Temperatuur meter

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Temperatuur meter

Bericht door Cas » 25 feb 2018, 11:13

Mijn 1800 wordt ook warm als het mooi weer is en ik sta voor de verkeerslichten te wachten. Altijd draaien de ventilatoren maar hij komt niet in het rood.
Dit schijnt voor mijn type GL1800 normaal te zijn dus ik maak me er niet druk om.
De thermostaat verwijderen is niet moeilijk maar om erbij te komen moet je de halve motor slopen.
Je kunt de werking van de thermostaat controleren door hem in een pannetje met kokend water te leggen, hij moet dan open gaan. Haal je hem weer uit het kokende water dan moet hij weer dicht gaan. Een nieuwe thermostaat kost 53 euro. http://www.goldwing.nl/renswoude/index. ... 42010_1956
Het probleem zou ook zomaar kunnen komen door een slechte stekkerverbinding.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Temperatuur meter

Bericht door GlimWas » 25 feb 2018, 11:45

Een nieuwe thermostaat hoeft maar iets meer dan een tientje te kosten, het is namelijk dezelfde als in civics werd gebruikt in de jaren 80 of een Mazda RX3 uit die jaren............
Een beetje vergelijkend warenonderzoek levert best wel voordeel op.......

Maar het is natuurlijk ook niet kwaad om een van onze sponsoren terug te betalen voor de vele kennis die je hier kunt ophalen voor nada en noppes................. :wink:
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Temperatuur meter

Bericht door Cas » 25 feb 2018, 11:54

Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Temperatuur meter

Bericht door Bugje » 27 feb 2018, 17:39

Klopt Bomihe.

Maar een how to zoals er van vele andere dingen zijn zoals b.v. viewforum.php?f=34" onclick="window.open(this.href);return false;
Maakt het sleutelen el een stuk makelijker.

Groetjes Rob.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: Temperatuur meter

Bericht door wijnz » 02 mar 2018, 00:05

Afgelopen zaterdag naar de motorbeurs geweest dan komt de wijzer niet veel verder dan een kwart. bij normale temperaturen blijft die voor het midden steken, bij tropische temperaturen en stilstand loopt die naar het rode gebied maar ik heb nog geen kokende motor gehad. Het zal dus wel de eigenaardigeid van het ding zijn. Ps tijdens de koude komt er wel duidelijk voelbaar warme lucht uit de ventilatieroosters voor de voeten dus hij wordt warm.

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Temperatuur meter

Bericht door Bugje » 09 mar 2018, 17:12

Welke Goldwing heeft u ?

Groetjes Rob.
wijnz schreef:Afgelopen zaterdag naar de motorbeurs geweest dan komt de wijzer niet veel verder dan een kwart. bij normale temperaturen blijft die voor het midden steken, bij tropische temperaturen en stilstand loopt die naar het rode gebied maar ik heb nog geen kokende motor gehad. Het zal dus wel de eigenaardigeid van het ding zijn. Ps tijdens de koude komt er wel duidelijk voelbaar warme lucht uit de ventilatieroosters voor de voeten dus hij wordt warm.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: Temperatuur meter

Bericht door wijnz » 29 mar 2018, 09:25

Dezelfde als u maar dan met twee wielen :-)

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Temperatuur meter

Bericht door DonvanVliet » 29 mar 2018, 11:20

Als je thermostaat en je koelfan goed zijn is er niks aan de hand.

Plaats reactie