Remschijven voor vervangen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Remschijven voor vervangen

Bericht door edvissers » 30 mar 2007, 20:58

Ze werden wat dun en waren dus aan vervanging toe. Voor een hele leuke prijs een stel gebruikte aan kunnen schaffen en die afgelopen woensdag gemonteerd. Een klusje van een paar uur maar toch goed te doen. Natuurlijk meteen nieuwe blokken gemonteerd:-)

Gebruikersavatar
bert111
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 jan 2007, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: België

Re: Remschijven voor vervangen

Bericht door bert111 » 31 mar 2007, 17:40

edvissers schreef:Ze werden wat dun en waren dus aan vervanging toe. Voor een hele leuke prijs een stel gebruikte aan kunnen schaffen en die afgelopen woensdag gemonteerd. Een klusje van een paar uur maar toch goed te doen. Natuurlijk meteen nieuwe blokken gemonteerd:-)
hoi ed,

en wat was je kwijt voor de 2 schijven en remblokjes ?
die van mij zijn nog goed , ook een van de wijnige zaken dat nog goed zijn :D :D
ik heb het resultaat van de motordokter :( , het moet hem in de segmenten ( zuigerringen ) liggen al de problemen dat ik heb .
De compressiemeter heeft uitsluiting gegeven over de kleppen , 3 x compressie zoals op een nieuwe 180 psi en 1 x 120 psi. De operatie zou tussen de 1000 en 1200 euris moeten liggen (parts en bikes ) en dat heb ik er niet voor over , dus een handboek besteld en misschien zelf proberen open te maken .
Op de valreep , iemand gevonden die mijn een handje kan helpen (rijd koersen met zijspannen ) weet nog niet wat het moet kosten maar we zien wel ,eerst maar een weekje op paasverlof vertrekken .

bert

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 02 apr 2007, 08:43

Bert,

ik heb voor die schijven € 150 betaald. De blokken waren € 50. Overigens heb ik zo langzamerhand ook al heel wat versleuteld of laten versleutelen :-) en ik ben er nog niet.. Ik moet nog steeds mn koppelingsplaten laten vervangen. Dan moet het compressorsysteem nagekeken worden. Er lekt wat lucht van achter naar voor. Dan moet de voorvering nagekeken worden. Verder wil ik de vering achter nog laten reviseren. Dan ben ik dus weer de nodige euro's verder... Maar....
Die dikke is nog zo mooi dat ik het nog steeds de moeite waard vind. Hij rijdt ook nog zo lekker:-) Ik zou hem nog niet willen missen...

Gebruikersavatar
bert111
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 jan 2007, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: België

Bericht door bert111 » 02 apr 2007, 20:04

edvissers schreef:Bert,

ik heb voor die schijven € 150 betaald. De blokken waren € 50. Overigens heb ik zo langzamerhand ook al heel wat versleuteld of laten versleutelen :-) en ik ben er nog niet.. Ik moet nog steeds mn koppelingsplaten laten vervangen. Dan moet het compressorsysteem nagekeken worden. Er lekt wat lucht van achter naar voor. Dan moet de voorvering nagekeken worden. Verder wil ik de vering achter nog laten reviseren. Dan ben ik dus weer de nodige euro's verder... Maar....
Die dikke is nog zo mooi dat ik het nog steeds de moeite waard vind. Hij rijdt ook nog zo lekker:-) Ik zou hem nog niet willen missen...
hoi,

niet overdreven 150 euro voor 2 schijven , 50voor de remblokken is dan wel weer meer dan genoeg , ik dacht dat ik zelf 17 euro betaald had voor achter.....( 1 paar )
ik heb mij zaterdag een voledige uitlaat tweede hands aangeschaft voor maar 150 euro.
ik denk dat ik eenmaal de motor in orde er de slijpschijf inzet , hij is zo lief meneer :D :D heb enkele mooi chopperts gezien op het web :P

bert

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 23 apr 2007, 09:43

Mijn 1200 is een shopper:-) Daar bedoel ik mee dat hij bij voorkeur meegaat om de boodschappen te doen. Met het blik op 4 wielen moet ik zoeken naar een parkeerplaats. Met onze "shopper" hoeft dat niet en er gaat een volle winkelwagen in :-)

Gebruikersavatar
bert111
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 jan 2007, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: België

Bericht door bert111 » 23 apr 2007, 18:18

edvissers schreef:Mijn 1200 is een shopper:-) Daar bedoel ik mee dat hij bij voorkeur meegaat om de boodschappen te doen. Met het blik op 4 wielen moet ik zoeken naar een parkeerplaats. Met onze "shopper" hoeft dat niet en er gaat een volle winkelwagen in :-)
:D
Hij is dus momenteel binnen bij de dokter , maar die weet ook nog niet wat er aan scheelt, maar deze week zou ik het toch moeten weten , hem laten opereren of hem laten inslapen , dat is de grote vraag :?
Eniway , binnenkort komen er een ganse partij 1200 kuipdelen op de markt ingeslapen of niet :lol:

bert

Plaats reactie