Nou Harm weet niet wat ik ervan moet denken. Meten is weten zeggen ze . Maar heb het zelf niet zo met meten als ik zie wat stuk is dan kan ik er wat me .
Als de Ohm meter ertussen zit dan blijft hij nergens mooi opstaan. Moet je er wel bijvertellen heb de 3 gele kabels ontdaan van krimpkous en meet dan terwijl ze nog verbonden zijn
met de rest weet niet of dat een probleem is??
Dynamo defect??
-
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Overdinkel
- Contacteer:
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Dynamo defect??
1500 schreef:Tussen geel en massa mag er geen verbinding/weerstand zijn en tussen de gele draden tegen de 0 ohm aanDe dynamo kan je ook doormeten bij die zelfde plug met de drie gele draden.
Ik kan zo gauw niet de weerstand waardes vinden in het werkplaats boek maar tussen 1 gele draad en massa moet het zo'n 10 a 20 ohm zijn.
(meet ook de weerstand tussen de 3 gele draden) deze moeten dan de dubbele waarde aangeven.
Als de weestand velemalen hoger is of helemaal geen weerstand, dan is de stator doorgebrand
Groeten Pierre
Disconnect betekend afkoppelen... volgens het boekje...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Overdinkel
- Contacteer:
Re: Dynamo defect??
Ik kan zo gauw niet de weerstand waardes vinden in het werkplaats boek maar tussen 1 gele draad en massa moet het zo'n 10 a 20 ohm zijn.
Harm en zin eronder staat moet 0 zijn.
hoezo tegenstrijdig of zie ik dat verkeerd?
groet Herman
Harm en zin eronder staat moet 0 zijn.
hoezo tegenstrijdig of zie ik dat verkeerd?
groet Herman
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Dynamo defect??
ja dat klopt... zal wellicht ergens met knippen en plakken verkeerd zijn gegaan... ik heb dit van gebruiker"1500" overgeknipt... ik lui....
er word niet gesproken over aantallen alleen over indien X aanwezig dan... en indien Y niet aanwezig dan...
dus....
Vervang je stator indien er geen continuitijd is tussen de gele kabels onderling (allemaal verspringend meten...). Maar ook als er wel continuitijd is tussen de kabels en de massa.
dus getallen heb ik niet... daar kwam "1500" mee om de hoek.. die heb ik gewoon mee gequote... vandaar...
er word niet gesproken over aantallen alleen over indien X aanwezig dan... en indien Y niet aanwezig dan...
dus....
Laatste stukje vertaald.shopmaual gl 1200 DE en AE 1984 schreef: AlTERNATOR
STATOR COIL INSPECTION
Remove the left side cover.
Disconnect the alternator and regulator/rectifier
coupler.
Check for continuity between the leads, and be·
tween the leads and ground.
Replace the stator if there is no continuity between
the leads, or if there is continuity between the leads
and ground.
Vervang je stator indien er geen continuitijd is tussen de gele kabels onderling (allemaal verspringend meten...). Maar ook als er wel continuitijd is tussen de kabels en de massa.
dus getallen heb ik niet... daar kwam "1500" mee om de hoek.. die heb ik gewoon mee gequote... vandaar...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)