MPH naar KPH LCD ombouwen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door Frankjj01 » 08 mar 2011, 16:12

Als het probleem niet op te lossen is, ga ik inderdaad deze week even naar Martin om dat uit te proberen.

Gisteravond de radio uit elkaar gehaald en een nieuwe aansluiting gemaakt voor de antennekabel, die nu via de zijkant uit de radio komt.
Ruimte genoeg tussen de radio en het inschuifgedeelte.
Verder een andere plug gemonteerd. Lijkt erop dat het nu goed is. :D :D
Ik denk dat het toch te maken heeft met de plug die nu vervangen is.
Nou maar hopen dat hij het vanavond ook nog goed doet. Elke keer weer een verassing :lol:
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door harmdeboer » 20 mei 2011, 20:05

ik heb alle uitleg in mij opgenomen als een spons... Vanavond word 1 display van ml naar kmh gezet en 2 radios omgebouwd. De type 1100 en 1200 panasonic! En als ik zin heb ga ik vogende week nog 1 display omzetten dat zal dan die van de 87 zijn want vanavond gaat het display van een maat de vuurdoop ondergaan.
De radio's zijn wel beiden van mij...
En nee mijn ltd ga ik niet op kmh zetten dat moet werken zoals het hoort te werken!

Bedankt voor de tips hoop dat alles goed gaat vanavond!

Nu alleen hopen dat ik er niet te lang op hoef te zitten want na mijn ziekenhusbezoek is dat een beetje lastig geworden....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

peter

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door peter » 20 mei 2011, 20:46

harmdeboer schreef:
Nu alleen hopen dat ik er niet te lang op hoef te zitten want na mijn ziekenhusbezoek is dat een beetje lastig geworden....

Vertel................ je wilt het kwijt :?

Zwangerschapstest gedaan :?:

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door G.winger » 20 mei 2011, 21:24

aspie schreef:
harmdeboer schreef:
Nu alleen hopen dat ik er niet te lang op hoef te zitten want na mijn ziekenhusbezoek is dat een beetje lastig geworden....

Vertel................ je wilt het kwijt :?

Zwangerschapstest gedaan :?:
buisje door geknipt :wink: en dan moeilijk zitten auwts :wink:
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door harmdeboer » 20 mei 2011, 23:35

aambeien!

GVD!!!!!!!!!!!!!!!! mijn LTD radio rm-1200 doet het niet meer...

de modificatie op de RM 1100 werkt schitterend! echter de RM-1200 (die voor ltd en sei) is helaas naar zijn grootje! de cassette doet het nog.. maar de rest!!!

heeft iemand toevallig nog een radio rm 1100 of rm 1200 liggen waar het cassette dek van kapot is?
dan kan ik het radio gedeelte wellicht gebruiken... zet ik gewoon de printplaten om!!

Overigens de beide modellen zijn van binnen exact het zelfde. Bij de 1200 hangt er meer spul uitwendig aan gekoppelt en zijn de knoppen chroom echter deze zijn met 4 schroeven vervangen.

We vermoeden dat bij de defecte de chip het begeven heeft. Deze is niet heet geworden maar het pootje schoot scheef tijdens het knippen...

Is er wellicht iemand die hier ervaring mee heeft die evt. Kan na meten o.i.d...

Zaterdag het display inbouwen hoop dat dat wel werkt!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

peter

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door peter » 21 mei 2011, 16:30

Beterschap en succes met de radio. Enne niet bij de pakken neer gaan zitten :lol:

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door meisterjager59 » 21 mei 2011, 16:56

als er maar geen druk achter zit :lol: :lol: :lol:
succes Harm en beterschap
grtz harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door harmdeboer » 03 dec 2011, 20:10

ff omhoog schoppen is weer actueel
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door Herman1 » 04 dec 2011, 07:30

