helm

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
reddevel

Bericht door reddevel » 18 apr 2006, 10:15

klopt inderdaad bij de meeste helmen moet je het uitsnijden op de hoogte van de oren en dan kan je dus in elke helm oortjes plaatsen voor de intercom. Wel een beetje selicone aan de speakertjes doen om ze op de plaats te houden. :wink:

Gouden-Vleugel

Helm

Bericht door Gouden-Vleugel » 10 sep 2006, 01:09

Late reactie, maar toch.

Heb zojuist een Caberg Justissimo gekocht. De voering is uitneembaar en er is vervolgens eenvoudig ruimte te maken. Voering er weer over en klaar-is-Klara.

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 10 sep 2006, 19:22

ik heb ook een caberg ideale helm voor oortjes in te bouwen en niet zo heel duur
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Eagle

Bericht door Eagle » 24 apr 2007, 10:25

Meer dan een jaar na dato,

Ik heb een nolan systeemhelm. Ruim een jaar geleden gekocht met de eisen van toen (had nog geen com)

De oortjes passen perfect in de daarvoor bestemde ruimte, echter kan ik geen microfoon voor mijn mond plaatsen wanneer de helm gesloten is. Die ruimte is te klein.

Ik moet dus op zoek naar een andere helm.

Ter info,

Groetjes Edi

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 24 apr 2007, 19:05

Toen ik vorig jaar mijn Goldwing had gekocht, ben ik gaan kijken naar een set nieuwe helmen voor mij en mijn vrouw, de oude waren allang aan vervanging toe.
Met in het acherhoofd een intercom systeem op de helmen ben ik de mogelijkheden gaan bekijken.
Op mijn Wing zaten de kabeltjes voor de intercom er niet op, en die waren ook al redelijk prijzig, aangezien ik al een setje porto`s met headsetjes eens had gekocht, wat mij zeer tegen viel, ben ik eens gaan kijken naar wat als goede headsets te boek staan.
Ook naar de mogelijkheden voor aansluiting met de telefoon.
Dat resulteerde in de nodige kabeltjes adaptors, tussenblokjes en weet niet al wat meer op.
Systeemhelmen zoeken voor inbouw headsets, die eerst goed moeten zitten, helaas geen helm die ik echt lekker vond zitten, daarbij stuitte ik op het Ncom systeem van Nolan met de mogelijkheden daarvan. In iedergeval was er wel, een voor mij goedzittende en mooie jethelm N42 bij.
Maar wat een prijzen. Na heel wat google`len een stukken goedkopere leverancier gevonden wat voor mij de doorslag heeft gegeven om het systeem aan te schaffen, eigenlijk zijn intercomsystemen nergens te passen, vergelijken en of uit te proberen, dus afgaande op de beschikbare info enz. en op goed geluk gekocht.
Wel eerst voor mij als basis geziene set onderdelen gekocht: 2 x helm N42, 2 x basis headset voor in de helm,1 x bluetooth module en 1 intercom kabel voor tussen de 2 helmen.
Het inzetten van de eerste headset ging niet erg vlot, tja, moet je ook maar eerst de instructies lezen en niet denken ik weet het wel, de tweede fluitje van een cent, de rest ook gemonteerd (maar nu met gebruiksaanwijzing), de telefoon met bluetooth gekaapt van mijn zoon, iedereen in het gezin heeft een mobiel, maar pa natuurlijk weer niet, de boel, met een klein beetje hulp van mijn zoon, ge$!#$#%....werkend gemaakt. Na het vol laden van de bluetooth module, de volgende dag de werkelijke test.
Samen op de motor en al lullend op weg, 80 km, prima te verstaan, 100, 120 nog steeds goed te verstaan, 140 en nog verstaanbaar, sneller ga ik niet want dan is voor mij wel de grens om alle aandacht op de weg te houden. Ook de telefoon werk prima, ook alleen op de motor zonder intercom. ook voicedial en automatisch aannemen, als de telefoon dit ondersteund.
Voor mij zeer bevredigend, uiteraard zonder vergelijk met andere (goede) systemen, heb toen besloten om een tweede bluetooth module te kopen, zodat de intercom ook geheel draadloos is, dus geen snoeren meer. Let wel op, lang niet alle telefoons hebben de functie om tussen de bluetooth intercom van de twee helmen in te komen en weer te verbreken, zodat de intercomfunctie weer automatisch hersteld, maar daar is een lijst van met geteste telefoons.Al met al ben ik zeer tevreden met wat ik nu van gebruik, er zijn meerdere opties die ik nog niet heb uitgeprobeerd, voor mij was het belangrijkste, draadloze intercom met telefoon aannemen.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Plaats reactie