Welke Michelin banden?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
bopa
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2015, 11:30
Type Goldwing: GL1500

Re: Welke Michelin banden?

Bericht door bopa » 12 jun 2015, 22:48

Heb zojuist een nieuwe Dunlop Elite 3 op mijn GL 1500 gelegd .
Ik kan moeilijk een vergelijk maken met mijn vorige Exedra G702 want je vergelijkt een nieuwe band met een versleten band zoals iemand al zei hier .
Ik had 2 Bridgestone v+a en op 8000 km voorband verwisseld woor Dunlop Elite 3 (was in bulten )
Verleden weekend achterband volledig erdoor na 10-11000 km .Lagen er wel 7 jaar op maar voor mij toch geen Exedra meer .
De combi elite 3 voelt goed aan en stuurt heel goed ;zojuist 200 km gereden op droog en nat wegdek .
Het enige probleem dat ik ook nog altijd heb is het huppelen van het voorwiel .Vork werdt al gecontroleerd ;er werden nieuwe dichtingen in gestopt maar het verbeterde niet ???

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Welke Michelin banden?

Bericht door RonalT » 12 jun 2015, 23:01

Ik vind het knap, zoek meer eens naar de Elite III en je vindt een aantal ervaring. Daaronder ook de mijne en die was niet positief. Deze band is er eerder af gegaan dan dat hij versleten was....

Tijdens regen had ik het gevoel dat hij zwom ...... :(
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Welke Michelin banden?

Bericht door edvissers » 13 jun 2015, 12:14

Blacky schreef:Jij hebt zeker ook laarzen zonder zool aan de voorkant? Lekker als je plat de bocht om kan. Mijn laarzen zitten ook steeds in de weg als ik de bocht "meet".
Als ik een bocht lekker scherp ga rijden verplaats ik mijn voet even zodat mijn laars niet aan de grond komt. Daar heb ik mijn voetsteppen voor :)

Ik rij met Bridgestone en die bevallen mij prima. Dunlops moet ik niet meer hebben.
Groeten,

Ed

Plaats reactie