder compressieverlies.
gr pascal
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn

Plaats reactie