Wat moet de temperatuur meter van een Interstate aanwijzen?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Wat moet de temperatuur meter van een Interstate aanwijzen?

Bericht door Chrisje66 » 02 mei 2013, 00:13

Hallo allemaal,

Tijdens het rijden komt de temperatuur meter niet hoger dan het eerste stuk (half hoge streepje) van het witte gedeelte.
Volgens het owners manual is de bedrijfs-temperatuur bereikt als de meter in het witte gedeelte staat, en dat staat hij.... :D
Dus ik vraag me af of dit normaal is bij een Goldwing, want bij mijn auto loopt deze op tot in het midden.

Of heb ik thermostaat probleem?

Groetjes Chris
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Wat moet de temperatuur meter van een Interstate aanwijz

Bericht door Borretje » 02 mei 2013, 10:33

Chris,

Zou me niet druk maken, mocht je temp meter niets aangeven of in het rode gedeelte staan wordt het een ander verhaal.
De ene temperatuur meter blijft voor op de schaalverdeling aangeven en de andere zit achter aan. Zolang er koelvloeistof in je radiateur en overloop bakje (re in dummy tank) zit zal er, in principe, niets gebeuren.
Bij mij is hij 1 keer omhoog geschoten, tijdens de rit de Gotthardt op. Te weinig toeren dus ook een koelvloestofpomp die het langzaam aan deed. Na toerental om hoog gebracht te hebben kwam hij gewoon weer bij..

Gr

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Wat moet de temperatuur meter van een Interstate aanwijz

Bericht door GlimWas » 07 mei 2013, 11:54

Mijn 1200 doet hetzelfde Chris, bij bedrijfstemperatuur staat de meter op het dunne witte gedeelte.
Als je ff stilstaat of zo zie je dat langzaam oplopen en zodra je rijd gaat het weer terug.

Ik ben heen en weer naar Oostenrijk geweest op de oude dame, en het grootste deel van de tijd stond ie op dat smalle witte deel.
Maar op 1000KM rijden komt ie écht wel op temperatuur lijkt me...

Gr Willem
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Re: Wat moet de temperatuur meter van een Interstate aanwijz

Bericht door Chrisje66 » 07 mei 2013, 17:33

Hoi Glimwas,

Fijn om te horen dat alles OK is......... :D
Dat hoopte/dacht ik ook wel een beetje maar wilde dat graag bevestigd zien.
Zag trouwens dat de temperatuur wel wat omhoog liep tijdens de afgelopen dagen (tot maximaal de helft van de witte balk)
Dit gebeurde voornamelijk toen ik langzaam moest rijden tijden wegwerkzaamheden en door de dorpen hier in de buurt (30 km).
Grt Chris

Ps Meer toeren maken blijkt inderdaad goed te werken want toen ik het uitprobeerde zakte de temperatuur van het koelwater (tip van Borretje)
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Wat moet de temperatuur meter van een Interstate aanwijz

Bericht door GlimWas » 08 mei 2013, 10:36

De tip van Borretje was ik van op de hoogte, jarenlang een GL1100 gereden en kwa blok verschilt het niet veel..........

De 1200 rijdt wel een stuk beter trouwens....vind ik....

Gr. Willem
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Plaats reactie