achterrem

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
brandy

achterrem

Bericht door brandy » 08 jun 2006, 22:14

Hoi Wingers,

wie kan mij vertellen hoe het komt dat de ene keer mijn achterrem wel vel is en dan valt hij zomaar weg!!!
Ik heb de remblokken al vervangen en is sindsdien wel beter geworden
maar niet 100% betrouwbaar komt dit meer voor?


gr Brandy

Remcko

Bericht door Remcko » 09 jun 2006, 00:20

Hoi Brandy, :arrow:
Als ik het verhaal zo hoor :idea: denk ik aan lucht in je remsysteem,
dus ik denk "even" het systeem ontluchten.
Let er op dat het voetpedaal zowel voor als achter remt en dat
je dus ook voor en achter moet ontluchten! :!: !

succes,
Remcko

brandy

rem

Bericht door brandy » 09 jun 2006, 19:09

Hoi Remco,

Dank voor de tip zal het proberen alhoewel ik alleen maar de blokken heb vervangen.Daarvoor had ik het ook al en dacht dat het de blokken waren en die heb ik vervangen maar het euvel blijft en dat rijdt onprettig.


groet Brandy

billy

Bericht door billy » 09 jun 2006, 22:26

:?: hoelang zit de remolie er al in? als ze er te lang in zit gaat de kwaliteit zeer hard achteruit :!: volgens het boekje moet ze om de 2jaar vervangen worden. Ik hoop dat je het snel opgelost krijgt want op je rem moet je toch kunnen rekenen 8)

Gebruikersavatar
opahonda
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 mar 2006, 09:33
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door opahonda » 10 jun 2006, 07:57

Hallo Brandy,
Heb je je hoofdremcilinder al nagekeken of daar geen vervuiling in zit en zodoende een kanaaltje blokkeerd???
Kijk goed uit en ook naar anderen
Afbeelding

brandy

rem

Bericht door brandy » 10 jun 2006, 08:32

Hallo Wingers,

Ik weet niet hoelang het olie er in zit,wel heb ik gehoord dat er een drukverdeler zit die de remkracht verdeeld over voor en achterrem
de duobrake van +/- 70 30% .
Ik ga het uitelkaar halen en olie vervangen want je moet goed werkende remmen hebben.Als ik iets gevonden heb laat ik het weten. :!: :!:


Brandy

Douwe

Bericht door Douwe » 14 jun 2006, 17:45

Inderdaad zo te horen, zit er lucht in. Deze moet je inderdaad ontluchten bij je voor rem is het raadzaam om na het ontluchten deze enkele keren op te pompen (paar keer goed je rem in knijpen) en bij de laatste keer even een nacht je rem totaal ingeknepen laten. Dit doe je door er een tyrep om te doen tot de volgende dag. De lucht zal naarboven verplaatsten zo is hij helemaal lucht vrij. Werkt perfect. Deze tip heb ik van een goldwing monteur.

Succes

Douwe 8)

Plaats reactie