Johan Helmond schreef:
Laatste vraag: dus als je de 3 kabeltjes boven en onder de 3 fasedynamostekker los hebt, maakt het niet uit welke je aan welke doet? Volgorde ofzo is verder niet belangrijk? Gewoon 3 kabeleindjes van de bovenste kabels vastmaken aan 3 kabeleindjes van de onderste kabeltjes?
dit stukje stond in mijn eerste beschrijving (lichtbruin bijna onderaan!)
OOO JA VERGETEN! het maakt niet uit hoe je de kabels aan elkaar soldeert iedere kabel zou de zelfde waarde door moeten geven. dus je hoeft niet voorzichtig te zijn met wat je aan wat vast braad!?
Johan Helmond schreef:Harm, op die foto onder de 3 losse stekkertjes, waar de Goldwing op staat, daar loopt een draadje vanaf de plus van de accu ergens naartoe. Heeft dat iets met dit verwijderen te maken, of is dat gewoon een draadje wat hier niets mee te maken heeft?
??? ikkuh niet gezien.. bedoel je dat rode kabeltje met de zetel voor een 30amp zekering.. in mijn eerste posting... die heeft wel een functie maar zit niet op alle gl 1200's deze is na de hand toegevoegd... en zit overigens ook niet los... rood loopt over in zwart... mocht jij een andere bedoelen dan hoor ik het graag...
Johan Helmond schreef:
Misschien een domme vraag, maar ik weet het niet, daarom vraag ik het: als je gaat solderen met die draadjes, moet je dan de accu los halen (de plus en de min kabels van de accu los maken, net als met lassen (okay, aan de motor zul je niet veel lassen, maar bij een vrachtwagen moet je altijd de accu's losmaken als je aan het chassis gaat lassen is mij eens ooit verteld)).
lassen accu los.
solderen aan een massa geen probleem
solderen aan de 3 fasedraad geen probleem gewoon doen kan geen kwaad!
solderen aan een + accu los... waarom de kans is groot dat je koper het frame raakt en dan heb je sluiting!
zie ook de bovenstaande uitleg over solderen en lassen... is een mooie omschrijving... miste alleen het verhaal over de + kabel....