keerringen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
gnome
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
Type Goldwing: GL1200
Locatie: amsterdam/breda

keerringen

Bericht door gnome » 01 apr 2013, 13:42

wie heeft er ervaring met vervangen van de keerringen voorvork ? 1 van de poten lekt olie en heb geen idee of dit veel werk is :cry:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: keerringen

Bericht door RonalT » 01 apr 2013, 13:51

Als je niet weet of het veel werk is kan je het beste eerst een beschrijving of tekening organiseren zodat je kan zien wat je er aan moet doen. Op zich is het niet veel werk, maar je bent er wel een middag zoet mee....

Voorwiel er uit halen.
Meestal zit er onderaan een aftapschroefje of de schroef waarmee het binnenwerk vast zit draai je los zodat de olie er uit loopt.
De dop aan de bovenzijde van de vork losdraaien dan komt er meestal nog een beetje olie uit.
Dan kan je de buitenpoot naar beneden trekken en van de binnenpoot afhalen.
Die buitenpoot bevat de keerring.
Controleer wel even of de binnenpoot een beetje glad is, anders is de nieuwe keerring weer zo lek.
Keerring er uit halen, nieuwe er in persen. Oude keerring er op leggen en met een hamer er in kan ook. Wel zorgen dat het recht blijft liggen.
Daarna kan je alles weer in elkaar zetten.

Maar als je aan je motor wilt gaan knutselen is er maar een goed advies.... koop een handleiding waar dit alles in staat.

onderstaand plaatje geeft een idee wat je ongeverr kan verwachten.
Afbeelding

<edit> foto op verzoek van motormuis aangepast.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6763
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: keerringen

Bericht door De Motormuis » 01 apr 2013, 18:15

Jammer dat er niets te zien is op het plaatje.
Alleen een cirkel met een c erin en
http://www.motor-forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;



Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

gnome
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
Type Goldwing: GL1200
Locatie: amsterdam/breda

Re: keerringen

Bericht door gnome » 01 apr 2013, 19:16

ha bedankt voor het antwoord ronald. zelf doen is geen optie mijn motor staat buiten op straat denk niet dat het in dank afgenomen word hier, om het op de stoep te gaan doen.
was gewoon benieuwt of het veel werk was. nu maar op zoek naar een betaalbare monteur.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: keerringen

Bericht door RonalT » 01 apr 2013, 19:32

Breda is niet al te ver van Hilverenbeek (36 km) (Wingservice - Antoon) of Oss (53 km) (G&L parts - Ger) vandaan.
Dus je zou daar eens een poging kunnen wagen. Even bellen of ze op een moment dat het jou schikt tijd hebben.... je weet bij deze adressen ook dat het goed gedaan wordt en je betaald niet al te veel.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6763
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: keerringen

Bericht door De Motormuis » 01 apr 2013, 20:39

RonalT schreef:
<edit> foto op verzoek van motormuis aangepast.
Dank je wel RonalT.
Nu is er tenminste iets te zien.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: keerringen

Bericht door harmdeboer » 01 apr 2013, 22:29

RonalT schreef:Breda is niet al te ver van Hilverenbeek (36 km) (Wingservice - Antoon) of Oss (53 km) (G&L parts - Ger) vandaan.
Dus je zou daar eens een poging kunnen wagen. Even bellen of ze op een moment dat het jou schikt tijd hebben.... je weet bij deze adressen ook dat het goed gedaan wordt en je betaald niet al te veel.
Met de juiste afspraken... klaar terwijl u wacht... (wel op afspraak... )
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: keerringen

Bericht door wilco » 01 apr 2013, 22:30

en als je 1 poot doet, doe ze dan beiden! je hebt dan tenslotte de boel toch los. Het moeilijkste is het terugplaatsen van de veerdoppen....
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

gnome
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
Type Goldwing: GL1200
Locatie: amsterdam/breda

Re: keerringen

Bericht door gnome » 02 apr 2013, 19:16

harm ik heb geprobeerd je een pb te sturen maar dat lukt niet ( doe vast iets stoms) kan je mij evt een mailadres sturen of telnr?

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: keerringen

Bericht door harmdeboer » 02 apr 2013, 22:59

Je hebt pb...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

gnome
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
Type Goldwing: GL1200
Locatie: amsterdam/breda

Re: keerringen

Bericht door gnome » 09 apr 2013, 21:04

vandaag bij gl parts geweest prima service en nette prijs ben er erg blij mee vorkje veert weer lekker :D

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: keerringen

Bericht door harmdeboer » 09 apr 2013, 22:54

Goedzo... heb je hem nog de groetjes gedaan... :wink:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

nixvin
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mei 2013, 10:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Dongen Brabant

Re: keerringen

Bericht door nixvin » 09 mei 2013, 08:11

ik merk dat het niet zo makkelijk is als beschreven.
loop tegen problemen aan,de borg ring die net boven de keerring zit blijkt te zijn gaan roesten(door kapotte stofhoes)
heb m gisteravond rechtop gezet en vol gezet met kruipolie.
deze ring moet je verwijderen met een gebogen punt tang. daarna kan je het geheel uit elkaar halen.
en let ook op met de veerdop,als je deze zo los draaid word het spannend aan je werkbank :o
ik ga straks weer verder en hoop m vandaag weer rijdende te hebben.
en zoals elk nadeel heeft het hier ook weer voordelen,kan lekker alles poetsen.
al is de waarheid nog zo snel,een goldwing rijd harder

nixvin
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mei 2013, 10:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Dongen Brabant

Re: keerringen

Bericht door nixvin » 09 mei 2013, 22:33

klusje klaar hoor netjes gepoetst,en veert weer als nieuw :P
al is de waarheid nog zo snel,een goldwing rijd harder

Plaats reactie