keerringen
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: amsterdam/breda
keerringen
wie heeft er ervaring met vervangen van de keerringen voorvork ? 1 van de poten lekt olie en heb geen idee of dit veel werk is
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: keerringen
Als je niet weet of het veel werk is kan je het beste eerst een beschrijving of tekening organiseren zodat je kan zien wat je er aan moet doen. Op zich is het niet veel werk, maar je bent er wel een middag zoet mee....
Voorwiel er uit halen.
Meestal zit er onderaan een aftapschroefje of de schroef waarmee het binnenwerk vast zit draai je los zodat de olie er uit loopt.
De dop aan de bovenzijde van de vork losdraaien dan komt er meestal nog een beetje olie uit.
Dan kan je de buitenpoot naar beneden trekken en van de binnenpoot afhalen.
Die buitenpoot bevat de keerring.
Controleer wel even of de binnenpoot een beetje glad is, anders is de nieuwe keerring weer zo lek.
Keerring er uit halen, nieuwe er in persen. Oude keerring er op leggen en met een hamer er in kan ook. Wel zorgen dat het recht blijft liggen.
Daarna kan je alles weer in elkaar zetten.
Maar als je aan je motor wilt gaan knutselen is er maar een goed advies.... koop een handleiding waar dit alles in staat.
onderstaand plaatje geeft een idee wat je ongeverr kan verwachten.
<edit> foto op verzoek van motormuis aangepast.
Voorwiel er uit halen.
Meestal zit er onderaan een aftapschroefje of de schroef waarmee het binnenwerk vast zit draai je los zodat de olie er uit loopt.
De dop aan de bovenzijde van de vork losdraaien dan komt er meestal nog een beetje olie uit.
Dan kan je de buitenpoot naar beneden trekken en van de binnenpoot afhalen.
Die buitenpoot bevat de keerring.
Controleer wel even of de binnenpoot een beetje glad is, anders is de nieuwe keerring weer zo lek.
Keerring er uit halen, nieuwe er in persen. Oude keerring er op leggen en met een hamer er in kan ook. Wel zorgen dat het recht blijft liggen.
Daarna kan je alles weer in elkaar zetten.
Maar als je aan je motor wilt gaan knutselen is er maar een goed advies.... koop een handleiding waar dit alles in staat.
onderstaand plaatje geeft een idee wat je ongeverr kan verwachten.
<edit> foto op verzoek van motormuis aangepast.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: keerringen
Jammer dat er niets te zien is op het plaatje.
Alleen een cirkel met een c erin en
http://www.motor-forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Alleen een cirkel met een c erin en
http://www.motor-forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: amsterdam/breda
Re: keerringen
ha bedankt voor het antwoord ronald. zelf doen is geen optie mijn motor staat buiten op straat denk niet dat het in dank afgenomen word hier, om het op de stoep te gaan doen.
was gewoon benieuwt of het veel werk was. nu maar op zoek naar een betaalbare monteur.
was gewoon benieuwt of het veel werk was. nu maar op zoek naar een betaalbare monteur.
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: keerringen
Breda is niet al te ver van Hilverenbeek (36 km) (Wingservice - Antoon) of Oss (53 km) (G&L parts - Ger) vandaan.
Dus je zou daar eens een poging kunnen wagen. Even bellen of ze op een moment dat het jou schikt tijd hebben.... je weet bij deze adressen ook dat het goed gedaan wordt en je betaald niet al te veel.
Dus je zou daar eens een poging kunnen wagen. Even bellen of ze op een moment dat het jou schikt tijd hebben.... je weet bij deze adressen ook dat het goed gedaan wordt en je betaald niet al te veel.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: keerringen
Dank je wel RonalT.RonalT schreef:
<edit> foto op verzoek van motormuis aangepast.
Nu is er tenminste iets te zien.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: keerringen
Met de juiste afspraken... klaar terwijl u wacht... (wel op afspraak... )RonalT schreef:Breda is niet al te ver van Hilverenbeek (36 km) (Wingservice - Antoon) of Oss (53 km) (G&L parts - Ger) vandaan.
Dus je zou daar eens een poging kunnen wagen. Even bellen of ze op een moment dat het jou schikt tijd hebben.... je weet bij deze adressen ook dat het goed gedaan wordt en je betaald niet al te veel.
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: keerringen
en als je 1 poot doet, doe ze dan beiden! je hebt dan tenslotte de boel toch los. Het moeilijkste is het terugplaatsen van de veerdoppen....
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: amsterdam/breda
Re: keerringen
harm ik heb geprobeerd je een pb te sturen maar dat lukt niet ( doe vast iets stoms) kan je mij evt een mailadres sturen of telnr?
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: keerringen
Je hebt pb...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 11:34
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: amsterdam/breda
Re: keerringen
vandaag bij gl parts geweest prima service en nette prijs ben er erg blij mee vorkje veert weer lekker
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: keerringen
Goedzo... heb je hem nog de groetjes gedaan...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 mei 2013, 10:31
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Dongen Brabant
Re: keerringen
ik merk dat het niet zo makkelijk is als beschreven.
loop tegen problemen aan,de borg ring die net boven de keerring zit blijkt te zijn gaan roesten(door kapotte stofhoes)
heb m gisteravond rechtop gezet en vol gezet met kruipolie.
deze ring moet je verwijderen met een gebogen punt tang. daarna kan je het geheel uit elkaar halen.
en let ook op met de veerdop,als je deze zo los draaid word het spannend aan je werkbank
ik ga straks weer verder en hoop m vandaag weer rijdende te hebben.
en zoals elk nadeel heeft het hier ook weer voordelen,kan lekker alles poetsen.
loop tegen problemen aan,de borg ring die net boven de keerring zit blijkt te zijn gaan roesten(door kapotte stofhoes)
heb m gisteravond rechtop gezet en vol gezet met kruipolie.
deze ring moet je verwijderen met een gebogen punt tang. daarna kan je het geheel uit elkaar halen.
en let ook op met de veerdop,als je deze zo los draaid word het spannend aan je werkbank
ik ga straks weer verder en hoop m vandaag weer rijdende te hebben.
en zoals elk nadeel heeft het hier ook weer voordelen,kan lekker alles poetsen.
al is de waarheid nog zo snel,een goldwing rijd harder
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 mei 2013, 10:31
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Dongen Brabant
Re: keerringen
klusje klaar hoor netjes gepoetst,en veert weer als nieuw
al is de waarheid nog zo snel,een goldwing rijd harder