startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
ja ja gelukkig mijn start motor uit de USA is binnengekomen.
nou dan hup aan de slag.
oude start motor los maken en wiebelen je plop hij is uit het blok...
maar....
met geen mogelijkheid wilde de startmotor uit zijn veilige omgeving.
dus wat rest... alles demonteren wat in de weg zit...
lower demonteren
kabels afkoppelen.(cornoring light)
dus valbeugel los,
uitlaat los
tapeinde verwijderen die in de weg zit.
en hoppa ja de start motor is los en er uit...
dus ff alles lekker schoonmaken want ja daar poets ik hem niet he... luie winger!
foto 1 vies foto 2 schoon...
overigens let ff op de olie die uit het gat van de startmotor komt... deze is dus nat en ligt in de olie (spatsmeering!!)
dit naar aanleiding van een eerdere discussie over nat of droog..
en dan de nieuwe start motor monteren... lalala hoppa K*T hij wil er niet in...
met 2 man drukken met een hefboom om hem aan te drukken en jaaaa...
nee toch niet het rubber o ringetje naar de kloten...
micrometer er bij... w.t.f. de uitsparing van mijn oude start motor was 2,4 mm en de nieuwe 2,1 mm.. en daar moet een rubberen o ring in geperst worden van 2mm rond.... dat gaat nooit passen... gelukkig heb ik een hoop o ringen op voorraad (moet ook wel als je veel aan de motor kloot.) dus nog een zelfde ring proberen want ja voor het zelfde geld heb je het gewoon verkeerd gedaan he...
F*CK weer het zelfde probleem... gaat niet passen.. de oude start motor floept er met enige krach zo in en uit maar de nieuwe... nee hoor echt niet...
dus ff zoeken JA heb er nog 1 die dunner is... 1,9mm dus deze gemonteerd op de start motor en proberen hem er in te drukken...
och erm het is allemaal zo krap bij de 1100 was het een klus van 20 minuten baal baal baal ben nu al 2,5 uur bezig en het loeder wil er nog steeds niet op...
maar goed een keer flink vloeken en aanzetten. stuk ijzer als hulpje er tussen... en trekken als een ezel...
en nee. en nu... nee.... en nu g.v.d. nog steeds niet... boos maakt plaats voor woede!
en NU ja plop hij schiet er in een in...
maar nu vast zetten en... NEE niet starten een maat van mij was ff op de koffie gekomen en wilde gelijk nadat de startmotor er in zat de fiets aanzwengelen... maar helaas met een LTD is dat af te raden anders heb je ruzie met de electronica en dat wil je bij zo'n geval niet...
dus eerst de valbeugel terug en de uitlaat en dan...
OCH IK BEN IK DE HEMEL... hij start al als je op de startknop ademt... en zo snel en soepel... echt daar krijg ik een dikke L van... want dit klusje stond al 4 jaar op de agenda maar andere zaken zijn in die tijd voor gegaan... omdat dit te maken had met comfort en veiligheid... en tja hij starte toch... (nou ja niet altijd... vooral als hij warm was niet en als het heel koud was niet en als de accu een beetje plat was al helemaal niet) maar afgelopen winter vond ik dat ik er toch wat aan moest doen nadat 2 sensoren van 400 euro het leven hadden geven door een gebrek aan spanning en daarna piekspanning omdat hij ineens aansloeg... (pbr en pbl sensor van de injectie!!!) dus nu zonder angst weer lekker rijden op een motor die ik voor mijn gevoel nu op 95% heb zoals ik hem wil hebben.
dus na 3.800 euro investeren na aanschaf van deze motor heb ik hem bijna zoals hij voor mij moet zijn...
zo en nu poetsen met pinksteren moet ze klaar zijn....
nou dan hup aan de slag.
oude start motor los maken en wiebelen je plop hij is uit het blok...
maar....
met geen mogelijkheid wilde de startmotor uit zijn veilige omgeving.
dus wat rest... alles demonteren wat in de weg zit...
lower demonteren
kabels afkoppelen.(cornoring light)
dus valbeugel los,
uitlaat los
tapeinde verwijderen die in de weg zit.
en hoppa ja de start motor is los en er uit...
dus ff alles lekker schoonmaken want ja daar poets ik hem niet he... luie winger!
foto 1 vies foto 2 schoon...
overigens let ff op de olie die uit het gat van de startmotor komt... deze is dus nat en ligt in de olie (spatsmeering!!)
dit naar aanleiding van een eerdere discussie over nat of droog..
en dan de nieuwe start motor monteren... lalala hoppa K*T hij wil er niet in...
met 2 man drukken met een hefboom om hem aan te drukken en jaaaa...
nee toch niet het rubber o ringetje naar de kloten...
micrometer er bij... w.t.f. de uitsparing van mijn oude start motor was 2,4 mm en de nieuwe 2,1 mm.. en daar moet een rubberen o ring in geperst worden van 2mm rond.... dat gaat nooit passen... gelukkig heb ik een hoop o ringen op voorraad (moet ook wel als je veel aan de motor kloot.) dus nog een zelfde ring proberen want ja voor het zelfde geld heb je het gewoon verkeerd gedaan he...
