Ik neem aan dat je ook weet welke cilinder niet meedoet bij het stationair draaien?
Dat is alvast een begin iig. Daarna even naar de bobines kijken, bedrading en dergelijke nalopen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het probleem in je carburateurs zit, dan hadden meer cilinders er last van moeten hebben lijkt me.
Het is een kwestie van elimineren van mogelijke verdachten. Wat heb je nodig om een ontbranding te krijgen?
zuurstof/benzinemengsel, een vonk, goede werking van de kleppen en ga zo maar door. Misschien zijn je kleppen aan een paar stelplaatjes toe in een van je cilinders omdat ze
niet goed meer openen en sluiten. Daar zal je bij rijden minder gauw last van hebben dan bij stationair.
Het kan van alles zijn.... Top end treatment door de olie gegooid? Wil ook wel eens helpen....... Suc6 bij de zoektocht
Help! 5 ipv 6 cilinders
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- paul goldwing
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 aug 2014, 21:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dr88
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
ga eerst even proberen de compressie te meten van alle 6 cilinders met een goede meter.
het kan zijn dat er een klep iets lekt en verbrand is.
het kan niet in de carburateurs zitten want die sturen elk 3 cilinders aan.
is de compressie goed dan moet je het in de onsteking zoeken.
het kan zijn dat er een klep iets lekt en verbrand is.
het kan niet in de carburateurs zitten want die sturen elk 3 cilinders aan.
is de compressie goed dan moet je het in de onsteking zoeken.
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
- Contacteer:
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
Wat lief dat jullie allemaal nog steeds meedenken.
Vorig jaar, een paar dagen voor vertrek naar de Dolomieten, heb ik de Witte Goldwing weggedaan en er een jonger exemplaar voor teruggekocht. De Witte zou naar de sloop gaan maar inmiddels weet ik dat ze weer rondrijdt. Ik doe er niets meer aan en wens de huidige eigenaar van de mooiste Wing ter wereld er serieus veel plezier mee.
Vorig jaar, een paar dagen voor vertrek naar de Dolomieten, heb ik de Witte Goldwing weggedaan en er een jonger exemplaar voor teruggekocht. De Witte zou naar de sloop gaan maar inmiddels weet ik dat ze weer rondrijdt. Ik doe er niets meer aan en wens de huidige eigenaar van de mooiste Wing ter wereld er serieus veel plezier mee.
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:36
- Locatie: landgraaf
Re: Help! 5 ipv 6 cilinders
heb hier hetzelfde probleem met een pas aangeschafte win van mijn vader.
heb al vanalles geprobeerd maar zal tochb de kop eraf moeten halen voor bij de kleppen te komen.
heb namelijk op 1 cillinder compressieverlies.
gr pascal
heb al vanalles geprobeerd maar zal tochb de kop eraf moeten halen voor bij de kleppen te komen.
heb namelijk op 1 cillinder compressieverlies.
gr pascal
er is niks zo fijn om een wingrijder te zijn