slecht starten

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
The Dootch

slecht starten

Bericht door The Dootch » 17 nov 2006, 22:09

Bij het starten van de motor kan ik telkens nog net mijn motor aan krijgen, het is net of mijn accu leeg is, maar die is volledig opgeladen. Nu zit er tussen mijn accu en startmotor een soort reledje en hier komt een 8 volt uit terwijl er een 12 in gaat, kan het wezen dat deze vervangen moet worden of ligt het echt aan mijn startmotor? heeft iemand hier ervaringen mee gehad??

een jonge goldwing fanaat 8)

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

slecht starten

Bericht door japie de cipier » 18 nov 2006, 19:39

wat jij bedoelt is waarschijnlijk dat ronde ding dat naast de accu zit ???.

als je start motor heel goed is en de motor slaat snel aan, dan heb je mazzel, maar ik denk dat het ronde ding wat kapot is.
als je goed zoekt, en dat is het, zie je dat dat onderwerp al eens behandelt is.

vr.gr. japie.

Ps. er zijn betere suggesties, dus help onze jonge rijder uit de brand.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

The Dootch

re: slecht starten

Bericht door The Dootch » 20 nov 2006, 09:49

ja dat ronde ding bedoel ik inderdaad :D daar heb ik een twaalf volt ingaand en een 8 volt uitkomend, ik ga ervan uit dat de startmotor ook 12 volt nodig heeft end at dit dus niet goed is. Bedankt voor je reactie ik zal eens de archiefen van deze site induiken

buzz_4stroke

Bericht door buzz_4stroke » 25 nov 2006, 12:16

12 volt ingaand ook als je de startmotor aan laat slaan???

The Dootch

slecht starten

Bericht door The Dootch » 25 nov 2006, 13:42

ja ook als ik de startmotor laat draaien......

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 23 apr 2007, 09:54

Is je probleem inmiddels opgelost?

roberto
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2007, 04:19
Locatie: Hoogkarspel

Slecht starten

Bericht door roberto » 30 apr 2007, 04:31

Het is ook goed mogelijk dat je startmotor op de kop droog loopt. Mijn vorige startmotor was helemaal gortdroog en liep ook zwaar. Heb een andere startmotor geplaats (2e handsje) en startte weer als een tierelier.

The Dootch

slecht starten

Bericht door The Dootch » 02 mei 2007, 09:20

Nou het is zo dat hij vaak goed start en ik geen problemen heb, alleen zo af en toe dan doet hij helemaal niks. maar als ik dan een aantal keren op de startknop druk dan draait de startmotor weer. Ik denk zelf dat het aan het electrische gedeelte ligt, te weinig spanning. Merk vaker dat mijn verlichting ook minder gaat branden als ik bijvoorbeeld mijn knipperlicht aan doe. De accu is nieuw, dus waarschijnlijk dat ik ergens kortsluiting heb.

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 02 mei 2007, 09:32

Waarschijnlijk trap ik een open deur in maar is de beruchte stekkerverbinding (naast je accu- draden vanaf dynamo) verwijderd en zijn je draden netjes doorverbonden?

Miss een idee om eens na te laten meten hoeveel puf de dynamo nog heeft. Let ook op de accu, zijn alle cellen goed gevuld. Wellicht zijn ook dit open deuren.

roberto
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2007, 04:19
Locatie: Hoogkarspel

Slecht starten

Bericht door roberto » 06 mei 2007, 14:35

Begrijp ik goed dat de startmotor niet rond draait, of draait hij wel rond maar slaat de startmotor niet vast in de koppeling.
Bij verkeerde smering kan het ook gebeuren dat startmotor wel rond giert, maar niet vastslaat om motor aan te drijven.

Plaats reactie