F*CK weer het zelfde probleem... gaat niet passen.. de oude start motor floept er met enige krach zo in en uit maar de nieuwe... nee hoor echt niet...
dus ff zoeken JA heb er nog 1 die dunner is... 1,9mm dus deze gemonteerd op de start motor en proberen hem er in te drukken...
och erm het is allemaal zo krap bij de 1100 was het een klus van 20 minuten baal baal baal ben nu al 2,5 uur bezig en het loeder wil er nog steeds niet op...
maar goed een keer flink vloeken en aanzetten. stuk ijzer als hulpje er tussen... en trekken als een ezel...
en nee. en nu... nee.... en nu g.v.d. nog steeds niet... boos maakt plaats voor woede!
en NU ja plop hij schiet er in een in...
maar nu vast zetten en... NEE niet starten een maat van mij was ff op de koffie gekomen en wilde gelijk nadat de startmotor er in zat de fiets aanzwengelen... maar helaas met een LTD is dat af te raden anders heb je ruzie met de electronica en dat wil je bij zo'n geval niet...
dus eerst de valbeugel terug en de uitlaat en dan...
OCH IK BEN IK DE HEMEL... hij start al als je op de startknop ademt... en zo snel en soepel... echt daar krijg ik een dikke L van... want dit klusje stond al 4 jaar op de agenda maar andere zaken zijn in die tijd voor gegaan... omdat dit te maken had met comfort en veiligheid... en tja hij starte toch... (nou ja niet altijd... vooral als hij warm was niet en als het heel koud was niet en als de accu een beetje plat was al helemaal niet) maar afgelopen winter vond ik dat ik er toch wat aan moest doen nadat 2 sensoren van 400 euro het leven hadden geven door een gebrek aan spanning en daarna piekspanning omdat hij ineens aansloeg... (pbr en pbl sensor van de injectie!!!) dus nu zonder angst weer lekker rijden op een motor die ik voor mijn gevoel nu op 95% heb zoals ik hem wil hebben.
dus na 3.800 euro investeren na aanschaf van deze motor heb ik hem bijna zoals hij voor mij moet zijn...
zo en nu poetsen met pinksteren moet ze klaar zijn....
Laatst gewijzigd door harmdeboer op 16 apr 2012, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD
Goed bezig Harm Met geweld N**k je een ezel en beleid de hele wereld.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
lekker bezig Harm.
Ik zie je al helemaal voor me in je schuurtje
Maar je hebt het toch weer geflikt en zij is een nieuwe startmotor dubbel en dwars waard.
Ze is een echte schoonheid
Ik zie je al helemaal voor me in je schuurtje
Maar je hebt het toch weer geflikt en zij is een nieuwe startmotor dubbel en dwars waard.
Ze is een echte schoonheid
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 mar 2012, 22:24
- Type Goldwing: GL1100
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
Ik heb zelf zojuist een startmotor vervangen van mijn GL1100 van '82.
Ik hoefde alleen maar het versnellingspookje te demonteren, pak je de startmotor er zo af.
Is deze motor zo anders? Lijkt me hetzelfde....
Ik hoefde alleen maar het versnellingspookje te demonteren, pak je de startmotor er zo af.
Is deze motor zo anders? Lijkt me hetzelfde....
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
Wat denk je zelf? Als er diverse mensen hele beschrijvingen maken hoe je dit bij een 1200 klaar kan spelen zullen er verschillen tussen de 1100 en 1200 zitten.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
Ja helaas zit daar een wereld van verschil in bij de 1100 is het in een vloek en een zucht gedaan... geloof mij bij de verkeerde 1200 mort je heel wat meer vloeken... maar daar kom je vanzelf achter als het een keer zo ver is....
Bijv. Dynamo vervangen... bij de 1500 redelijk vlot te doen bij de 1000/1200 moet het heleblok er onderuit...
Bij de how to per type zie je daarom ook type specifieke doe het zelf artikelen...
Bijv. Dynamo vervangen... bij de 1500 redelijk vlot te doen bij de 1000/1200 moet het heleblok er onderuit...
Bij de how to per type zie je daarom ook type specifieke doe het zelf artikelen...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Lioessens
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
Mooi,dat wordt dus een makkie,na jou reportage te hebben bekeken topie
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
Succes!!!
Deze motor is overigens vanaf vandaag niet meer in mijn eigendom...
Deze motor is overigens vanaf vandaag niet meer in mijn eigendom...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- joeggen
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: hoensbroek
- Contacteer:
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
hee Gerard, ga me nu niet vertellen dat jij ook een 1200 hebt he,.... !friesbloed schreef:Mooi,dat wordt dus een makkie,na jou reportage te hebben bekeken topie
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: startmotor vervangen gl 1200 LTD (foto's)
Nee bij een 1100 werkt het zelfde.. hij wilde graag een voorbeeld... vandaar...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)