dynamo

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
remo
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 aug 2006, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: zoetermeer

dynamo

Bericht door remo » 27 aug 2006, 20:02

heb net gereden en ik ben ook aan de beurt vorige week nieuwe accu gekocht en nu weer niet starten ben ook bang dat de de dynamo overleden is weten jullie waar dat ding verstopt zit heb de wing net drie weken en moet alles nog ontdekken maar beetje hulp is altijd welkom.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

dynamo

Bericht door japie de cipier » 27 aug 2006, 20:25

je moet achter aan de moter kijken, aan de linkerzijde.
daar zit de dynamo verstopt, maar is het je dynamo, strator, of je spanningsregelaar, ????

ik heb het boek van clymer 1200 dus als je vragen hebt, of je wilt het in detail hebben weer gegeven, kan ik een copy maken en doorsturen, mijn persoonlijke mail adres staat in mijn profiel, en ik heb een scanner printer aan mijn computer hangen, dus het kan zo naar je toe worden gestuurt.
en misschien wel wat voor de sleutelmiddag bij Barry in Almere.

vr. gr. japie

Ps. mijn emailadres is voor die vragen schuik@hotmail.com ik ben zelf nog niet zo technice maar ik heb het wel in het boek staan. [engels]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

dynamo

Bericht door japie de cipier » 27 aug 2006, 21:12

was ik even te vergeten te vertellen, ReSa.
kijk even naar het verhaal: helaas pindakaas.

het zelfde gebeuren, misschien kunnen wij onze info wel delen, zoetermeer is niet de wereld uit, vanuit mijn oogpunt. [achter delft ligt den hoorn]

ben zelf 25 jaar vrachtwagenchauffeur geweest. [combi . trailer . en kraanwagen]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
remo
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 aug 2006, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: zoetermeer

start probleem

Bericht door remo » 27 aug 2006, 21:29

bedankt voor de snelle reactie heb een mail gestuurd met het probleem waar ik net achter kwam en hoop dat het wel mee valt met de kosten

Gebruikersavatar
remo
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 aug 2006, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: zoetermeer

Bericht door remo » 27 aug 2006, 21:37

den hoorn is zeker niet ver weg en als we elkaar kunnen helpen moeten we dat zeker niet laten twee zien en denken meer dan 1

waike
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:17
Locatie: Hoogezand, Groningen
Contacteer:

Bericht door waike » 27 aug 2006, 23:02

Volgens mij is japie een beetje harrie in de warrie want bij een 1200 zit de dynamo in het blok.
Wat japie aangeeft is de startmotor,die zit aan de linkerkant bij je versnellings pook.

Barry

Bericht door Barry » 29 aug 2006, 07:21

Hallo Wingers (sters),

De Dynamo zit in(!) het blok en dat is te meten op de drie gele draden links naats de accu, deze zijn van de dynamo.

Voor het vervangen van de dynamo moet de motor er even onderuit want het achetr deksel moet er af.

Laat je vooral niet afschrikken dat het dagen duurt en dat de dynamo bijna 400 Euro kost.

Een dynamo (nieuw) kost 180 Euro en in en uitbouwen van motor en dynamo is ongeveer 5 uur werk (afhankelijk hoe alles los gaat).
Blijft natuurlijk altijd nog veel geld!

Op de sleuteldag/workshop op 16 september kunnen we zeker alles door meten en kan ik ook de "omleiding" laten zien (en uitleggen) die veel laad problemen voorkomt en wat ook de dynamo spaart.

Vriendelijke Wing groet

Lydia en Barry

YOU OWN A WING, TO SHOW A WING

Plaats reactie