Heb mijn distributie vernieuwd, en hij heeft alweer gedraaid.
Maar nu mijn probleem, krijg op de een of andere manier mijn koelsysteem niet gevuld.
Heb ongeveer 1 liter kunnen inbrengen en dan loopt heb expansievat over, heb de motor paar minuten laten draaien in de hoop dat de vloeistof weg zou zakken, maar dat doet het dus niet.
Wie weet hier raad op
Jan.
Hulp gevraagd !!
Re: Hulp gevraagd !!
probeer het eens rechtstreeks via de vuldop van de radiateurgoldyfan schreef:Heb mijn distributie vernieuwd, en hij heeft alweer gedraaid.
Maar nu mijn probleem, krijg op de een of andere manier mijn koelsysteem niet gevuld.
Heb ongeveer 1 liter kunnen inbrengen en dan loopt heb expansievat over, heb de motor paar minuten laten draaien in de hoop dat de vloeistof weg zou zakken, maar dat doet het dus niet.
Wie weet hier raad op
Jan.
is wel een beetje meer werk
en voor je de tank terug schroeft de motor even laten lopen met de dop eraf en af en toe flink gas geven om de lucht eruit telaten lopen
succes ermee charel
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: s'Gravenmoer
hulp gevraagd
hallo , als je motor " leeg"geweest is van koelmiddel dan altijd eerst afvullen door je radiator dop anders loopt de vloeistof niet in je blok en radiator als je dan je motorlaat lopen kan het blok warm lopen want word nauwlijks gekoeld!! , daarna je expansietank op peil zetten en de motor warm laten lopen tot je thermostaat open gaat ,kan je voelen als de bovenste radiatorslang warm word en gaat cirkuleren, dan afzetten en voorzichtig je radiatordop losdraaien en controlere dat deze vol zit ,dan je exp, vat nogmaals op peil zetten , dus op de juiste streep,
Het exp vat dient om teveel of te weinig koelvloeistof op te vangen of terug tegeven aan je koelsysteem dat regeld en klep in je radiateurdop, dus als je koelsystem dicht is zal je peil in je exp. vat altijd afhankelijk zijn van de temp, van je motor, daarom altijd met koude motor controleren, Hehe een heel verhaal, doe er je voordeel mee gegroet Wim,
Het exp vat dient om teveel of te weinig koelvloeistof op te vangen of terug tegeven aan je koelsysteem dat regeld en klep in je radiateurdop, dus als je koelsystem dicht is zal je peil in je exp. vat altijd afhankelijk zijn van de temp, van je motor, daarom altijd met koude motor controleren, Hehe een heel verhaal, doe er je voordeel mee gegroet Wim,