Ja dat heb ik ook die ruis ook al staat het volume bijna uit blijft er ruis komen, mic en hoofdtel is ook uit.
en volgens mij ligt dat in de bekabeling in de kuip linker zijkap met leertje verwijderd , flink wat aan die kabels heen en weer geschoven en toen weer helder.
volgende dag was het weer hetzelfde zonder dat de wing verplaatst was.
Ben het nu zat de kuip moet er af voor het balhoofdlager en meteen de voorpoten nieuwe veren en olie , en dan de bekabeling nalopen kijken hoe dat zit.
Het viel mij wel op bij het demonteren van de kuip dat de antennekabel wat in de kuip zit een kabel is met omwikkeld met plakband van stof.
Dat vond ik wel vreemd want de antennekabel wat van de antenne komt is orgineel zoals het hoort.
Wie heeft de kuip eraf gehaald en is hetzelfde tegen gekomen mijn gevoel zegt er is weer een prutser aan de gang geweest tenzij HONDA dit orgineel heeft gemaakt maar dat lijkt mij sterk.
Gelet dat de zaak in kwestie ook een antenne er op heeft gezet en onde de buddy even de antennekabels met elkaar heeft verbonden en toen plakband erover SCHEELT TOCH ZEKER EEN 3 KWARTIER WERK VOOR DE MONTEUR
om het goed te doen. PRUTSER dat is het.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door harmdeboer » 04 dec 2011, 12:26

ben nog nooit een antenne stekker tegen gekomen met tape er om heen.. zit gewoon isolatie op de female en daardoor geen randcontact...

weet niet of honda af fabriek de stekkers afplakte....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door Herman1 » 04 dec 2011, 18:43

Harm de stekkers niet afgeplakt maar de kabel aan de linkse kant van de kuip daar zit meer´van dat camvas (linnen plakband) omheen dus niet netjes een kabel zoals we gewend zij bij een
antennekabel.
Ook bij de rest van de kabels(intercom,cb,versterker,) hebben ze ook een zilverenkabel er tussen gezet.
Heb bij mijn vorige wing ook een set ingebouwd en al die kabels waren zwart met een rode of grijze plankband.
Maar ik trek alles uit elkaar en wat er niet in hoort gaat eruit.

gluut

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door gluut » 04 dec 2011, 20:02

Ik heb mijn kuip wel is verwijderd, alles zat m.i. keurig origineel zonder tape.
Nu ben ik er wel achter gekomen waar je motor vandaan komt, dus was dat te verwachten.

Sterkte en groeten.

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door Herman1 » 06 dec 2011, 13:46

Dat bedoel ik maar ik was gevallen voor de kleur.
Denk ook als ik hem klaar heb dan heb ik een mooie lijst dan kan ik het er wel even opzetten.
Godzij dank wordt ik er niet nukkerig van , maar ik heb alleen zoiets hoe kun je een zaak zo draaiende houden.
Dit is dan ook geen zaak voor de Goldwing liefhebber.
Maar ik denk al bij al dat ik toch wel bij de 5000,00 euro nu zit incl. aanschaf en zelf gedane reperaties.
En ik hoop dat ik nu dan in sept 2012 weg kan de passentoertocht.
Ben nu bezig met het balhoofdlager en daarna met de voorpootveren wan bij goed remmen dan heeft hij geen speling meer over. :mrgreen:

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door Herman1 » 26 dec 2011, 20:21

Harm het is toch orgineel die antennekabel in de kuip de antennekabel komt uit de hoofdkabel het werkt weer vermoedelijk groene aanslag schoongemaakt nacht azijn en daarna nacht diesel en toen wd40.
heb nu ook een hoop zenders en heb die switch van de antene eruit gehaald.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: MPH naar KPH LCD ombouwen

Bericht door harmdeboer » 27 dec 2011, 14:07

Herman1 schreef:Harm het is toch orgineel die antennekabel in de kuip de antennekabel komt uit de hoofdkabel het werkt weer vermoedelijk groene aanslag schoongemaakt nacht azijn en daarna nacht diesel en toen wd40.
heb nu ook een hoop zenders en heb die switch van de antene eruit gehaald.

goe bezig!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie