Hulp gevraagd !!

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
goldyfan

Hulp gevraagd !!

Bericht door goldyfan » 19 apr 2006, 19:42

Heb mijn distributie vernieuwd, en hij heeft alweer gedraaid. :D

Maar nu mijn probleem, krijg op de een of andere manier mijn koelsysteem niet gevuld. :shock:
Heb ongeveer 1 liter kunnen inbrengen en dan loopt heb expansievat over, heb de motor paar minuten laten draaien in de hoop dat de vloeistof weg zou zakken, maar dat doet het dus niet.

Wie weet hier raad op :?: :?:

Jan.

charellemmers

Re: Hulp gevraagd !!

Bericht door charellemmers » 19 apr 2006, 20:32

goldyfan schreef:Heb mijn distributie vernieuwd, en hij heeft alweer gedraaid. :D

Maar nu mijn probleem, krijg op de een of andere manier mijn koelsysteem niet gevuld. :shock:
Heb ongeveer 1 liter kunnen inbrengen en dan loopt heb expansievat over, heb de motor paar minuten laten draaien in de hoop dat de vloeistof weg zou zakken, maar dat doet het dus niet.

Wie weet hier raad op :?: :?:

Jan.
probeer het eens rechtstreeks via de vuldop van de radiateur
is wel een beetje meer werk
en voor je de tank terug schroeft de motor even laten lopen met de dop eraf en af en toe flink gas geven om de lucht eruit telaten lopen

succes ermee charel

goldyfan

Bericht door goldyfan » 19 apr 2006, 20:51

Bedankt Charel, zal het morgen gaan proberen.

wimjoos
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: s'Gravenmoer

hulp gevraagd

Bericht door wimjoos » 19 apr 2006, 21:59

hallo , als je motor " leeg"geweest is van koelmiddel dan altijd eerst afvullen door je radiator dop anders loopt de vloeistof niet in je blok en radiator als je dan je motorlaat lopen kan het blok warm lopen want word nauwlijks gekoeld!! , daarna je expansietank op peil zetten en de motor warm laten lopen tot je thermostaat open gaat ,kan je voelen als de bovenste radiatorslang warm word en gaat cirkuleren, dan afzetten en voorzichtig je radiatordop losdraaien en controlere dat deze vol zit ,dan je exp, vat nogmaals op peil zetten , dus op de juiste streep,

Het exp vat dient om teveel of te weinig koelvloeistof op te vangen of terug tegeven aan je koelsysteem dat regeld en klep in je radiateurdop, dus als je koelsystem dicht is zal je peil in je exp. vat altijd afhankelijk zijn van de temp, van je motor, daarom altijd met koude motor controleren, Hehe een heel verhaal, doe er je voordeel mee gegroet Wim,

goldyfan

Bericht door goldyfan » 19 apr 2006, 22:03

Heel erg bedankt Wim, ik weet wat ik morgen moet doen.

Nu eerst maar ff een biertje. :D

Plaats reactie